poniedziałek, 26 grudnia 2016

Nie żyje George Michael, miał 53 lat


W wieku 53 lat zmarł brytyjski piosenkarz, były wokalista zespołu Wham, George Michael. Artysta zmarł w swoim domu w Oxfordshire w Anglii. Zgon nastąpił w Boże Narodzenie. Jego przyczyny nie są znane. O śmierci Brytyjczyka poinformował jego rzecznik.

"Z wielkim smutkiem możemy potwierdzić, że nasz ukochany syn, brat i przyjaciel George odszedł w spokoju w swoim domu w trakcie świąt" - czytamy w oświadczeniu. "Rodzina prosi, aby w tym trudnym i emocjonalnym momencie uszanować jej prywatność, dlatego na tym etapie nie będziemy udzielać dalszych komentarzy na ten temat" - dodano.

Michael tworzył cztery dekady. Rozpoczął karierę muzyczną w 1980 roku jako wokalista Wham. Później występował na scenie jako solista. Przez lata był jednym z najpopularniejszych muzyków pop. Sprzedał prawie sto milionów płyt. (TVN24)

Aktualizacja George Michael zmarł w Boże Narodzenie w wieku 53 lat. - Przyczyną śmierci artysty była niewydolność serca - przekazał jego menadżer. (gazeta.pl)

George Michael - kilka cytatów odnoszących się do jego homoseksualności, coming outu i związków.

"Nigdy nie miałem moralnego problemu z byciem gejem. Parę razy myślałem, że zakochałem się w dziewczynach. Potem zakochałem się w mężczyźnie - i zdałem sobie sprawę, że to wcześniej - to nie były żadne miłości.

Już w wieku 19 lat byłem wyoutowany przed wieloma osobami. Bóg mi świadkiem, żałuję, że nie wyoutowałem się wtedy przed całym światem. Inaczej potoczyłaby się cała moja kariera."
"Gdy w 1987 r. odbierałem Grammy za "Faith", myślałem - ech, gdybyście wy wszyscy wiedzieli, że stoi tu przed wami pedał. Pedał!"

Pierwszy poważny związek z mężczyzną George miał w wieku 27 lat (był 1990 r.). Jego ukochany, Brazylijczyk Anselmo Feleppa zmarł na AIDS w 1993 r.

O tym, że Anselmo jest zarażony, dowiedzieli się w 1991 r.: "Gdy śpiewałem na koncercie poświęconym pamięci Freddy'ego Mercury'ego, czekałem na własne wyniki na HIV, a moi rodzice nie wiedzieli nawet, że jestem gejem"

"Dojście do siebie po śmierci Anselmo zajęło mi 3 lata". Cały album "Older" z 1996 r. jest dla Anselmo.

W kwietniu 1998 r. George zrobił najbardziej spektakularny publiczny coming out w muzyce pop: z rozpiętym rozporkiem próbował poderwać policjanta w toalecie publicznej w Los Angeles - i został aresztowany.

"To chyba było podświadome. Chyba nigdy nie byłbym w stanie tego powiedzieć zwyczajnie, więc podświadomie po prostu chciałem dać się złapać, by prawda wyszła na jaw"

Muzycznym owocem aresztowania był hit "Outside". Przez następne 10 lat George był w związku z Kennym Gossem, biznesmenem z Teksasu.

W wywiadach otwarcie, bez ogródek przyznawał, że nadal lubi anonimowy seks, że uwielbia podrywać przypadkowych facetów w plenerze. Od coming outu regularnie wspierał społeczność LGBT, nie tylko wypowiedziami, ale również datkami. Chodził też na londyńskie Gay Prides (Parady Równości) - Replika


W 2004 roku George Michael rozmawiał z Matt Lauer o jego aresztowaniu w 1998 dotyczące podrywał faceta policjanta w ubikacji i o swoim ujawnieniu swój homoseksualizm.