niedziela, 5 stycznia 2020

Słowo Boże na niedziele - Problem z kobietami i LGBT w Kościele katolickim


"Próbowałam rozmawiać o kapłaństwie kobiet z kilkunastoma księżmi, także erudytami, wykładowcami, profesorami - ludźmi, którzy cytują z pamięci dowolne wersy Starego i Nowego Testamentu, którzy zapełniają uniwersyteckie aule, prowadząc wykłady o łacińskich tytułach, wykładając o Mistrzu Eckharcie, Tertulianie i soborze chalcedońskim. Pytani o kapłaństwo kobiet, zdają się tracić swoje intelektualne moce. Jeden z nich powiedział mi: „Nie przesadzaj”. Inny stwierdził: „Taka tradycja”. Jeszcze inny: „Kobiety są zbyt emocjonalne”."

Intelektualnie polski kościół jest słaby jak schyłkowy PZPR. Tak jak PZPR na rzeczywiste problemy reagował propagandową sieczką z nowomowy, na każdy problem ze sznurkiem do snopowiązałki i ceną mięsa miał zaklęcia z marksizmu-leninizmu, wygłaszane z namaszczeniem przez partyjnych profesorów, okraszających to kawałkami o „imperializmie” i „odchyleniu”, tak kościół produkuje swoją sieczkę z nowomowy i na każdy problem z osobami LGBT czy kobietami ma swoje zaklęcia z teologii tegoiśmego, czyli mieszaniny cytatów z Tomasza z Akwinu i bełkotu w rodzaju „demona gender”, „tęczowej zarazy” i „ekologizmu”. Nieprzypadkowo arcybiskup Jędraszewski, ten znawca kroniki Kpinomira, uchodził w kościele za erudytę, bo był "specjalistą od Levinasa". Z Levinasem jak z Tertulianem, bez złudzeń, Natalio. Biskupi się nie nawrócą.

"Czwarty powód to traktowanie moich przyjaciół LGBT. Kilka tygodni temu spotkałam się, przy komunii, z Arturem Barbarą Kapturkiewicz, działaczem fundacji Wiara i Tęcza dla chrześcijan LGBT+. Wydało mi się znamienne, że razem przystępujemy do komunii w luterańskim kościele; ani dla mnie, ani dla niego nie było miejsca przy katolickim ołtarzu.

Zmieniliśmy parę słów po nabożeństwie. Artur Barbara powiedział mi, że jest na tych nabożeństwach „gościnnie”, bo czeka, aż „biskupi się nawrócą”. Kilka tygodni później abp Jędraszewski wygłosił kazanie o tęczowej zarazie."

I dalej: "Kiedy patrzę dzisiaj w swoje serce, nie ma w nim ani krztyny zgody na to, jak przez zdecydowaną większość hierarchów traktowani są moi bracia i siostry LGBT: wykluczanie, odsuwanie od ołtarza, obrażanie, upokarzanie. Czy jest coś dalej od przykazania miłości niż nazwanie człowieka, którego się nawet nie poznało, zarazą?" (...)  - Gazeta Wyborcza.

Katedra Hope



W drugim odcinku początki Reformacji nad Wisłą przybliży nam dr hab. Maciej Ptaszyński.




Epifania czy Epifanie, bo może momentów Objawienia Pańskiego było więcej? Co oznaczały litery C+M+B? Co uświadamia nam wędrówka mędrców ze Wschodu? Na te i inne pytania odpowiada ks. Michał Jabłoński z Parafii Ewangelicko-Reformowanej w Warszawie



Nabożeństwo z kościoła Św. Trójcy w Warszawie w Święto nadania Zbawicielowi imienia Jezus 1 stycznia 2020 "Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam i na wieki." (Hbr 13, 8) Prowadzenie: ks. Piotr Gaś, dk Małgorzata Gaś



Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam i na wieki. (J 13,8)



Gdy zaś Jezus narodził się w Betlejemie Judzkim za króla Heroda, oto mędrcy ze Wschodu przybyli do Jerozolimy i pytali: Gdzie jest ten nowo narodzony król żydowski? Widzieliśmy bowiem gwiazdę jego na Wschodzie i przyszliśmy oddać mu pokłon.



Msza święta z Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego św. Marcina w Krakowie



Liturgia Eucharystii - Uroczystość Nadania Imienia Jezusowi i Niedziela w Oktawie Narodzenia Pana




Nabożeństwo w Kościele Ewangelicko-Augsburskiego w Pszczynie



Union Chapel Church w Londynie



Kościół Middle Church



Metropolitan Community Church of Washington DC



Metropolitan Community Church w Toronto



Metropolitan Community Church - Venice na Florydzie



Metropolitan Community Church



Metropolitan Community Church - Palm Beaches Floryda



Katedra Narodowa w Waszyngtonie



W podzielonym i rozbitym świecie, pragnę zaprosić do pojednania i braterstwa pomiędzy wszystkimi wierzącymi oraz pomiędzy wszystkimi ludźmi dobrej woli. Nasza wiara wzywa do szerzenia wartości pokoju, zgodnego współistnienia i dobra wspólnego.

Módlmy się, aby chrześcijanie i wyznawcy innych religii oraz ludzie dobrej woli umacniali wspólnie pokój i sprawiedliwość w świecie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz