Amerykańska firma medialna Discovery Communications sfinalizowała dzisiaj zakup Scripps Networks Interactive (SNI) i tym samym stała się właścicielem grupy TVN.
SILVER SPRING, Maryland, 6 marca 2018 – Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) ogłosiło dzisiaj zakończenie akwizycji Scripps Networks Interactive (Nasdaq: SNI). Nowa firma działać będzie pod nazwą Discovery.
· Dzięki połączeniu, Discovery staje się globalnym liderem rozrywki telewizyjnej, który dociera do widzów w 220 krajach i terytoriach, mówiących w 50 językach. Rocznie dostarczać im będzie ponad 8 tysięcy godzin oryginalnych produkcji za pośrednictwem wszystkich ekranów.
· W ramach globalnej transakcji, Discovery zostaje właścicielem TVN, wiodącego nadawcy telewizyjnego w Polsce.
· Akwizycja rozpoczyna nowy rozdział w ponad 20-letniej obecności Discovery i TVN w Polsce. Pozwoli ona stworzyć jeszcze ciekawszą propozycję dla polskich widzów, obejmującą takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne na kanałach otwartych, płatnych oraz w serwisach skierowanych bezpośrednio do konsumenta. (TVN24)
Połączone portfolio marek Discovery i Scripps będzie obejmuje:
* Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN, Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport, dodatkowo Norwegi kanał Norge TV, Szwecji Kanal 5, Dani Kanal 4. Dodatkowo Discovery na polskim ma udziały 49 procent w kanale Metro TV.
* Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; Grupa TVN w Polsce; UKTV - joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network.
Przejęcie Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications może oznaczać duże zmiany na polskim rynku telewizyjnym. Powstanie bowiem największa grupa kanałów telewizyjnych w naszym kraju i grupa medialna.
Przejęcie TVN przez Discovery nie oznacza raczej zmiany linii politycznej stacji. Amerykański gigant dokumentalny jest znany z liberalnych poglądów. Pokazuje programy z parami gejowskimi w rolach głównych. Rządząca partia nie powinno zatem liczyć na łagodniejszy kurs ze strony programów informacyjnych TVN. Chyba, że przy okazji dekoncentracji mediów pomyśli o repolonizacji rynku telewizyjnego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może tutaj odegrać kluczową rolę i spróbować zmusić nadawcę do odsprzedania części stacji. (Sat Kurier)
Trochę wszyscy zapominają że Discovery ma już stację ogólnokrajowe w Skandowali są zostały kupione od SBS Broadcasting Group - Norwegia, Szwecja,, Dania, dodatkowo silna pozycja w Włoszech. W Polsce fuzja TVN z Discovery może wyglądać jak w Skandynawii.
Ostatnio prawica atakowała kanał TLC za program Mistrzów remontu” („Nate and Jeremiah by Design”), po dla prawicy polskiej do atak na rodzinę piszą że małżeństwo dwóch gejów uderza w tradycję polskiej rodziny.
TLC ma wiele programów LGBT miedzy innymi też nastolatki transpłciowe Jazz Jennings, zagraniczne wersje TLC w tym Polska ma wiele programów od Channel4 które zawierają treści LGBT. Holenderska wersja TLC, wyprodukowała Louisa i Rosanna, na temat pary transpłciowej którzy wzięli ślub.
Scripps, miedzy innymi współpracują parą lesbijek Tarą Sandler i Jennifer Davidson, które produkują programy ich firma producencką Pie Town Productions, w polsce znane programy z kanału HGTV taki jak poszukiwacze domów, Flip & Flop, Szaleństwo minidomów.
Dodam mimo wiele liberalny programów produkuje jak np kanał Food Network współwłaściciel 30 proc jest konserwatywna grupa medialna Sinclair Broadcast Group.
Dodatkowo Discovery ma 50 proc udziały w firmie produkcyjnej All3 Media - formaty telewizyjne takie jak Gogglebox w Polsce znany z TTV, serial brytyjski Hollyoaks, Undercover Boss (Kryptonim Szef) znany z kanałów w Polsce BBC i Nowa TV.
Trochę historii Travel Channel był kiedyś właścicielem kanału został sprzedany do Cox Enterprises później do Scripps, tak Travel wraca do Discovery.
Tweet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz