sobota, 22 czerwca 2019

Wieści z Instagramu: Love is Love, Pride Month, Cieśla, Parada Równości Tibilisi, Don Lemon, Elton John ...







Wyświetl ten post na Instagramie.

Za Lambda Warszawa podajemy smutną informację: zmarła Roma Cieśla, jedna z ważniejszych działaczek LGBTI lat 90., inicjatorka pierwszych organizacji kobiet niehetero, aktywistka Lambdy Kraków i Grupy Safo, działaczka społeczna. 5 lat temu opublikowaliśmy wywiad z Romą ("Replika" nr 52). Opowiadała w nim o aktywizmie, ale nie tylko. Również o tym, jak to było być dorastającą lesbijką w końcu lat 60. Nie lubiła martyrologii... Wierzymy, że podobałoby się jej, że wybieramy teraz właśnie taki cytat z naszego wywiadu: "Ach, flirtowałam! To było cudowne i zupełnie niewinne. Uwielbiałam patrzeć na dziewczyny, trzymać je za rękę, przytulić (...) Sześć lat jeździłam na obozy harcerskie i zawsze mi się tam jakaś dziewczyna podobała. Zaraz zagadywałam, opowiadałam żarciki, proponowałam, czy mogłybyśmy siedzieć w autokarze obok siebie. I jak potem ona usnęła i położyła mi głowę na ramieniu, to byłam w siódmym niebie. Albo innym razem tak zakombinowałam, że nocną wartę miałam akurat z tą najładniejszą z całej drużyny. Nawet zaproponowała, że mi pokaże, jak się całuje z chłopakami, ale nie chciałam, bo wystąpienie w roli chłopaka mi nie odpowiadało. Chętnie bym się z nią pocałowała, ale jak dziewczyna z dziewczyną! (śmiech)" Roma, będziemy o Tobie pamiętać. Na zdjęciu: Roma Cieśla. Foto: Krystian Lipiec.
Post udostępniony przez Magazyn LGBTQ Replika (@magazynlgbtqreplika)




Wyświetl ten post na Instagramie.

Solidarnie z organizatorami Parady Równości w Tibilisi! Osoby organizujące @tbilisipride spotykają się z nieprawdopodobnie brutalną kampanią nienawiści. Skrajna prawica grozi im śmiercią, nacjonalistyczne bojówki otoczyły ich biuro. Rząd natomiast odmawia wsparcia i zapewnienia bezpieczeństwa osobom LGBT+. Tym samym odbiera się im prawo do pokojowego zgromadzenia. Okażmy solidarność z osobami aktywistycznymi. Nawet prosta wiadomość będzie dla nich cennym wsparciem w tych trudnych momentach. Wystarczy opublikować krótki post na ich stronie na fb (Tbilisi Pride) albo przesłać wiadomość przez Messengera, koniecznie z wrzuconymi niżej hasztagami Np. taką (ale super jeśli napiszecie coś od siebie): I am... from Poland and I'm writing to say that I stand in solidarity with you in this difficult time. Keep on fighting for yours and our rights and be safe - hopefully the hatred will soon be a thing of the past. ერთად ვიბრძოლოთ თანასწორობისთვის #მეგავდივარ #TbilisiPride PS: ერთად ვიბრძოლოთ თანასწორობისთვის oznacza "Wspólnie walczymy o równość" - bo przecież równe prawa osób LGBT+ to sprawa nas wszystkich, bez względu na długość i szerokość geograficzną. #tbilisipride #tbilisi #georgia #pride #miloscniewyklucza #mnw #malzenstwadlawszystkich #rownoscmalzenska #equality #marriageequality #lesbian #gay #bisexual #transgender #queer #lgbt #lgbtcommunity #loveislove #nohate #humanrights #prawaczlowieka
Post udostępniony przez Miłość Nie Wyklucza (@miloscniewyklucza)
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz