czwartek, 27 czerwca 2013

Kampania: "Każde dziecko może urodzić się homoseksualistą"


Dwoje podekscytowanych przyszłych rodziców przygląda się swojej pociesze podczas badania USG. Poza płcią dziecka przynosi ono jeszcze jedną informację. Siedząca przy nich lekarka zdradza im nieoczekiwaną wiadomość, mówiąc "To lesbijka".

W kampanie społecznej poprzez film reklamowy i hasło „Any child can born gay” („Każde dziecko może urodzić się homoseksualistą”) chciano pokazać, iż orientacja homoseksualna jest jak płeć biologiczna: nie można jej wybrać ani zaplanować, ona po prostu jest.

Co więcej, przez taki sposób mówienia o homoseksualizmie, pomysłodawcy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na jeszcze jeden aspekt: problemy osób homoseksualnych są również problemami całych ich rodzin. Odbiorcami kampanii są nie tyle osoby o orientacji homoseksualnej, ale wszystkie osoby, które są członkami rodzin gejów i lesbijek bądź mogą być nimi w przeszłości, a końcu wszystkie osoby wrażliwe na kwestie dyskryminacji seksualnej. W ten oto sposób w kampanii promuje się małżeństwa par homoseksualnych, zwracając uwagę, że brak możliwości zawarcia takiego małżeństwa to problem ludzi, a nie homoseksualistów. Ludzi, którzy są czyimś dziećmi, wnuczętami, siostrami i braćmi.

Kampania ma na celu zachęcanie do podejmowania działań na rzecz promowania małżeństw homoseksualnych: pisania listów do agend państwowych, przekonywania przyjaciół i znajomych, podpisywania petycji. Za całą akcję odpowiada Australijski Narodowy Rzecznik Rodziców i Przyjaciół Gejów i Lesbijek (PFLAG)- Shelley Argent. - kampaniaspołeczne.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz