środa, 25 kwietnia 2012

Dzień z Adrian Pracoń


Gazeta.pl: Ocaliłem go, bo wyglądał prawicowo - tak Anders Behring Breivik odpowiedział na pytanie, dlaczego nie zastrzelił 22-letniego syna polskich imigrantów, który był na wyspie Utoya

Niektórzy ludzie wyglądają bardziej prawicowo od innych. On wydawał się prawicowy, taki miał wygląd. Z tego powodu nie oddałem do niego ani jednego strzału. Gdy na niego spojrzałem, zobaczyłem siebie - wspominał.

Adrian Pracoń, o którym mówił Breivik, okazał się synem polskich imigrantów. W wywiadzie dla "Gazety Wyborczej" wspominał masakrę na wyspie: - Postanowiłem uciekać do wody, tak jak zrobiła to duża grupa ludzi. Wskoczyłem w ubraniu i butach, ale było ciężko tak płynąć i utopiłbym się. Wróciłem więc na brzeg. W tym czasie zamachowiec zaczął strzelać do ludzi w wodzie. Wyszedłem z wody i mnie zauważył. Wycelował we mnie, a ja zacząłem błagać, by mnie nie zabijał. Posłuchał, odwrócił się i odszedł - mówił.

Jakiś czas później Breivik znów podszedł do Polaka, który wtedy leżał i udawał martwego, i postrzelił go w ramię.

Adrian Pracoń dla ciekawości jest gejem i aktywistą LGBT w polski media najczęściej o tym przemilczało nazywano jego bohaterem polski, ale już o jego orientacji cicho po to nie wypada polski bohater i gej, Polsce wielu sławny osób jest tabu orientacja jak wojna o Dąbrowską. Na wyspie Utoya byli wiele członków LGBT, jego partner też miał być na tej wyspie, ale przez prace nie pojawił się punktualnie na wyspie kiedy jechał na wyspę do dowiedział się o strzelaninie i pojechał prosto szpitala, był przy nim w szpitalu i kiedy obudził się wspiera jego. Adrian stracił swoi wielu kolegów przyjaciół na wyspie.

Stał ode mnie może z 10 metrów. Celował, krzyczał, że mam umrzeć. A ja krzyczałem: nie proszę, nie - opowiadał na antenie TVN24 Adrian Pracoń, Norweg polskiego pochodzenia ranny w strzelaninie na wyspie Utoya. Dodał, że zamachowiec miał pistolet i karabin. - Strzelił mi w ramię, nie ruszyłem się. To mi uratowało życie - podkreślił.

Adrian pochodzi z polskiej rodziny katolickiej, dziś ma dobre stosunki z swoim rodzicami na początku izolowany był na początku.