wtorek, 27 października 2015

News: Poznań, ks. Charamsy, Dariusz Michalczewski, Jan Oko, Robert Biedroń, NFL, Kentucky, Tajwan ...


Jacek Jaśkowiak: “Takie napisy odkryłem dzisiaj na płocie mojego domu po przyjściu z głosowania. Zapewne dzieło jakiegoś patrioty.”

Agnieszka Graff w "Wysokich Obcasach" o coming oucie ks. Charamsy i jego odbiorze w Polsce:

"Śledzę to z rozbawieniem, wzruszeniem i sympatią dla głównego bohatera. Że łatwo nie będzie, to już widać. (...) Publicystki "Wyborczej" straciły serce do ks. Charamsy. Wiśniewska uznała, że oszukiwał Kościół i manipulował opinią publiczną. Kolenda-Zaleska ma mu za złe, że wybrał "życie w słonecznej Barcelonie". Obie w gruncie rzeczy wkurza to, że jest gejem i zrobił coming out po swojemu. (...) Ma jedno życie i najwyraźniej postanowił nim pokierować po swojemu. Wyrwał się z opresyjnej, zakłamanej i na wskroś homofobicznej instytucji i powiedział głośno to, co masa ludzi mówi szeptem.

Trzymam za księdza kciuki - proszę się nie poddać i nie popaść w depresję. Życzę szczęścia w słonecznej Barcelonie. Łączę pozdrowienia dla Eduarda"

W "Gazecie Wyborczej" wywiad z Dariuszem Tigerem Michalczewskim - o uchodźcach, o polityce i o LGBT.

Fragmenty dotyczące LGBT: "Dziecko gejów będzie miało problem w szkole, bo koledzy je wyśmieją? Akurat! To rodzice tych kolegów powiedzą: Z zazdrości pewnie, bo sami sobie życia nie potrafią ułożyć."

"O naszych awanturach o homoseksualistów jest głośno na świecie. Znajomi z Hamburga widzą, że Polska się zmienia, ale nie mogą pojąć, co my od tych gejów chcemy, (...) Nie wiedziałem, jak im wytłumaczyć, że mentalność to my mamy jeszcze daleko za Europą"

"Ostatnio płynąłem statkiem po Motławie w towarzystwie m.in. Adama Korola, teraz ministra sportu, a jakiś gość z brzegu krzyczy w naszym kierunku "Ch... w dupę pedałom!" Co za kretyn! Jakby te "pedały" miały akurat coś przeciwko temu..."

Moje uczucie było silne, ale historia trwała bardzo krótko i zakończyła się boleśnie. Mówiąc krótko, zostałem zaszantażowany – mówi były ksiądz Jan Oko w szczerej rozmowie z Katarzyną Zdanowicz.

Ks. Charamsa wybrał inną drogę. Stanął w świetle kamer i przyznał się do czegoś, czego Kościół nie chciałby usłyszeć. Przysłużył się sprawie? To historia go oceni. Dla mnie jego szumne medialne ujawnienie niczego w Kościele nie zmieni. Pytanie, co chciał osiągnąć? Jeśli tylko zrzucić sutannę, to nie potrzeba do tego kamer i dziesiątek wywiadów. Wyjście po cichu jest mniej spektakularne, ale czy rewolucja przynosi zawsze zamierzony efekt? Jeśli chciał reformować Kościół, to według mnie wybrał złą drogę i zły czas.

Charamsa nie jest przeciętnym księdzem z jakieś małej parafii na południu Polski. To ksiądz od wielu lat mieszkający w Watykanie, zajmujący wysokie stanowisko w strukturze kościelnej. Miał biskupów na wyciągniecie ręki. Łatwiej zacząć rozmowę z nimi na miejscu niż publicznie stawiać ich pod ścianą. Jeżeli coś go bolało, jeżeli chciał dokonać radykalnego kroku, mógł to najpierw powiedzieć wewnątrz Kościoła, np. na synodzie.

Na pewno nie pomoże tym, o których tak mówi, że walczy. Mówienie, że była to jego spontaniczna decyzja, jest mało przekonywujące. To była pięknie przygotowana retorycznie wypowiedź, dlatego wyczuwam w tym sztuczność. Może jeden czy drugi ksiądz pójdzie za jego przykładem, odejdzie z Kościoła, ale nie rozwiąże to problemu, bo nie ma konstruktywnego apelu do Kościoła.

Ty odszedłeś z kapłaństwa po cichu. Uznałem, że chcę żyć inaczej. To była szalenie trudna decyzja, ale droga, którą wcześniej wybrałem, nie była dla mnie. Musiałem przyznać się przed sobą do błędu i odejść – po cichu. To nie było łatwe. Nie była to decyzja, którą podejmujesz z dnia na dzień. Długo się nad tym zastanawiałem. Gdy jednak budzisz się codziennie i czujesz, że coś jest nie tak, że okłamujesz innych, nie jesteś fair, to taki tryb życia jest frustrujący. Czułem, że nie mam sił z tym walczyć.

Bałem się żyć w obłudzie. Skoro raz się zakochałem, to nie miałem pewności, że nie zakocham się po raz drugi. Doświadczyłem bardzo bliskiej i intymnej relacji, z której trudno byłoby mi zrezygnować do końca życia. Jeśli zostałbym dalej księdzem, być może prowadziłbym podwójne życie, a to prędzej czy później wykończyłoby mnie, doprowadziło do frustracji , która mogłaby dotknąć innych. Postawiłem na szczerość i na bycie fair. Choć niektórzy myślą, że skoro chcę być fair, to powinienem zostać w kościele, bo składałem śluby. Całość na TVN24.

Odcinku Ugotowani uczestniczy Karolina Lemur Niedźwiecka - działaczka grupy Stonewall.

Daję dziś carte blanche Prawu i Sprawiedliwości i ciekaw jestem, jak oni tę kartę zapełnią. Mam mnóstwo lęków. Bardzo się boję, m.in. pomysłu na nową konstytucję i przypominam sobie IV RP. Ale mam nadzieję, że Jarosław Kaczyński odrobił tę lekcję i stał się demokratą. Daję mu duży kapitał zaufania – mówi Onetowi Robert Biedroń.

Wygrana PIS też piszą LGBT portale jak Pink News, miedzy innymi cytują Kaczyńskiego wypowiedzi jak "homoseksualizm doprowadzi do upadku cywilizacji, czy porównanie homoseksualizmu do pedofilii oraz PIS wspierało Ugandę dotyczące ustawy karania homoseksualizmu, włącznie karą śmierci.

Brent Randall republikanin hipokryta który sprzeciwia się prawom LGBT miedzy innymi ochronie przed dyskryminacją, został ujawniony sam jest pedałem.(Joe My God)

Znany bokser Dariusz Michalczewski nie jest zadowolony ze zwycięstwa PiS, chociaż uważa, że być może dzięki temu społeczeństwo wreszcie się otrząśnie i podejmie właściwą decyzję. Według Michalczewskiego prawica znokautowała przeciwników tylko dlatego, że – jak stwierdził – "naobiecywała" Polakom, a wręcz ich otumaniła.

Kampania You Can Play, drużyna Nowojorska  NFL New York Giants walczą z homofobią i akceptacją sportowców LGBT.


​Pinksixty News wiadomości LGBT


April Miller i Karen Roberts, które pierwszy pozwały Kim Davis za odmówienie licencji na małżeństwo, w końcu ożeniły się w Kentucky. Para jest ze sobą 11 lat, i mają córkę niesprawną. (AP)


Masowy ślub par jednopłciowy w Tajwanie z 123 par jednopłciowy uczestniczyli w ceremonii w Taipei, sponsorowany przez rząd, ale dodam to tylko symboliczny ślub, jeszcze nie ma legalny małżeństw jednopłciowy.


PKW podała oficjalne wyniki wyborów: PiS 37,58 PO 24,09 Razem 3,62 Korwin 4,76 PSL 5,13 Zjed. Lewica 7,55 Kukiz'15 8,81 Nowoczesna 7,60.


1 komentarz:

  1. Już nie długo koniec nadchodzi twój, mogę powiedzieć nie długo uchwalimy stop pedofilii ustawę, lewactwo ostatnim sejmie zablokowali ją, was już nie w sejmie, teraz mamy wolną drogę. Takie strony jak twoja która propaguje homoseksualne stosunki, będą zakazane na terytorium polski, a nawet grozić będzie wielokrotne więzienie.

    OdpowiedzUsuń