niedziela, 10 lutego 2019

To jest pierwsza postać Disneya, która kiedykolwiek powiedziała "Jestem gejem"


Fot: Disney Channel
W 2017 roku Andi Mack, telewizyjny serial Disney;a, przeszedł do historii, jedna z postaci drugoplanowych jest gejem. Teraz, w drugim sezonie, postać Cyrusa Goodmana (Joshua Rush) w końcu wypowiedział słowa: "Jestem gejem".

W najnowszym odcinku, zatytułowany "One in a Minyan", Cyrus i jego przyjaciele biorą udział w Shivie babci Goodmana, Bubbe Rose. Tam Goodman przestawia swoich przyjaciół, w tym Jonah Beckow, któremu wcześniej się podobał, koło bufetu z jedzeniem. Po wskazaniu i nazwaniu kilku potraw, Goodman zwraca się do Becka: "ja jestem gejem".

"Tak?" Odpowiada Beck. "Cool". Scena pojawia się, bez problemu pierwsza Disney Channel USA, taka historii. Rush napisał na Twitterze: "Każdy dzień jest błogosławieństwem pracując nad tym programem. Ten kamień milowy to kolejny krok, którym jest Cyrus Goodman."

Scenarzyści serialu i dyrektorzy Disney Channel oraz konsultanci, kiedy pisali ten odcinek. Współpracowali również z GLAAD i innymi w zapewnieniu właściwego pokazania postaci Goodmana.

Scena została napisana przez seminarzystę Jonathana Hurwitza, powiedział dla GLAAD, że czuł się zmuszony do napisania samego odcinka. "Jako ktoś, kto jest Żydem, radził sobie z długotrwałym niepokojem i ujawnił się do swoich przyjaciół i rodziny, miałem bardzo osobisty udział w tym serialu".

"W pokoju scenarzystów podzieliłem się osobistą historią o tym, jak byłem zdenerwowany, gdy w 2010 roku poszedłem do kolegi z college'u. Pewnego popołudnia, chwytając hamburgery, poprosił mnie o podanie keczupu, więc podałem mu butelkę, mamrocząc słowa powiedziałem - Jestem gejem. Spojrzał na mnie, powiedział - Cool, po czym przystąpił do umieszczenia keczupu na swoim burgerowskim stole, jakbym nic nie stało i jest w porządku."

"Podróż Cyrusa zarówno w tym odcinku, jak i w całym serialu, mam nadzieję, że widzowie to rozumieją - wszyscy zasługujemy na bycie wysłuchanym, widzianym i kochanym przez przyjaciół i rodzinę, z którymi się otaczamy", napisał Hurwitz. "Nawet jeśli są rozproszone przez rybę gefilte."


odcinek z roku 2017


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz