niedziela, 11 października 2015

11 października - Dzień Wychodzenia z Ukrycia


Wychodzenie z szafy, nie powinni każdy najbardziej nastolatkowie, którzy przez swoją uczuciowość cierpią najbardziej, są wyrzucani z domów, samobójstwo. Gdy czujemy się bezpieczni i każdego osobista decyzja, a nie można zmuszać. Wiele osób nie daję radę później z powodu homofobii. Przez to wielu trzeba wspierać, pomagać którzy chcą ujawniać się.


Harvey Milk (cytat z filmu obywatel Milk)




Wychodzimy z ukrycia: W kwietniu 2015 roku Magda Gessler odwiedziła restaurację „Karczma Górecka” (obecnie „Owce i Róża”) w Brennej na Śląsku Cieszyńskim. Także tam stała się źródłem inspiracji. Lokal prowadzi para Filip i Łukasz. Pomaga im mama Filipa, która kocha syna i jego wybranka. „Miłość to wielka siła” – brzmi komentarz w reportażu. Życzymy powodzenia w niełatwym biznesie i gratulujemy wyjścia z ukrycia! To piękny przykład do naśladowania.

Ks. Krzysztof Charamsa ostatni coming out


Szef Apple'a Tim Cook: “Na moim biurku stoi zdjęcie Martina Luthera Kinga z cytatem: „Pytanie na całe życie: co robisz dla innych?”

Dla wielu ludzi wokół mnie mój coming out był jak taka opcja w iPhonie, którą wiesz, że masz, ale nie wiesz dokładnie, jak działa. Wiedzieli o tym wcześniej, ale nie przywiązywali zbytniej uwagi. Reszta ludzi nie wiedziała. Zdałem sobie sprawę, że coming out to najprostsza rzecz, którą mogę zrobić dla innych.

Pomyślałem o tych wszystkich nastolatkach, którzy są prześladowani w szkołach za homoseksualizm przez kolegów, a czasem nawet przez własnych rodziców. Jakkolwiek cenię sobie moją własną prywatność, to jednak uważam, że społeczny wpływ coming outu - wzięcie odpowiedzialności za sytuację ludzi wokół – jako wartość jest ważniejszy od prywatności.” (Replika)



Film pokazuje opinie ojców chwile, gdy dowiedzieli się że ich dziecko jest gejem



Uczestnik Project Runway TVN wyznał ojcu, że jest gejem. Ojciec go zaakceptował i jest z niego dumny... Piotrek zwlekał z decyzją, ale miłość i szacunek do ojca zwyciężyły. Zobaczcie, ile wsparcia otrzymał od taty!



Ujawniać do rodziny może być trudne wyzwanie, bez względu na to, kim jesteś. Ale ujawniać jako gej który jest dyrektorem kreatywnym jednej z firm produkcyjnych w branży rozrywki dla dorosłych i jest w związku poliamorinskim.



Gwiazda YouTube Shane Dawson, ujawnia jest biseksualny, w emocjonalnym swoim nagraniu. "Zawsze marzyłem o tym, żeby być gejem, po prostu: 100 proc. gejem. Z wielu powodów: raz - by wiedzieć kim jestem, dwa: by być akceptowanym. Nie jestem gejem, ale nie jestem też heteroseksualny" - mówi na filmie wyraźnie wzruszony Shane, dodając, że "dzięki terapii i byciu szczerym ze sobą doszedłem do konkluzji, że jestem biseksualny" - Queer.pl



Richard Mesich, gej niesłyszący opowiada o swoim ujawnieniu się, wśród nas wiele osób to nie tylko piękni, wysportowani ale wielu niesprawny naszych braci i sióstr LGBT, którzy żyją gorzej po wielu są podwójnie dyskryminowani przez swoją niesprawność i orientację seksualną.

Richard opowiada jak się przeprowadził do wujka geja i jego partnera ich dzieci, jak zaczął akceptować kim jest, miał problem akceptacją. Jego mama od dziecka wiedziała że jest gejem, opowiada jak był pierwszy raz w klubie gejowskim w wieku 21 lat. Jego pierwsze randki, nie były łatwe niesłyszący i słyszący.

Powód, którego on opowiada swoją historię. Pokazać ze niesłyszący geje są też i nie są sami, wiele czują się zagubieni i izolowani, ponieważ uważają, że nie inny głuchy osób takiej orientacji.



Jussiê Smollet znany z roli geja w serialu Imperium, w programie Ellen DeGeneres, po raz pierwszy powiedział o swojej orientacji.



"Modliłam latami do Boga, aby dał mi łaskę, aby żyć w celibacie i wyleczył mnie. To prawie mnie nie zabiło."

Powiedziała Jayne Ozanne, wpływowa działaczka w kościele Anglii i też ujawnia że jest lesbijką.

Wiele lat zdecydowanie byłam przeciwko równości LGBT w kościele. Mówi wiele lat miała problemy akceptacją siebie, nie wierzyła że można być osobą homoseksualną i wierzącą.

Przez to walkę ze sobą nie mogła poradzić tym że jest samotna, chciała być kimś, ale drugiej strony strach był silniejszy. Zabijało ją psychicznie i fizycznie, też dzięki Vicky Beeching, która ujawniła się że jest lesbijką powoli zaakceptowała siebie.

Przez to jest ważne ujawniać się, pokazać że nie są sami, wielu naszych sióstr i braci ma problem akceptacją, widzą że inni miedzy innymi w kościołach mówią o sobie jest ok być sobą i są szczęśliwi.



Morgana Bailey, po 16 latach w szafie wychodzi z szafy podczas konferencji TED. "Zdałam sobie sprawę, że moje milczenie ma osobiste, zawodowe i ekonomiczne konsekwencje. Nie mówię, że każdy musi być aktywistą. Ale jeżeli pozwolimy poznać nasze prawdziwe "ja" i wykorzystamy każdą szansę, wzbogacimy nasze własne życie i pomożemy podnieść nasze prawa w społeczeństwie" - powiedziała podczas swojego wykładu TED, a właściwie publicznego coming outu Morgana Bailey. Ukrywająca swoją homoseksualność od 16 lat kobieta postanowiła przerwać milczenie - Queer.pl


Leo Varadkar, irlandzki Minister Zdrowia ogłosił w audycji radiowej, że jest gejem i chce być równym obywatelem w swoim kraju.

"Jestem gejem. To nie jest sekret, choć wiele osób o tym nie wie, bo nigdy wcześniej publicznie o tym nie mówiłem.

Bycie gejem nie definiuje mnie całkowicie. Tak, jak nie jestem lekarzem politykiem, ani politykiem pół-Hindusem, tak nie jestem politykiem gejem. Niemniej, bycie gejem jest częścią tego, kim jestem.

Dziś jestem już w stanie o tym rozmawiać - wcześniej nie byłem. To już nie jest dla mnie wielka sprawa i mam nadzieję, że dla innych też nie będzie to wielka sprawa.

Mama martwiła się o mnie - że zostanę pobity na ulicy, że stracę moją polityczną pozycję i że ludzie będą wykorzystywać mój homoseksualizm przeciwko mnie.

Dziś jestem ministrem zdrowia. Do podjęcia są pewne decyzje - nie w 100% zależne ode mnie, ale będę w nie zaangażowany. Np. decyzja, czy znieść zakaz oddawania krwi dla bi- i homoseksualnych mężczyzn. Albo opowiedzenie się w referendum w sprawie małżeństw jednopłciowych. Robię coming out również po to, by ludzie nie myśleli, że mam jakiś "ukryty program". Wszelkie decyzje polityczne będę nadal podejmował zgodnie z moimi wartościami i zgodnie tym, co uważam, że jest w najlepszym interesie dla kraju" (Replika)

Austin i Aaron Rhodes mają po 19 lat, są bliźniakami i są gejami. Od kilku miesięcy publikują filmiki na youtube, teraz opublikowali zupełnie wyjątkowy. "Wyoutowaliśmy się już przed cała rodziną, oprócz taty" - mówi Aaron - "Teraz zamierzamy to zmienić i nagrać. Zadzwonimy do naszego taty, który mieszka w Ohio, i wyoutujemy się"



Trevor Moran, 17-letnia gwiazda YouTube, który zyskał sławę udostępniania wideo w wieku 10 lat pliki swoje jak tańczył do popularnych piosenek, ujawnił się że jest gejem.




Andy Cohen gościł w swoi programie radiowym swoi rodziców Ev i Lou. Opowiadali jak jak ich syn ujawnił się jest gejem, mieli obawy jak wielu rodziców ma lęk, strach, smutek, niepokój, a uczucie poczucie straty. Strach ustępuje w akceptacje przeważa, choć czasem trzeba trochę zrozumienia i edukacji, od strony rodziców.

Mama Andy'iego uświadomiła że jej syn jest gejem w liceum jak znalazła pod łóżkiem rzeczy, które jej uświadomiło że jest gejem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz