niedziela, 18 lipca 2010

Krystian Legierski na prezydenta warszawy?, Chór gejów ze Sztokholmu: Czujemy, że robimy coś dobrego

Krystian Legierski, znany działacz walczący o prawa homoseksualistów przyznaje w rozmowie z Piotrem Najsztubem, że wiele osób proponuje mu ubieganie się o prezydenturę stolicy, a on "zastanawia się nad tym". Legierski jest rozczarowany tym, że rządzące w Warszawie PO zachowało obojętność wobec zorganizowanej w sobotę parady EuroPride.
Chodzi mi o to, żeby to gejostwo wymazać, żeby ktoś, kto patrzy na mnie, nie widział we mnie natychmiast pedała, żeby to było bez znaczenia! - tłumaczy swoje polityczne cele Legierski.

Co chciałby zrobić Legierski, gdyby został prezydentem stolicy? - Chciałbym żeby miasto było dla wszystkich, żeby każdy mógł się w nim czuć dobrze. Żeby jak najwięcej osób tu żyjących mogło powiedzieć: to jest moje miasto, nie chcę z niego wyjeżdżać, wkurza mnie tu parę rzeczy, ale czuję, że miasto coś dla mnie robi, nie uważa mnie za trędowatego. Bo to nie chodzi wyłącznie o gejów, lesbijki, ale i o to, żeby miasto koncentrowało się nie tylko na budowie mostu Północnego i drogach, ale też może bardziej na przestrzeni zielonej, na jakiejś tkance społecznej - mówi Legierski.

Wprost
video gazeta.pl

-------------------------------------------
W paradzie EuroPride wzięli udział też członkowie Stockholms Gaykör, chóru gejowskiego ze stolicy Szwecji: Christian, Mats i Mikael. Pomimo ataków ze strony Polaków, cieszą się, że przyjechali do naszego kraju.

Dlaczego tu jesteście?

Przyjechaliśmy tu, bo Polska to wciąż homofobiczny kraj. Jesteście w Europie, a nie możecie poradzić sobie z prawami, które należą się wszystkim wolnym ludziom.

W Szwecji to naturalne?

Tak. Dziś na paradzie jest przedstawiciel naszego parlamentu. Jest też szwedzka policja, która nas ochrania. Takie podejście nas nie dziwi. Szwecja jest krajem tolerancyjnym. Jako mniejszość seksualna jesteśmy dumni z naszej odmienności.

Jak wyglądały parady EuroPride w Sztokholmie?

Były dwie: w 1998 i 2008 r. Zostały świetnie zorganizowane. Państwo i urzędnicy bardzo nas wspierali. Przedstawiciele władz maszerowali z nami ramię w ramię. Również inni heteroseksualni popierali inicjatywę. W końcu nie chodzi tu tylko o gejów i lesbijki, ale prawo do własnego zdania i równouprawnienie, to wartości, które powinny przyświecać każdemu człowiekowi.

Czy w Polsce spotkaliście się z przejawami dyskryminacji?

Dzisiaj na paradzie była mała grupa agresywnych nacjonalistów, ale policja nas od nich odgrodziła.

A wcześniej, przed paradą?

W nocy byliśmy w jednym z warszawskich klubów. Prowadziłem pod rękę niewidomego kolegę. Zaatakowała nas grupa młodych ludzi. Krzyczeli coś w języku polskim, ale nie zrozumieliśmy ich.

Jak będziecie wspominać wyjazd do Polski?

Dobrze. Czujemy, że robimy coś dobrego i dzięki temu kiedyś zrozumiecie, ze nie można zamykać się na kwestie odmienności i nie można pomijać istnienia wielu ludzi tylko dlatego, ze jest to inne. Rzeczy odmienne wzbudzają niepokój, to naturalne, ale agresja nie rozwiąże problemów. Ważny jest dialog. Dziękujemy organizatorom polskiej EuroPride za zaproszenie.

gazeta.pl

2 komentarze:

  1. Krystian Legierski oddaj moje pieniądze zainwestowane przeze mnie w klub M25 na Mińskiej w Warszawie. Zniszczyłeś doszczętnie moje życie. Mało było tobie innych klubów.? Piąć się do kariery po trupach? Usunąłeś za pomocą swoich goryli i kruczków prawnych. To już nie czasy dzikiego zachodu,a jednak! Dziwne że moja obdukcja Lekarza sądowego zagineła w sądzie . Trzeba mieć niezłe układy.  To nie nękanie! To wołanie o pomoc. Mariusz Cechowski

    OdpowiedzUsuń
  2. DO RADNEGO MOKOTOWA KRYSTIANA LEGIERSKIEGO Z PARTII ZIELONYCH..W KRYSTIAN LEGIERKI ODDAJ MOJE PIENIĄDZE ZAINWESTOWANE PRZEZE MNIE KLUB M25 NA MIŃSKIEJ W WARSZAWIE. WZIĄŁEM POŻYCZKĘ BANKOWĄ NA SWOJE MIESZKANIA,INWESTUJĄC JE W KLUB M25,TAKŻE I SWOJĄ CIĘŻKĄ PRACĘ FIZYCZNĄ. PO ZAINWESTOWANIU JUŻ WRZYSTKICH MOICH PIENIĘDZY ,LEGIERSKI MÓJ PRAWNY WSPÓLNIK ZA POMOCĄ SWOICH GORYLI I KRUCZKÓW PRAWNYCH,USUNĄ MNIE SIŁĄ ZE SPÓŁKI,BEZ GROSZA ZWROTU MOICH WKŁADÓW FINANSOWYCH.OBECNIE JESTEM CZŁOWIEKIEM BEZDOMNYM ,ZRUJNOWANYM PSYCHICZNIE I BEZ ŚRODKÓW DO ŻYCIA I Z DŁUGAMI . OBDUKCJE LEKARZA SĄDOWEGO ZAGINEŁY W SĄDZIE. CZY BĘDĄC BYŁYM WYCHOWANKIEM DOMU DZIECKA,MAM JAKĄKOLWIEK SZANSĘ W WALCE Z PRAWNIKIEM KRYSTIANEM LEGIERSKIM,KTÓRY MA ZNAJOMOŚCI WE WSZELKICH INSTYTUCJACH PRAWA?! CZY TAKA OSOBA JAK LEGIERSKI POWINNA SPRAWIAĆ FUNKCJE SPOŁECZNE? CZY LUDZIE KTÓRYM JEST CIĘŻKO UDOWODNIĆ ICH ZŁO,DALEJ BĘDĄ KORZYSTAĆ Z OWOCÓW NIEPRAWOŚCI KTÓRE POPEŁNILI?WESZŁA NOWA USTAWA O NĘKANIU. CZY TO JEST NĘKANIE,CZY MOJE WOŁANIE O POMOC? DLA KAŻDEGO TO COŚ INNEGO ZNACZY. WSZYSTKO ZALEŻY OD TEGO JAKĄ MASZ POZYCJĘ SPOŁECZNĄ. KRYSTIAN LEGIERSKI ILE BĘDZIE JESZCZE OFIAR?! Podp. Mariusz Cechowski

    OdpowiedzUsuń