wtorek, 23 lipca 2024

Ricky Martin ujawnia, jak rada jego ojca pomogła mu przyznać się do bycia gejem

Ricky Martin, 52-letni piosenkarz, który jest ojcem bliźniaków Matteo i Valentino urodzonych w 2008 roku przez surogatkę, a także pięcioletniej córki Lucii i czteroletniego syna Renna, ujawnił, że decyzja o coming out'cie w 2010 roku była w dużej mierze wynikiem rady, jaką otrzymał od swojego ojca, byłego psychologa, Enrique Moralesa.

W rozmowie z Andy Cohenem w programie SiriusXM „Andy Cohen Live”, Martin opowiedział o presji ze strony swojego zespołu zawodowego, który radził mu ukrywać swoją orientację seksualną, twierdząc, że jej ujawnienie zakończy jego karierę. "Nie musisz mówić tego światu. Twoi przyjaciele wiedzą, twoja rodzina wie. Dlaczego musisz stawać przed kamerą i o tym mówić?" – słyszał od swoich doradców.

Mimo że jego zespół "nie rozumiał wagi" ujawnienia się, jego ojciec nalegał na szczerość. "Mój tata powiedział: 'Co zamierzasz robić, uczyć swoje dzieci kłamać? Musisz być otwarty. Musisz to zrobić... Chcę ci pomóc. Jak możemy to zrobić?'" – wspomina Ricky.

Piosenkarz przyznał, że nie wiedział, jak ma to zrobić, zastanawiał się, czy poprzez wywiad, czy może napisać list i zamieścić go na Twitterze. "Daj mi chwilę. Nie wiem jak. Nie wiem, czy to poprzez wywiad. Nie wiem, czy chcę napisać list i tweetować go. Daj mi spokój. To przyjdzie." – powiedział swojemu ojcu.

Ricky ujawnił również, że przyznał się do swojej orientacji swojej mamie, Doñi Nereidzie Morales, gdy miał 18 lat, ale potrzebowała ona czasu, aby to zaakceptować. "Była zaniepokojona, bo powiedziała: 'O mój Boże, nie chcę, żebyś cierpiał, a ludzie są naprawdę okrutni,' więc zajęło jej chwilę, żeby to zaakceptować."

Kiedy w końcu zdecydował się na publiczne ujawnienie, napisał list na swojej stronie internetowej i zamieścił go na Twitterze. "Chciałbym ujawnić się 20 razy. To było niesamowite uczucie. Oczywiście, zacząłem płakać jak dziecko. Nacisnąłem 'wyślij' i pomyślałem: 'To już?'" – wspomina Martin.

Ricky Martin wspomina również wsparcie swojego asystenta Paco, który był przy nim w tym emocjonującym momencie. "Pomyślałem, że potrzebuję uścisku."

Dzięki odwadze i wsparciu swoich bliskich, Ricky Martin jest dzisiaj ikoną LGBTQ+, inspirującą miliony ludzi na całym świecie swoją historią i muzyką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz