czwartek, 11 lutego 2016

News: Portugalia, Lambdy Warszawy, Hollywoodzki kaskader, Hostel, Malawi, Transnastolatek, Opowiedz się ...


Dobre wieści z Portugalii, parlament odrzuciło weto prezydenta Anibal Cavaco Silva, dotyczące adopcji dzieci przez pary jednopłciowe, prezydent teraz musi podpisać ustawę. (Reuters)

Nowy projekt Lambdy Warszawy: Oferujemy bezpłatną pomoc dorosłym mieszkańcom i mieszkankom m. st. Warszawy. Naszym celem jest wsparcie osób homoseksualnych (lesbijki, geje) i osób biseksualnych, pochodzących z rodzin, w których nadużywano alkoholu lub/i z tzw. dysfunkcyjnych. Prowadzimy bezpłatne zajęcia z pracy nad przeżywanymi trudnościami, pomoc psychologiczną i grupy wsparcia. Pomożemy uporządkować wiele ważnych spraw. Dzwońcie na nasz Telefon Zaufania: 22 628 52 22 (poniedziałki – piątki, 18:00-21:00), kontaktujcie się mailowo: awiciak@lambdawarszawa.org albo wpadnijcie osobiście do naszego biura. Projekt jest współfinansowany przez m.st. Warszawa. Zapraszamy Was serdecznie! Więcej TUTAJ.

Replika: Hollywoodzki kaskader ujawnia jest gejem. Shawn Balentine napisał na FB: "Facet to pojęcie, które ma wiele warstw i choć generalnie jestem otwartym gościem, to bardzo rzadko pokazuję wszystkie warstwy. Zawsze chciałem być tym prostym, uśmiechniętym chłopakiem, który nie ma słabych stron i jest takim pogodnym twardzielem. Zawsze chciałem, by moja siostrzenica i siostrzeńcy z dumą mówili o mnie "wujek Shawn", również siostra, tata i mama...

Przyszedł czas, by zajrzeć do jednej wewnętrznej warstwy. Czekałem, by wyjść z szafy i spokojnie powiedzieć "jestem homoseksualnym facetem" na moich własnych warunkach. Ta chwila nadeszła - jestem gotowy, by to spokojnie powiedzieć. Droga do tej chwili nie była łatwa. Zdarzyło mi się usłyszeć od taty "Kocham Cię nadal, synu, ale co ja zrobiłem źle?" Jakiś czas nie gadaliśmy, teraz znów jestem jego synem.
(...)

Wiem, że przez ten post mogę stracić jakiegoś kumpla... czy dwóch. W moim świecie, świecie profesjonalnych kaskaderów homoseksualność bywa postrzegana jako "sprawa do poważnego zastanowienia się", mówiąc delikatnie - i dlatego tę moją warstwę trzymałem wewnątrz.
Nie przespałem paru nocy przed tym postem, ale stwierdziłem, że będzie super, jeśli dodam otuchy nawet tylko ze dwóm osobom - takim, które biją się z myślą "jestem homo", albo są szantażowane czy zastraszane.

Hej, możecie teraz oprzeć się na moim ramieniu. A to ramię nie jest małe, jest dosyć ogromne. Pamiętajcie: za bycie homo nie pójdziecie do piekła (a nawet jeszcze w zeszłym tygodniu coś takiego usłyszałem) Postanowiłem: od dziś nie będę patrzył w lustro, wstydząc się tej mojej warstwy. Mam w nosie, jeśli niektórzy za to przestaną mnie lubić. (...)

Nie jestem tym typem, co cały czas rozprawia o byciu gejem, ani specjalnie mojego gejostwa nie pokazuję, idąc ulicą. Ale po prostu potrzebuję być uczciwy wobec siebie i wobec innych. (...) Nie wybierałem orientacji - po prostu jestem gejem i tyle. I właśnie tak, również jako gej, jestem super facetem. I powiedzieć to - to jest super uczucie. No, to witajcie, przyjaciele - poznajcie prawdziwszego mnie"

Kevin Gomani, który pracuje w Crossroads Hotel w stolicy Lilongwe w Malawi, został zaatakowany przez grupę mężczyzn późnym wieczorem 8 lutego.

Policja wezwała do zbadania sprawy, a obrońca praw człowieka Billy Mayaya wzywa władze do traktowania tego aktu jako homofobicznych przestępstwo z nienawiści.

W ubiegłym roku, Gomani został aresztowany za seks gejowski, zgodnie z obowiązującym prawem Malawi osoby winne homoseksualizmu może być skazany na karę do 14 lat więzienia. (GayStarNews)

Dodam ostatnio przez fanatyków religijny większość kościołów w tym kościół katolicki nie chcą pozwolić żeby Malawi uchyliła karania homoseksualizmu. Inny polityk w tym kraju, namawia żeby karano śmiercią osobom LGBT. Paradoks tym że Malawi kościół katolicki przeciw uchyleniu karania homoseksualizmu, a w India Kardynał Oswald Gracias z Bombaju chce uchylenia zakazu karania homoseksualizmu.

Transkobieta marzy, by zostać rodzicem i by jej dziecko miało jej geny. W tym celu planuje zamrozić swoje nasienie, by w przyszłości surogatka urodziła jej dziecko. (Fakt)

Kończy się finansowanie pierwszego w Warszawie hostelu interwencyjnego dla osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych. Przez rok schronienie znalazło tu 49 osób LGBT, które padły ofiarą przemocy w rodzinie.

- Po roku działalności widzimy, że to miejsce się sprawdziło, że jest w Warszawie potrzebne - mówi Gabriela Borecka z fundacji Trans-Fuzja, która razem ze stowarzyszeniem Lambda Warszawa w marcu ubiegłego roku zainicjowała działanie pierwszego w Warszawie i w tej części Europy hostelu interwencyjnego dla osób LGBT. Formuła zbliżona jest do ośrodka dla maltretowanych kobiet.

W ubiegłym roku Trans-Fuzji i Lambdzie pieniądze na działanie placówki udało się zdobyć z tzw. funduszy norweskich. Finansowanie jest zapewnione do końca lutego. Co dalej? - Postanowiliśmy, że to miejsce musi dalej istnieć, bo wielu ludzi wciąż go potrzebuje. Razem z Lambdą spróbujemy zebrać środki innymi kanałami - z funduszy zagranicznych organizacji i od osób prywatnych. W marcu rozpocznie się zbiórka w internecie. Przy okazji organizowanych przez fundację wydarzeń będziemy zbierać pieniądze do puszki - wyjaśnia Gabriela Borecka - Gazeta Wyborcza.

Ted Cruz który wychwalany przez skrajną prawicę i też polską, człowiek który zachwyca poparcie wariata Pastora Mike Bickle. Który jest znany z nienawiści do wszystkich, oburza się Żydowska Rada Narodowa Demokratyczna jak można popierać tego pastora, który jest antysemitą mówił miedzy innymi że Hitler ukarał żydów poprzez komory gazowe po nie chcieli nawrócić i przyjąć Chrystusa. (JoeMyGod)

Donald Trump jest zwolennikiem innego wariata Teda Nugenta, który też jest antysemitą, nazywa kontrolę broni "spiskiem żydowskim". (JoeMyGod)

Zauważam że prawica chrześcijańska to nie tylko homofobia, ale też rasizm, antysemityzm, nienawiść do kobiet. Nawet w Polsce, wielu ma ten sam problem, ci ludzie nienawidzą wszystkich, to widać ostatnio od ataków codziennie oskarżają wszystkich o zło, a nie widzą zła koło siebie wielu obawia się uchodźców, a koło siebie mają zło jak Polak brutalnie zgwałcił kobiety w Anglii, czy morderca który zabił kobietę.

​Pinksixty News wiadomości LGBT


Lambda Warszawa: Przez lata Michał marzył, żeby w końcu być sobą i odważył się zrobić to, na co wielu z nas by się nie zdecydowało. Codziennie swoim strojem i działaniami udowadnia, że można być innym, niż większość i dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Brawo, Michał, jesteś dla nas wzorem do naśladowania! Zobaczcie też koniecznie inne filmy z cyklu "Opowiedz się", dotyczącego życia różnych dyskryminowanych osób. Ich historie są naprawdę ważne!


Henry Tadebois transpłciowy 24-latek z Melbourne poprzez YouTube ujawnia się jako transpłciowych do swoich przyjaciół i rodziny. Ale zamiast zwykłego smutku i zagubienia, które często towarzyszy przy wyjściu, Tadebois w inny sposób w stylu humorystycznym.


Afryka Kenia polowanie na gejów, aresztowano nauczyciela za teksty chciał umówić się z facetem prowokacja dziennikarza.


Krzysztof Charamsa wywiad dla kolumbijskiej stacji