niedziela, 3 września 2017

Słowo Boże na niedziele kościół Metropolitan, Katedra Hope, RKK, Middle Church, Znak miesięcznik ...


Wrześniowy numer Miesięcznika ZNAK jest już dostępny w salonach prasowych i online, a w nim między innymi:

"Towarzyszenie osobom homoseksualnym w ich duchowej drodze do Boga jest doświadczeniem przemieniającym i otwierającym. Duszpasterska praxis nie kwestionuje nauki dogmatycznej ani moralnej Kościoła, jednak może mieć daleko idący wpływ na jej rozwój oraz na formę przekazu. Można by wskazywać wiele kwestii, które na przestrzeni wieków zmieniały się w nauczaniu, tzn. pogłębiały się w rozumieniu oraz sposobie prezentacji przez Kościół." — pełna wersja tekstu dostępna jest w drukowanych i elektronicznych wydaniach Miesięcznika Znak".

Wiara bez uprzedzeń. Homoseksualność a Kościół: Stosunek Kościoła do społeczności LGBT się zmienia. Dzieję się tak m.in. za sprawą pontyfikatu papieża Franciszka. Wypracowanie odpowiedniego stanowiska wobec osób homoseksualnych pozostaje jednym z najpoważniejszych wyzwań dla Kościoła.

Czy Kościół jest miejscem dla wierzących osób homoseksualnych i mogą one liczyć na wsparcie. Z jakimi problemami mierzą się osoby homoseksualne w małych miejscowościach i wsiach. Jak polska sztuka współczesna pokazuje ich obecność w Kościele?

Ponad to Marcin Dzierżanowski tekst Słowo „lesbijka” wtedy nie istniało. Ewa Furgał, Natalia Sarata, Justyna Strudzik tekst „Nikt nie chce być w sferze nieistnienia”. Lesbijki, wieś i Kościół.


Od kilku miesięcy obecność Boga w Trójcy Świętej w moim życiu jest coraz ważniejsza. Widzę, jak każdego dnia się zmieniam. Im bardziej dopuszczam do siebie Chrystusa, tym bardziej widzę, ile daje mi to, że się na Niego otworzyłam. Zaczęłam coraz częściej bywać na mszy, a będąc lektorką, zaczęłam regularnie czytać i rozważać to, co do mnie mówi Słowo Boże. Pewnego dnia postanowiłam, że założę tego bloga, by opowiadać o tym, co mówi mi Słowo…

-Otrzymasz dziś błogosławieństwo do zaszczytnej posługi lektoratu. Będziesz czytać słowo Boże w zgromadzeniu wiernych i pomagać innym pełnić posługę czytania. Staniesz się służebnicą słowa, w którym rozpoznajemy objawiającego się nam Boga. Spełniaj tę posługę z wielką wiarą i miłością. Codziennie czytaj, rozważaj i żyj słowem Bożym.

Niedzielna Ewangelia też nie była obojętna. Nieraz już zastanawiałam się nad słowami Jezusa skierowanymi do Piotra. Obecnie wszyscy jesteśmy Apostołami, i podczas rozważania tych słów przyszła mi do głowy myśl, że być może Pan Jezus daje nam ogromną władzę. Władzę przebaczania. Jednej z najtrudniejszych rzeczy, jakie powinien w sobie rozwijać Chrześcijanin. A co za tym idzie, konkretnej postawy, jaką możemy pokazywać innym. Posługa lektoratu stawia przede mną wyzwania, które już widzę, że owocują. owocują tym, że codziennie poświęcam czas, by poznawać Słowo i uczyć się, analizować, zastanawiać się. I cieszę się, że moja chęć robienia tego jest rozumiana i akceptowana przez bliskie mi osoby, które są sceptyczne co do tego, co obecnie uważam za coraz ważniejsze w moim życiu. Ostatnio nawet czytałam na głos, a obok leżała przyjaciółka i słuchała. Uszanowała, że chciałam to robić i wręcz wymusiła na mnie, bym czytała na głos. Więcej na Lukrecji blogu TUTAJ.


Katedra Hope



Nadzieja - 12. Niedziela po Trójcy Świętej - Bo gdy ujrzą wśród siebie dzieło moich rąk, uświęcą moje imię i Świętego Jakubowego będą czcić jako Świętego, i będą się bać Boga Izraelskiego. (Iz 29,23)



Kościół Middle Church



Kościół św Stanisława Kostki w St. Louis



Metropolitan Community Church



Metropolitan Community Church Cathedral SunCoast, Floryda



Metropolitan Community Church Boston



Franciszek: wszyscy tworzymy Kościół – wspólnotę życia



Dialog międzyreligijny polegający na kontaktach, spotkaniach i współpracy to cenny wysiłek podobający się Bogu, a na celu ma on dobro wspólne i pokój – podkreślił Papież, spotykając się grupą koreańskich zwierzchników różnych religii. Dziękując przewodniczącemu episkopatu Korei, abp. Kim Hee-jongowi, za pomysł tej wizyty, przypomniał też swoją podróż do tego kraju przed trzema laty i spotkanie, jakie miał tam ze zwierzchnikami religijnymi. Wskazał następnie, że dialog, aby był owocny, musi być równocześnie otwarty i nacechowany wzajemnym szacunkiem. „Świat patrzy na nas i wymaga, abyśmy współpracowali między sobą oraz z wszystkimi ludźmi dobrej woli – mówił Papież.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz