czwartek, 11 lipca 2024

Scott Evans wspomina moment, kiedy jego brat Chris Evans publicznie ujawnił jego orientację seksualną


Coming out, czyli publiczne ujawnienie swojej orientacji seksualnej, może przybierać różne formy. Niektórzy decydują się na rozmowę twarzą w twarz, inni wolą napisać list, zamieścić post na mediach społecznościowych, a nawet skorzystać z mniej konwencjonalnych metod, takich jak napisy na niebie. Dla Scotta Evansa, młodszego brata Chrisa Evansa, Kapitana Ameryki, coming out odbył się w nieco nietypowy sposób - jego brat przypadkowo ujawnił jego orientację całemu światu.

Scott Evans, aktor znany z takich produkcji jak "One Life to Live", przypomniał sobie moment, kiedy jego brat Chris nieświadomie wyoutował go. Podczas rozmowy z Jujubee, drag supergwiazdą, w wywiadzie dla magazynu "Attitude", Scott opowiedział historię swojego prywatnego coming outu.

Proces ten zaczął od swojej siostry, potem powiedział matce, a na końcu bratu Chrisowi. "Miałem dużo szczęścia, że nie było żadnej dramy ani szoku," wspominał Scott. "To było raczej w stylu: 'Czemu tak długo czekałeś?' Brzmiało to o wiele trudniej, niż faktycznie było, za co jestem bardzo wdzięczny."

To była tak niskoprofilowa sprawa, że Chris nie uważał jej za coś dużego, gdy lata później wspomniał o orientacji brata w wywiadzie dla magazynu "The Advocate". W tym czasie Perez Hilton donosił, że Chris ma brata geja, a aktor to potwierdził. "Tak, mam brata geja. Jestem z nim blisko. Głównie spędzam czas z nim i jego znajomymi, którzy są świetni. To najzabawniejsi ludzie, jakich znam," mówił Chris.

Choć Scott Evans był otwarty na temat swojej orientacji w życiu prywatnym, nigdy nie rozważał ujawnienia się w kontekście zawodowym. „Znam wiele osób w branży, które wciąż się ukrywają, i znam wiele osób, które nie chcą o tym mówić, ponieważ to wpływa na ich pracę. Ludzie mówią, że teraz jest lepiej. Nie jest. Nastąpił postęp, ale nie jest lepiej,” wyjaśnił. „Bardziej dbałem o swoje zdrowie psychiczne i dobrostan osobisty, więc byłem otwarty. Jedyny powód, dla którego wydaje się, że on mnie ujawnił, to fakt, że jest osobą publiczną. Wszyscy, którzy mnie znali, wiedzieli. Nie mam nic do ukrycia. Jeśli spotkałeś mnie osobiście, wiesz.”

Historia Scotta Evansa pokazuje, jak różne mogą być doświadczenia osób ujawniających swoją orientację. Dla jednych może to być pełne lęku i niepewności, dla innych - jak w przypadku Scotta - może okazać się o wiele łatwiejsze i mniej stresujące niż się spodziewali. Ważne jest jednak, aby każdy miał możliwość dokonania coming outu na swoich własnych warunkach i w swoim czasie, bez względu na to, jaką formę to przybierze.

Publiczne ujawnienie się Scotta, choć przypadkowe, miało pozytywny wydźwięk. Wsparcie i akceptacja ze strony rodziny i przyjaciół odgrywają kluczową rolę w procesie coming outu, a przykład braci Evans pokazuje, że miłość i akceptacja mogą przekształcić nawet najtrudniejsze chwile w coś pełnego humoru i radości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz