piątek, 24 lipca 2020

Ploty: Qczaj, Sylwia Chutnik, Steven Canals, Ellen DeGeneres, Raven-Symoné, Troye Sivan, Perfume Genius, Lucyfer, RuPaul, Kanye West ...


Sylwia Chutnik, pisarka, feministka i aktywistka społeczna zrobiła coming out. O tym, że jest lesbijską poinformowała na łamach magazynu LGBTQIA "Replika".

„Trudne to cholernie – usiąść i powiedzieć temu 16-latkowi nagle: „Słuchaj no, mama jest lesbijką” - powiedziała Sylwia Chutnik w wywiadzie dla magazynu LGBTQIA "Replika". W obszernej rozmowie pisarka wyjaśniła m.in. jak określa swą orientację seksualną, jak żyje się jej z partnerką w Polsce roku 2020 i w jaki sposób dokonała coming outu przed rodzicami.

Sylwia Chutnik opowiedziała też, dlaczego podjęła decyzję, by opowiedzieć o swojej orientacji.

„(…) powiedziałam sama do siebie: „Ej, ale na co ty jeszcze czekasz? Aż obozy zaczną nam urządzać?”. Jesteśmy najbardziej homofobicznym krajem Unii Europejskiej, co jeszcze musi się wydarzyć? Jakie jeszcze granice mają być przekroczone, bym się odezwała?

Pisarka stwierdziła, że robi coming out publicznie, by wesprzeć dzieci LGBT, które borykają się z nietolerancją i transfobią. "Ale też chciałabym mieć zwyczajną frajdę z tego, że się ujawniam – będę cieszyła się z każdej miłej wiadomości, jaką dostanę"

Pisarka skomentowała również temat wyborów prezydenckich.  "Wygrał homofob – i taki właśnie jest ten kraj. Ludzie oburzają się „piórem w d***e" na Marszu Równości, ale olewają demolowanie miasta w czasie Marszu Niepodległości. To się wszystko skończy źle, mówię wam."

„Mieszkam w Warszawie, jestem niezależna finansowo, mam bańkę przyjaciół, którzy mnie akceptują. Więc co ryzykuję coming outem? Że mogę oberwać? I tak już mogę, bo: ateistka, weganka i feministka. Na dodatek wydziarana. Jestem od dawna narażona na «zdrowy» hejt z głębi trzewi polskiego narodu. Obrywałam już i mentalnie, i bezpośrednio, bo były też szarpaniny. Mogę więc być i lesbą. Dojdzie mi jeszcze hejt od homofobów, trudno. (…) I tak już doświadczamy sytuacji słownego oplucia przez prezydenta – i stwierdzenia, że nie jesteśmy ludźmi. (…)

Być może przez jakiś czas zostanę tą Naczelną Lesbą RP i będę musiała ciągle gadać na ten temat i komentować. (…) Być może będę miała mniej zaproszeń na spotkania autorskie do bibliotek, bo gdzieś tam jakiś decyzyjny homofob stwierdzi, że Chutnik? Nie. (…)

Jeszcze raz podkreślę: robię coming out jako gest polityczny w naszej obecnej sytuacji oraz jako gest emocjonalnego wsparcia dla młodych ludzi LGBT. A może też i trochę dlatego, że po 40-tce powiedziałam sobie: «A je..ć tych wszystkich dziadów!». Ja już naprawdę jestem zmęczona pewnymi rzeczami”. (ofeminin.pl)

"Byłem bardzo skryty, o swojej seksualności nie rozmawiałem nawet z przyjaciółmi. Ale teraz, biorąc pod uwagę wszystko, co się dzieje, siedzenie cicho nie jest dla mnie opcją." Rozmowa z Antonim Porowskim, gwiazdą serii "Porady Różowej Brygady" Netfliksa

"Wciąż jest we mnie dużo strachu, zanim się wypowiem, zastanawiam się, czy wiem na dany temat wystarczająco dużo, bo kim do diabła jestem, żeby zabierać głos w sprawie równości w Polsce, skoro nie jestem jej obywatelem i tam nie mieszkam. Ale w głębi wiem, że to tylko wymówka, bo wiem, co czuję, jak mocno identyfikuję się z Polską, jak bardzo ją kocham. Dlatego uważam, że zajmowanie stanowiska jest moim obowiązkiem. A strach mnie tylko mobilizuje, lubię wybiegać mu naprzeciw."

"Zatrzymałem polskie imię i nazwisko i wydaje mi się, że przez to ciąży na mnie odpowiedzialność, żeby wspierać, także w Polsce, tych, których głos nie jest słyszany. Planowałem nawet wzięcie udziału w tym roku w warszawskiej Paradzie Równości i naprawdę mam nadzieję, że uda mi się to zrobić w przyszłym"

"Nie umiem sobie nawet wyobrazić, jak czują się Polacy. Głównie mam na myśli oczywiście młodych, bo to z nimi mam najczęściej kontakt przez media społecznościowe. (...) Naprawdę mam nadzieję, że jak najwięcej młodych ludzi zobaczy, że równość i różnorodność są tak bardzo ważne i że wiele krajów na całym świecie sobie z tym świetnie radzi. Jasne, inne cofają się w swoich reformach, ale moim zdaniem jedyna słuszna droga prowadzi naprzód."

"Nagle przeszedłem od niechęci do bycia Polakiem do tego, że uważam to za jedną z moich najfajniejszych cech. Ale dojście do tego było procesem. Naprawdę liczę, że przede wszystkim młodzi zyskają pewność, że nieważne, z jaką płcią się identyfikujesz czy jaka jest twoja orientacja seksualna, zasługujesz na takie same szanse jak każda inna osoba. Kolor skóry czy to, z kim decydujesz się spędzić życie, nie może mieć znaczenia. To nienegocjowalne. (...) Jestem optymistą i dlatego wierzę, że superkonserwatywny prezydent wyzwala w części społeczeństwa siłę, o którą się nawet nie podejrzewaliśmy albo przynajmniej ja siebie nie podejrzewałem. Kluczem do zmiany są wyedukowani młodzi ludzie, którzy mają pojęcie o tym, co się dzieje na świecie. Mam nadzieję, że zrozumieją, że istnieje inny sposób na życie. Nierówność nie może trwać i nigdy nie sprawi, że będziesz szczęśliwy."

"Ludzie obawiają się tego, czego nie znają. Reagują złością, bo nie łapią, o co chodzi. To jak z popularnym ostatnio w Polsce zwrotem „ideologia LGBTQ”. Kiedy coś takiego słyszysz, to wiesz, że prezydent odmawia spojrzenia na społeczność LGBTQ+ jak na jednostki, zamiast tego sprowadza ich do jakiegoś pojęcia. A kiedy kogoś poznamy, naprawdę trudniej go nienawidzić. Gdy poznaję kogoś w bejsbolówce z hasłem Trumpa, to wciąż mogę się nie zgadzać z jego przekonaniami politycznymi, ale kiedy dowiaduję się, jakim jest rodzicem, jakie było jego życie, z czym się zmaga, czego chce dla swoich dzieci, nagle znajduję dla niego współczucie. Pewnie dalej mnie wkurza, ale wiem, że jest człowiekiem, a jego przekonania i wartości są, jakie są, być może ze względu na wychowanie czy inne priorytety. Poznanie jego historii jest pierwszym krokiem do zrozumienia." (...) - Wysokie Obcasy.

Qczaj kilka miesięcy temu wyznał, że jest gejem. Teraz w rozmowie z "Vivą!" opowiedział o swoim partnerze. - Jest dla mnie ogromnym wsparciem. (...) A moja miłość do niego nabiera siły wraz z doświadczeniami - mówi o swoim ukochanym popularny trener personalny Daniel Kuczaj.

W rozmowie z Katarzyną Piątkowską opowiedział o swoim partnerze. Panowie nie pokazują się razem, bo jak przyznał popularny trener, nie jest im to do niczego potrzebne. Zdradził jednak, że chciałby mieć możliwość chodzenia z ukochanym za rękę po ulicy. Opowiedział o wizycie w Berlinie, gdzie obaj szli przytuleni. - Podobało mi się to, że nikt nie zwraca na nas uwagi i czujemy się bezpiecznie - wyznał.

Qczaj zdradził również, że kiedy poznał swojego obecnego partnera, nie był gotowy na związek. Dziś jak podkreśla, łączy ich piękna relacja. - Jest dla mnie ogromnym wsparciem. I stara się mnie zrozumieć. A moja miłość do niego nabiera siły wraz z doświadczeniami. I, co najważniejsze, przy nim mogę być sobą - oznajmił. (onet.pl)

Współtwórca serialu „Pose”, producent wykonawczy i scenarzysta, Steven Canals, pracuje nad kolejnym projektem dla FX skoncentrowanym na ikonach LGBTQ. „81 Words” będzie badać prawdziwą historię działaczy na rzecz praw LGBT i pracowników służby zdrowia, którzy walczyli o zmianę medycznej definicji homoseksualizmu, który był sklasyfikowany jako choroba psychiczna przez Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne do 1974 roku.

"If Only" miał opowiadać historię kobiety imieniem Reyhan, która żyje w nieszczęśliwym małżeństwie. Ruszyły już przygotowania do produkcji, jednak Netflix zrezygnował z realizacji projektu. Doszło do starcia z tureckimi władzami.

Realizacja serialu powierzona została Ay Yapim, firmie wiodącej na tureckim rynku filmowym. Niestety, projekt napotkał zasadniczy problem. Jeden z piątki głównych bohaterów, których losy mieliśmy śledzić, był postacią homoseksualną. W związku z tym, tureckie władze nie wyraziły zgody na realizację zdjęć na terenie kraju.

Włodarze Netfliksa nie ugięli się pod naciskami i odmówili zmian scenariuszowych wykluczających udział postaci LGBT. Zamiast tego podjęto decyzję o całkowitym porzuceniu projektu - Anty Radio

Ellen DeGeneres do niedawna była ulubioną gwiazdą Amerykanów. To zmieniło się w momencie, gdy głos zabrali jej byli współpracownicy. Gwiazda milczy, a jej kariera od miesięcy wisi na włosku.

Bycie na przysłowiowym szczycie niemal zawsze wiąże się ze wzbudzaniem skrajnych emocji. Są jednak wyjątki. Do niedawna była nim Ellen DeGeneres. Przez lata showmanka cieszyła się ogromną sympatią zarówno widzów, jak i pierwszoligowych gwiazd. Pierwsze rysy na pozornie idealnym wizerunku Ellen pojawiły się kilka miesięcy temu, kiedy to komik Kevin T. Porter nazwał ją na Twitterze "najbardziej niemiłą osobą na świecie". W ślad za nim poszło tysiące internautów, którzy podzielili się swoimi przykrymi doświadczeniami z gwiazdą. Dziś przyszłość programu "The Ellen DeGeneres Show" nie jest pewna, a sama zainteresowana boryka się nie tylko z problemami zawodowymi, ale i prywatnymi. Jak do tego doszło? Ellen latami budowała swój wizerunek empatycznej gwiazdy jednak po drodze zaliczyła kilka wpadek - plotek.pl


Raven-Symoné dla ET o swoim ślubie partnerką, o jej występach w serialu The Cosby Show jako dziecko.


Andy Cohen gościł w programie Stephen Colbertem - „The Late Show”


Troye Sivan udostępnił zupełnie nowy utwór o nazwie Easy, to drugi singiel Troye'a w 2020 roku, po chwalonym przez krytyków Take Yourself Home, z których oba zostaną umieszczone na jego nadchodzącej EP-ce In a Dream.


Perfume Genius -Michael Hadreas, w programie The Tonight Show Jimmy Fallon wystąpił.


Demi Lovato zaręczyła się z chłopakiem po kilku miesiącach związku. Jej narzeczonym jest amerykański aktor i wokalista Max Ehrich. Demi Lovato pochwaliła się nowiną w mediach społecznościowych. Pokazała fanom pierścionek zaręczynowy - Radio Zet.


Dorado najnowszy klip od Mahmooda, w którym występują Sfera Ebbasta i Feid, kolumbijski artysta, który wspina się na międzynarodowe listy przebojów z hitem Porfa, którego niedawno opublikował remiks we współpracy z J Balvinem, Malumą, Nicky Jam, Justin Quiles, Sech.


Lucyfer powraca, ale zachowuje się co najmniej dziwnie. Z nowym sezonem ulegniesz każdej pokusie. Premiera pierwszej części 5 sezonu już 21 sierpnia - tylko na Netflix.


Najbardziej romantyczne momenty w filmie Old Guard, Nicky i Joe w jednym klipie


RuPaul's Drag Race: Vegas Revue będzie miało premierę na VH1 tego lata. Nowa seria przedstawia byłych zawodników Drag Race, którzy wystąpią w Las Vegas. Występują Yvie Oddly, Asia O'Hara, Derrick Barry, Kameron Michaels, Naomi Smalls i Vanessa „Vanjie„ Mateo”.

RuPaul's Drag Race Live!, w reżyserii RuPaula i Jamala Simsa, miał swoją premierę w styczniu w Flamingo Las Vegas, ale został zawieszony z powodu pandemii.


Kim Kardashian po kilku dniach od głośnej przemowy Kanye Westa zdecydowała się również zabrać głos. W poruszających słowach pisze o chorobie ukochanego.

Jak wielu z was już wie, Kanye cierpi na chorobę afektywną dwubiegunową. Każdy, kto zmaga się z tą chorobą albo którego najbliżsi ją mają, wie, jak jest to niesamowicie trudne i bolesne. Nigdy nie mówiłam publicznie o tym, jak ta choroba wpłynęła na nasze życie, ponieważ chcę chronić nasze dzieci i prawo Kanye do prywatności, jeżeli chodzi o jego zdrowie. Ale dziś czuję, że muszę to skomentować ze względu na stygmat i nieporozumienia związane ze zdrowiem psychicznym - zaczęła.

Rozumiem, że Kanye poddawany jest krytyce z racji tego, że jest osobą publiczną, a jego działania mogą wywoływać silne opinie i emocje. Jest on błyskotliwą, lecz skomplikowaną osobą, która nie dość, że jest artystą i czarnoskórym mężczyzną, doświadczyła bolesnej utraty matki i musi mierzyć się z presją i izolacją, co tylko potęguje jego chorobę. Ci, którzy są blisko Kanye, znają jego serce i rozumieją, że jego słowa czasem nie są tożsame z jego intencjami.

Uprzejmie proszę media i publikę, abyście wykazali się współczuciem i empatią, której tak bardzo potrzebujemy teraz, aby uporać się z tą sytuacją. Dziękuję wszystkim, którzy wyrazili zaniepokojenie stanem Kanye i wszystkim, którzy zrozumieli- plotek.pl.




Ten kraj jest naprawdę chory, nienawiść niszczy się dom po dostali nowy dom, zazdrość, hejt na prawdę w tym kraju potrzeba narodowa terapia inaczej jeszcze ktoś zginie.

W kolejnym odcinku "Onet Rano." gościem Iwony Kutyny była Paulina Młynarska, dziennikarka, pisarka. Jak odbiera słowa Kingi Dudy podczas wyboru wyborczego?


Krzysztof Skiba był gościem programu Newsroom WP. Podzielił się swoją opinią m. in. o żarcie ze strony rosyjskich komików wobec prezydenta Andrzeja Dudy, o wynikach wyborów prezydenckich oraz o roli Telewizji Publicznej w debacie publicznej i politycznej.


Na konferencji prasowej na temat koronawirusa Donald Trump zadano pytanie o Ghislaine Maxwell, która pomagała Jeffreyowi Epstein, wykorzystywać młode dziewczynki. Trump odpowiedział: „Po prostu życzę jej powodzenia, szczerze. Spotkałem ją wiele razy na przestrzeni lat, zwłaszcza odkąd mieszkałem w Palm Beach i myślę, życzę jej wszystkiego najlepszego, cokolwiek to jest.”