niedziela, 6 grudnia 2015

Krzysztof Charamsa, dla Repliki, Reformowany Kościół Katolicki, Dokument Maria Magdalena ...


„Pierwszym zewnętrznym sygnałem mojego wychodzenia z szafy w Watykanie było to, że – uwaga! – zacząłem nosić zegarek z pomarańczowym paskiem. Pomarańczowy pasek - wiesz, co to było? Co to było! Bo zegarek za 10 tysięcy euro to luz, mógłbym mieć, jak wielu ma w Watykanie, ale kupiony na wyprzedaży zegarek z POMARAŃCZOWYM paskiem? (…) On stał się w Watykanie środowiskowym skandalikiem – to jest poziom tych fobii, rozumiesz?” – mówi Krzysztof Charamsa, zawieszony polski ksiądz z watykańskiej Kongregacji Nauki i Wiary, w wywiadzie w bieżącym numerze „Repliki”.

„Na 3 tygodnie przed coming outem udzieliłem wywiadu w Katalonii. Pierwszy raz publicznie wypowiedziałem się na temat homoseksualności, nic przeciw samej doktrynie, ale jednak.

Powiedziałem, że Kościół powinien zacząć poznawać osoby homoseksualne, konfrontować się z ich doświadczeniem, poznawać ich rodziny i dzieci, zdobyć wiedzę, której teraz nie ma (pamiętam, że dziennikarka się śmiała: nie ma? Ja sama znam mnóstwo gejów!) i że powinien zacząć walczyć z tym, co jest jego znamieniem, czyli z homofobią, włącznie z rozróżnieniem na bi-, lesbo- i transfobię. „Homofobia” to jest słowo oficjalnie Kościołowi nieznane, podobnie jak i określenie „orientacja seksualna”; są tylko złe „tendencje”, które latają sobie gdzieś w powietrzu – i jak ktoś jest słabą moralnie jednostką, to może je podłapać.

Ten wywiad to już był o jeden most za daleko. Konferencja Episkopatu Hiszpanii przysłała pismo do Watykanu. Chciano mojej głowy.”

„Mimo że spodziewałem się negatywnych komentarzy po coming oucie, to one jednak mnie przerosły – ale, ale! Jednocześnie, w jeszcze większym stopniu przerosło mnie uczucie wyzwolenia. To jest FANTASTYCZNE!!! Wolność, lekkość, wewnętrzny spokój – nie mogłem sobie tego nawet wyobrazić. Chyba gdybym nie wyszedł z szafy z takim hukiem, to nie czułbym się teraz aż tak wyzwolony. I tylko myślę: dlaczego ja tego wcześniej nie zrobiłem? (…) Patrzę teraz na pary młodych chłopaków tu w Barcelonie – jak idą za rękę, jak się obejmują, całują. Trochę im zazdroszczę tego przeżywania miłości – ja tego nie miałem w ich wieku.”

Krzysztof Charamsa jest drugim księdzem katolickim - po hiszpańskim księdzu Mantero w 2002 r. - który zrobił coming out. Cały wywiad - do przeczytania w bieżącej "Replice".

Reformowany Kościół Katolicki w Polsce:
Chrześcijanie / starokatolicy / reformowani katolicy – kim jesteśmy i co nas odróżnia od innych starokatolików?

Dla wszystkich zainteresowanych starokatolicyzmem i Reformowanym Kościołem Katolickim w Polsce mamy bardzo dobrą wiadomość! W Warszawie już w najbliższą niedzielę rusza cykl spotkań „Bliżej siebie”.

Zapraszamy w każdą pierwszą niedzielę miesiąca o godz. 11.00, zaraz po skończonej Liturgii. W przyjaznej atmosferze pobliskiej kawiarni chcemy rozmawiać z Wami o wszystkim, co nas i Was nurtuje. Do ostatniego kubka kawy.

W niedzielę 6 grudnia spotykamy się przy ul. Długiej 29 na Liturgii o godz. 10.00, a po niej o godz. 11.00 zapraszamy wszystkich na pierwsze spotkanie z cyklu „Bliżej siebie”. Do zobaczenia.

Dokument Prawdziwa Maria Magdalena



To wideo przebija wszystkie dotychczasowe świąteczny reklam. Niemiecka sieć sklepów Edeka stworzyła klip, ojciec zaprasza dzieci na święta oni odmawiają, nie mają czasu. Postanowił zaprosi na pogrzeb przyjeżdżają pożegnać, a tu ojciec żyje.


Faith Matters program DW


Songs of Praise z Rzymu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz