niedziela, 22 sierpnia 2021

„This Is Your Life” - oficjalny hymn Festiwalu Pride szwedzkim mieście Borås. Napisany przez polaka



„This Is Your Life” – tak brzmi tytuł tegorocznego, oficjalnego hymnu Festiwalu Pride w 70-tysięcznym szwedzkim mieście Borås, który odbył się na początku lipca. Co ciekawe, wykonuje go… Polak –wyoutowany muzyk Kuba Jasiecki Współautorem utworu jest przyjaciel Kuby – Michael Casey. 

Jak to się stało, że Kuba został poproszony o skomponowanie tęczowego hymnu dla szwedzkiego miasta.

„Mieszkam w Szwecji od prawie 10 lat. Tutaj zdecydowana większość gmin ma swój festiwal Pride w ciągu roku. W Sztokholmie co roku tworzy się tęczowy hymn, więc Borås uznało, że nie będzie gorsze… Szczególnie, że z okolic miasta pochodzi wiele szwedzkich osobowości związanych z muzyką” – zdradził nam artysta.

Kuba tworzy na co dzień taneczny pop, z domieszkami electro, disco, synth-u. Okazało się, że jego muzyka idealnie pasuje do otoczki imprez celebrujących miłość i równość! Szwedzkiej publiczności dał się poznać m.in. dzięki licznym występom w klubach. Skomponował hymn na ubiegłoroczną edycję Borås Pride, a w tym roku ponownie go o to poproszono. 

„Jedna z organizatorek festiwalu w Borås zapytała mnie, czy skomponowałbym dla nich piosenkę, a ja oczywiście się zgodziłem. Dostałem wolną rękę. Chciałem, żeby to był utwór o nośnej melodii, przyjazny do zanucenia. Tekst koncentruje się na tym, że każdy ma swoją ścieżkę, swoje wzloty i upadki i że w osiągnięciu równowagi bardzo pomaga zdanie sobie sprawy z tego, że to "moje życie i ja nim rządzę", nikt inny. Chciałem, żeby ta piosenka odrobinę w tym pomogła słuchaczom” – dodał Kuba.

W kolorowym teledysku pojawiają się tęczowi mieszkańcy Borås i sojusznicy z organizacji RFSL,  pracujący na co dzień na rzecz integracji społecznej i równości prawnej społeczności LGBT. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz