środa, 10 lutego 2016

Słowo Boże na Wielki Post


Reformowany Kościół Katolicki w Polsce: Modlitwa na Środę Popielcową

Dobry Boże, błogosław mi na czas Wielkiego Postu.
Niech będzie to czas dobrych ćwiczeń duchowych, które odnowią we mnie wiarę, nadzieję i miłość.

Post to przecież trening wewnętrznej wolności. Czas ten nie szczególnie mnie cieszy. Ale wiem, że mi służy.

Pobłogosław, proszę, ten post. Chce się uwolnić od przyzwyczajeń,
które mnie niszczą. Naucz mnie rezygnacji, która uwalnia od nałogów.
Chce poczuć, że mogę sobą rozporządzać, że decyduje ja a nie moje przyzwyczajenia. Niech ten post mnie uwolni, odnowi, odświeży.

Posypuje głowę popiołem. To mi przypomina, że z prochu jestem i znów stanę się prochem ale Ty napełniasz mnie życiem i wzywasz do powstania
z popiołów poprzez wiarę, nadzieję i miłość.

Popiół to zaproszenie aby porzucić stare drogi, które mnie tak strasznie męczą a wejść na drogę nową, która doprowadzi mnie do celu.

Greckie słowo mentanoeite, które tłumaczymy jako „nawrócić się”, oznacza także zmianę myślenia, przemyślenie czegoś na nowo. Środa Popielcowa zaprasza, by myśleć na nowo, patrzeć głębiej, nie powierzchownie a pośród spraw mało istotnych dostrzegać to, co naprawdę ważne. Wiara prowokuje, by na świat spojrzeć innymi oczami.

Naucz mnie, Boże, myśleć inaczej, inaczej patrzeć na moje życie, na ludzi, jakby nowymi oczami, abym wierzył i dostrzegał, że spotykasz się ze mną we wszystkim i w każdym człowieku.

Amen.

Dobra Wiadomość: Post to solidarność


Zjednoczony Ekumeniczny Kościół Katolicki: Msza święta rozpoczynająca Wielki Post A.D. 2016. Koncelebrują ks. bp Szymon Niemiec i o. Krzysztof Tłoczek CFMD.



Reformowany Kościół Katolicki w Polsce Biskup Franciszek na Wielki Post



Katedra Hope z Dallas



Post - udręka czy przywilej - Środa Popielcowa


Msza Święta na rozpoczęcie Wielkiego Postu z posypaniem głów popiołem pod przewodnictwem Ojca Świętego Franciszka połączona z rozesłaniem Misjonarzy Miłosierdzia.



O obrzędach i rytuałach związanych z karnawałem i Wielkim Postem - opowiada Monika Bisek - Grąz


Thomas Roberts z MSNBC w kościele na wielki post, wyznaje że jego osobisty kontakt kościołem katolicki jest konflikt z powodu jest gejem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz