wtorek, 8 grudnia 2015

News: Poznań, Wenezuela, Malta, Grecja, Robert Biedroń, Holandia, Wiara i Tęcza ...


Grupa Stonewall wystawiła dwójkę swoich reprezentantów w tegorocznym Ogólnopolskim Biegu Mikołajów w Poznaniu! Gratulacje dla Liliany i Mirka za pokonanie 10km.

Kościół katolicki na Malcie, Biskup diecezji Gozo Mario Grech powiedział że pary jednopłciowe w związkach partnerskich i ich dzieci, są mile widziani w kościele. (Times of Malta)

Wenezuela w miniony weekend odbyły się wybory, wśród wygrany jest pierwsza transpłciowa osoba wybrana do parlamentu Wenezueli. Tamara Adrián, została wybrana z partii socjalistycznej, mimo partia straciła większość w parlamencie.

Luisa Revilla Urcia, z Peru która też wygrała wybory w swoim kraju, pogratulowała Adrian wygranej. (Pink News)

Athanasios Georgios Viachiogiannis, grecki działacz LGBT, szef Parady Równości w Salonikach, wiceszef OLKE, najważniejszej w Grecji organizacji LGBT:

„Głównym problemem społeczności LGBT w Grecji – i chyba nie tylko w Grecji – jest wewnętrzna homofobia, wstyd, ciągłe zastanawianie się: co pomyślą inni? Znam wiele jednopłciowych par, które nigdy nie pozwalają sobie publicznie choćby na najniewinniejszy gest świadczący o tym, że są razem.
Ale widzę też zmiany na lepsze. Może to kontrowersyjne, ale powiem: moim zdaniem, randkowe aplikacje na komórkę jak Grindr pomagają nie tylko w znalezieniu kogoś na seks, ale są też narzędziem emancypacji. Dwa kliknięcia i już widzisz, że nie jesteś sam - jest mnóstwo gejów wokół ciebie. To zmienia percepcję. Ja, gdy dorastałem, miałem właśnie poczucie dojmującej samotności.”

„Kocham być aktywistą. Do tego stopnia, że rzuciłem wyuczony zawód. Byłem dentystą. Nie byłem w stanie… Dobrze, opowiem od początku. Urodziłem się w 1980 r. w Atenach. Do Salonik przyjechałem na studia. Byłem wtedy młodym mężczyzną, jak to się mówi delikatnie, „zagubionym” w kwestii swej seksualności. Czytaj: siedziałem mocno w szafie. Po studiach zacząłem z tej szafy wychodzić, a kropką nad „i” był mój coming out przed rodzicami. W 2009 r. pojechałem na Paradę Równości do Brukseli. Spotkałem tam grupę rodziców osób LGBT. Pogadałem z nimi, byli wspaniali. Zrobili na mnie takie wrażenie, że jak tylko wróciłem do domu, to wyoutowałem się przed mamą i tatą. Była „grecka tragedia” (śmiech). Ale już jest OK.

Wracając od aktywizmu…? Miałem w głowie fałszywy obraz działacza – kogoś, kto nie zna życia poza aktywizmem, ma radykalne poglądy i jest w gruncie rzeczy anarchistą. Stopniowo zobaczyłem, że sprawdzam się w roli organizatora eventów LGBT – zapraszam Czytelników/czki „Repliki” na Paradę w Salonikach! - sprawdzam się w występach medialnych, a jednocześnie nadal jestem sobą, czyli uwielbiam siedzieć w gejowskich knajpach oraz na Grindrze (śmiech)."Cały wywiad z Athanasiosem – do przeczytania w bieżącej „Replice”.

Wśród 100 najlepszych zdjęć roku agencji Reutera znalazło się i te dwa:

27 czerwca 2015 r. - po wyroku Sądu Najwyższego USA stwierdzającego, że zakaz małżeństw jednopłciowych jest niekonstytucyjny, a więc legalizujący za jednym zamachem małżeństwa jednopłciowe w całych Stanach - Biały Dom został rozświetlony na tęczowo, a szczęśliwy prezydent Obama powiedział, że ten "dzień to ważny krok na naszej drodze do równości"

Na drugim tegorocznym zdjęciu 61-letni Gordon Satterly całuje swojego męża, 53-letniego Richarda Branda. Para z Teksasu - stanu słynącego z konserwatyzmu - bierze udział w spotkaniu Międzynarodowego Stowarzyszenia Rodeo Osób Homoseksualnych w stanie Arkansas. (Replika/Gazeta.pl)

Republikanin Marco Rubio dla konserwatywnej CBN, pokazał swoje prawdziwe oblicze anty-LGBT w wywiadzie oświadcza, jeśli zostanie wybrany prezydentem chce uchylić zarządzenie prezydenta Obamy, które zabezpiecza prawa LGBT, tak żeby homofoby mogli jawnie odmawiać prawa osobom LGBT, dodatkowo chce usuwać z Sądu Najwyższego i nominować tylko konserwatystów homofobów sędziów. (advocate)

Robert Biedroń krótko podsumował rok władzy w Słupsku.

"Dzisiaj mija rok mojego współrządzenia z mieszkańcami Słupska. Tyle się wydarzyło, tak szybko zleciało..."

Posłanka PIS kontra prezydent Słupska poszło o choinkę. Drzewo stojące co roku na placu Zwycięstwa przed ratuszem było zazwyczaj darowane miastu przez leśników. Według jednej wersji zamiast choinki w tym roku na placu miało pojawić się lodowisko. Udekorowane miały za to zostać świerki rosnące obok pomnika Żołnierza Polskiego - poinformowało w piątek Radio Słupsk. Jak powiedział radiu Marek Biernacki, wiceprezydent miasta, decyzję podjęto z powodu oszczędności.

Jak podała w poniedziałek "Gazeta Wyborcza", Biedroń oznajmił, że drzewko nie będzie naturalne. - Nie będziemy ścinać żywych drzew, ale ozdób świątecznych w mieście nie zabraknie - stwierdził.

- Na pewno prezydent nie pozwoli, aby ustawić ścięte żywe drzewo - precyzowała Karolina Chalecka z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Słupsku. - Zapewniamy jednak słupszczan, że choinka będzie i będą najpiękniejsze świąteczne iluminacje - dodała.

Na swoim profilu na Facebooku Biedroń umieścił z kolei w poniedziałek zdjęcie udekorowanej choinki w swoim gabinecie. "Nie musieliśmy ścinać żadnego drzewka, zaoszczędziliśmy sporo pieniędzy, a wyszło tak ślicznie! W tym tygodniu ciąg dalszy - stroimy choinki przed ratuszem" - stwierdził w podpisie pod fotografią. (TVN24)

​Pinksixty News wiadomości LGBT


Piąte urodziny Wiary i Tęczy występ chóru Krakofonia


"Filar stabilności w Europie" i "modelowy członek UE" idzie w bardzo złym kierunku - taki obraz Polski ukazuje w najnowszym materiale telewizja CNN. I to nie byle jakim materiale. Wpływowy dziennikarz Fareed Zakaria mówi w nim o "przywracaniu elementów sowieckiej cenzury", "mrocznych siłach" palących kukły Żydów i "zapatrzonym w Orbana" Kaczyńskim - Gazeta.pl



Dwóch holenderskich youtuberów postanowiło sprawdzić, czy ich rodacy są obiektywni w ocenianiu religii. Zapytali przechodniów, co myślą o cytatach z Biblii, mówiąc że pochodzą one z Koranu. Pytali m.in. o obcinanie kobietom rąk i zabijanie homoseksualistów.

Drastyczne cytaty z Koranu są częstym argumentem za tym, że islam sprzyja terrozyzmowi i ekstremizmowi. Jednak podobne cytaty można znaleźć także w Biblii. Czy jesteśmy obietywni w ocenie obu religii? Postanowili to sprawdzić holenderscy youtuberzy.

Kpł 20:13 "Ktokolwiek obcuje cieleśnie z mężczyzną (...) popełnia obrzydliwość. Obaj będą ukarani śmiercią".

W obu wielkich religiach wielu współczesnych duchownych tłumaczy, że tego typy fragmenty należy rozpatrywać przez ich kontekst historyczny i nie brać dosłownie - Gazeta.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz