sobota, 24 października 2015

Narciarz jeżdżący stylem dowolnym olimpijczyk Gus Kenworthy wyznaje jest gejem


Narciarz jeżdżący stylem dowolnym olimpijczyk Gus Kenworthy, wicemistrz olimpijski ze Soczi w debiutującym slopestyle'u. Wyznał jest gejem. (ESPN/Replika)

Sam poprosił o wywiad dla magazynu "ESPN" i na początek powiedział dziennikarce: "Chyba zacznę od tego, że jestem gejem"

A dalej było jeszcze lepiej: Kenworthy zdobył srebrny medal na olimpiadzie w Soczi: "W moim rodzinnym stanie Kolorado witały mnie po Soczi tłumy fanów. Czy byłbym dla nich takim samym idolem, gdyby wiedzieli, że jestem gejem? Sponsorzy nadal otwieraliby portfele? A znajomi? Przestaliby używać określenia "to gejowskie!" na wszystko, co im się nie podoba? Po Soczi przyrzekłem sobie dwie rzeczy - chcę zostać nie drugim, tylko pierwszym narciarzem na świecie - i będąc na samym szczycie - chcę się wyoutować."

W tym roku w rankingach Kentworthy jest numerem jeden. drugie przyrzeczenie właśnie też spełnił.

Większość outujących się sportowców (a generalnie outuje się mniejszość sportowców LGBT) robi to po zakończeniu kariery. Również w tym sensie coming out Gusa jest dużym krokiem naprzód.

Gus ma 24 lata. Rodzinie i najbliższym przyjaciołom wyoutował się dwa lata temu. Wszystkich, których oczarował klasą, informujemy dodatkowo: z artykułu wynika, że ma chłopaka.

Pisząc na Facebooku: Gus Kenworthy Jestem gejem.Wow, to dobrze napisać te słowa. Przez większość mojego życia, bałem się przyjąć tę prawdę o sobie. Ostatnio jednak, stałem się do punktu, w którym ból życie w kłamstwie jest większe niż strach, ja jestem bardzo dumny kim jest.

Moja seksualność jest coś co trudno jest pogodzić się, wiedziałem jestem gejem, kiedy byłem dzieckiem, ale dorastałem w mieście 2000 mieszkańców, w klasie 48 dzieci, a następnie stałem się sportowcem, kiedy miałem 16 lat, to nie było coś, co chciałem, aby zaakceptować się. I pchnąłem moje uczucia w nadzieje, że to tylko stan przejściowy. I ciągle czułem niepokój, depresję, a nawet myśli samobójcze.

Patrząc wstecz, to jest szalone, aby zobaczyć, jak daleko doszedłem. Bałem się że ludzie się dowiedzą, że jestem gejem. Teraz, nie mogłem być bardziej podekscytowany, aby powiedzieć całą prawdę o mnie. Być może już podejrzewali, ​​prawdę o mnie, czy dla wielu szok będzie. Tak czy inaczej, jest to dla mnie ważne, aby być otwarty i szczery z wami wszystkimi. Wy wszyscy wspieraliście mnie przez wiele moich wzlotów i upadków, a mam nadzieję, będziecie przy moim boku, jak dokonałem transformacji prawdziwego mnie, zawsze naprawdę byłem tą osobą.

Jestem tak wdzięczny ESPN za danie mi tej szansy i Alyssa Roenigk za napisanie mojej historii. Myślę, o bólu oddaję kiedy byłem zamknięty. Gdybym tylko wiedział to, co wiem teraz, ludzie, którzy nas miłują, którzy naprawdę dbają o ciebie, są po twojej stronie, nie wiem co; oraz, że ci, którzy nie przyjmują kim jesteśmy.

Część z tego powodu, miałem taki trudny czas jako dziecko, nie znałem nikogo takiego jak ja. Mam nadzieję, młodsze pokolenie, dam uczciwość i przejrzystość oraz aby pokazać ludziom, nie ma nic lepszego niż bycie sobą i obejmując rzeczy, które sprawiają, że jesteś wyjątkowy.

Federacja olimpijska Amerykańska pogratulowała Kenworthy, w taki sposób.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz