sobota, 22 lutego 2020

Internetowy miniserial polskiej reżyserki Nataszy Parzymies robi furorę na świecie


„Kontrola” – tytuł internetowego miniserialu w reżyserii Nataszy Parzymies, ostatni odcinek miał właśnie premierę na YouTubie – odnosi się do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Ale świetnie rezonuje też z kontrolą, jakiej poddawać własne emocje i zachowania muszą w Polsce osoby, tak jak główne bohaterki serii, nieheteronormatywne. Kolejne gminy, głosami swoich radnych stające się „strefami wolnymi od LGBT”, to mocny i aktualny kontekst dla produkcji, która zaczęła się skromnie rok temu jako egzamin w Warszawskiej Szkole Filmowej. A stała internetowym fenomenem, pomocną dłonią wyciągniętą w stronę osób LGBT. Dowodem na to, że Polska nie taka straszna, jak ją PiS (na świecie) maluje.

Trwa niecałe dwie i pół minuty. Akcja dzieje się na lotnisku. Kontrola osobista, strażniczka i dziewczyna lecąca ze swoim chłopakiem na weekend do Rzymu. Krzyżujące się spojrzenia młodych kobiet, zwolniony ruch dłoni w rękawiczkach sunących po ubranym ciele, muzyka, jakaś sugestia w powietrzu. Koniec.

Budżet był minimalny, zagrali koledzy ze szkoły, w głównych rolach wystąpiły Adrianna Chlebicka i Ewelina Pankowska, piękne, charyzmatyczne i dobrane na zasadzie przeciwieństw. Chlebicka, 26-latka, wystąpiła dotąd w „Roju” Jerzego Zalewskiego i „Bejbi blues” Katarzyny Rosłaniec. 29-letnia Pankowska pracuje głównie w warszawskich teatrach, w TR Warszawa gra tytułową bohaterkę w genialnym „Ewelina płacze” Anny Karasińskiej, w Nowym Teatrze występuje m.in. w „Kinie moralnego niepokoju” Michała Borczucha, w Teatrze Polskim – w gwiazdorskim „Wujaszku Wani” Iwana Wyrypajewa - Tygodnik Polityka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz