poniedziałek, 9 września 2019

Marsz Równości w Koninie

zdjęcie Im.pl
Ponad 300 osób z Konina, Turku, Gniezna, Poznania i Warszawy wzięło udział w II Marszu Tolerancji, który przeszedł ulicami Konina. Nie obyło się bez incydentu.

„Miłość, równość, akceptacja”, „Miłość to miłość, nienawiść to zaraza” i „Konin miastem tolerancji” - między innymi z takimi hasłami na ustach, z kolorowymi flagami, a niektórzy poprzebierani maszerowali dziś uczestnicy Marszu Tolerancji. Wśród nich byli przedstawiciele władz miasta z prezydentem Piotrem Korytkowskim na czele.

- Jestem tutaj, bo jestem człowiekiem tolerancyjnym. Wśród nas jest wiele mniejszości, nie tylko seksualnych, ale światopoglądowych, wyznaniowych, związanych z rasą. Te wszystkie mniejszości należy szanować, szczególnie w tych czasach, gdzie taka manifestacja jest wielką odwagą – mówił przed halą „Rondo” Piotr Korytkowski. - Nie ma co chować głowy w piasek, myśleć że jest ok, bo dostałem 500 zł związanych z wychowaniem dziecka. Ja też jestem beneficjentem 500 plus, ale przyszedłem. Gdy nie będziemy dbali o mniejszości w naszym kraju, staniemy się krajem totalitarnym. Dziękuję, że jesteście i możecie manifestować swój pogląd – dodał.

- Jesteśmy różni, ale jednakowo piękni, inteligentni i wspaniali. Jesteśmy tutaj, bo nie zgadzamy się na nienawiść do drugiego człowieka niezależnie od tego jakiej jest rasy, pochodzenia, orientacji seksualnej – mówił Piotr Czerniejewski. - Jeśli nie tolerujesz laktozy to po prostu nie pijesz mleka, a nie wychodzisz na pole z myślą pobicia krowy. To samo powinno być w kwestii osób innych od ciebie. Nawet jeśli uważasz muzułmanów za brudasów, osoby LGBT za zarazę ja ci tego nie bronię, jestem wobec ciebie tolerancyjny, ale proszę zostań w domu, zostaw swoje poglądy dla siebie i pozwól innym walczyć o swoje prawa – dodał Piotr Czerniejewski z komitetu organizacyjnego.

Głos zabrała również tłumaczka języka migowego, która w imieniu osób głuchych uczestniczących w konińskim marszu mówiła o dyskryminacji. - Osoby głuche nie mają szans na pracę. Nikt nie chce ich zatrudnić. Nie wykluczajmy ich, dajmy im szansę. Oni są tacy sami jak my! - mówiła - Im.pl

"Marsz promuje wartości niechrześcijańskie i do tego obraża Kościół. To Marsz Tolerancji grzechu" - tak Marsz Tolerancji, który odbędzie się w niedzielę w Koninie, skomentował ksiądz z miejscowej parafii. W dzień marszu wyruszy na pielgrzymkę i będzie się modlił o nawrócenie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz