niedziela, 20 stycznia 2019

Toksyczna męskość szkodzi mężczyznom


Po raz pierwszy w historii American Psychological Association (APA) opublikowali wytyczne dotyczące mężczyzn i chłopców, mówią, że tak zwana “tradycyjna męskość” jest bardzo szkodliwa dla nich, mówią nawet prowadzi do homofobii.

Najbardziej problemem złej męskości jest dominacja i agresja. Trakcyjna męskość szkodzi mężczyzną, ogranicza ich rozwój psychiczny, zachowania, konflikt płci, bardzo negatywnie wpływa na ich rozwój psychiczny i zdrowie fizyczne.

APA w raporcie mówią trakcyjna męskość, jest zła i prowadzi do zachowań destrukcyjny, także do homofobiczny zachowań. Zastraszają, a nawet częściej molestują seksualnie kobiet.

Patriarchat szkodzi nie tylko kobietom, ale także mężczyznom. APA ostrzegają, że toksyczna męskość szkodzi w USA aż 90 zbrodni przeprowadzają mężczyźni. Także samobójstwa częściej przeprowadzają mężczyźni niż kobiety.

Trakcyjna męskość ogranicza mężczyzn w rozwoju, otoczenie rodzice też wpływają na chłopców nie widzą problemu w złym zachowania ich. (GayStarNews)

Ostatnia spot reklamowy produktów do golenia Gillette, także mówi o tzw. toksycznej męskości, krzywdzącej mężczyzn na całym świecie, w tym również tych nieheteroseksualnych i niecispłciowych - to temat ważny też dla naszej społeczności. Klip podkreśla, jak istotne jest, by mężczyźni potrafili brać odpowiedzialność za własne zachowanie i dawać odpowiedni przykład młodym chłopcom, by ci w przyszłości stworzyli pokolenie mężczyzn wolnych od toksycznej męskości.

Termin "toksyczna męskość" odwołuje się do funkcjonującego w społeczeństwie patriarchalnym przekonania, że "prawdziwa" męskość oznacza m.in. agresję fizyczną i tę na tle seksualnym, brak emocji i odrzucenie wszystkiego, co stereotypowo "kobiece". Toksyczna męskość powoduje, że mężczyźni, którzy nie wpisują się w społecznie akceptowany model, są postrzegani jako "zniewieściali" i "niemęscy" i często padają ofiarami znęcania się i ataków, w tym na tle homofobicznym.

W klipie znalazły się m.in. sceny przedstawiające efekty uboczne wynikające z funkcjonowania toksycznej męskości w społeczeństwie od wieków - bijący się ze sobą chłopcy, serial komediowy, w którym żarty opierają się na wyśmiewaniu kobiet, koledzy wyszydzający wrażliwego chłopca czy "mansplaining" w miejscu pracy. Narrator w klipie mówi, że takie zachowania zbyt często są tłumaczone tą samą wymówką: "Tacy już są chłopcy!".

Według Gillette nastał czas, by mężczyźni potrafili pociągnąć innych mężczyzn do odpowiedzialności za ich zachowanie. Reklama kończy się podkreśleniem, jak ważne jest, by mężczyźni byli wzorami do naśladowania dla młodych chłopców i potrafili wychować pokolenie mężczyzn wolnych od toksycznej męskości - Queer.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz