sobota, 12 listopada 2011

Dzień z Coming out David Testo


 David Testo, gracz profesjonalnej drużyny piłki nożnej, ujawnia że jest gejem, żałuje, że nie zrobił tego wcześniej.

David Testo, grający wcześniej w Lidze MLS dla Columbus, powiedział CBC, że jest gejem. Jest pierwszym byłym graczem MLS, który postanowił się ujawnić. Jego poprzednia kanadyjska drużyna, Montreal Impact, potwierdziła, że wiedziała o tym fakcie kiedy go zatrudniała. Poniżej fragment wywiadu z Testo:

Jestem gejem, jestem gejem. To nie był mój wybór. To po prostu część tego, kim jestem. I nie ma to nic wspólnego z talentem do gry w piłkę. Można być jednocześnie świetnym piłkarzem i gejem. Naprawdę żałuję, że nie mówiłem o tym publicznie wcześniej. Walczyłem z tym przez całe moje życie, całą moją karierę. Życie profesjonalnego sportowca i geja zarazem jest bardzo trudne. To ciągłe wypieranie świadomości, wysiłek, który dodatkowo utrudnia koncentrację na treningu i grze Testo grał w lidze uniwersyteckiej na uniwersytetach w Południowej i Północne Karolinie. Nie został wybrany do żadnej drużyny MLS w 2003, co było dla wielu dużym zaskoczeniem. Ostatecznie grał dla Columbus Crew. Ostatnie 4 lata grał dla Motreal Impact, które wejdzie do MLS w przyszłym roku. Testo został ogłoszony MVP swojej drużyny w 2009

Testo jest pierwszym graczem Major Soccer League, i pierwszym amerykańskim piłkarzem zawodowym, który się ujawnił. Może to być przełom i pomóc w podjęciu podobnej decyzji innym zawodnikom głównych lig amerykańskich. Choć nie jest w tej chwili graczem drużyny biorącej udział w rozgrywkach MLS, nie jest „na emeryturze”. Mimo, że jego drużyna od przyszłego miesiąca wejdzie do MLS, Testo nie będzie jej graczem, gdyż po czterech latach w Columbus Team kontrakt został rozwiązany. Pechowy timing.

Video na Radio Canada

Dziękuję Filipowi za przetłumaczenie tekstu.

Jeden mecz David Testo grał z AC Milan strzelił gola im:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz