poniedziałek, 21 stycznia 2019

Dzień babci i dziadka wszystkiego najlepszego


Wszystkim Babciom składamy dziś wszystkiego najlepszego, a w szczególności:
- Babciom LBT
- Babciom, które mają wnuki i wnuczki LGBT - i je akceptują

Może macie jakieś fajne anegdoty o babciach? O ich reakcjach na Wasze coming outy? O ich relacjach z Wami i z Waszymi chłopakami/dziewczynami?

My pamiętamy co najmniej trzy - na zachętę:
1. Nasza Czytelniczka pisała, że wyoutowała się przed babcią tuż przed ostatnią Wigilią - czyli niecały miesiąc temu, "by mieć spokój w trakcie świąt", jak to ujęła. Reakcja babci? "Ja wszystko wiem, obcykana jestem, przecież oglądam seriale"

2. Piotr Grabarczyk (grabari.pl) w wywiadzie w "Replice" nr 69 opowiadał:

"Babcia dzwoni i mówi, że chciałaby, jak to babcia, zrobić mi praktyczny prezent i kupić pościel. „A ty na jakim łóżku śpisz… no, śpicie z tym twoim facetem? To ma być taka duża kołdra czy każdy ma swoją?”. Domyślam się, jak wiele musiało ją to na początku kosztować i aż w oku zakręciła mi się łezka. Druga babcia z kolei ostatnio

rozpływała się nad urodą mojego faceta. Czy można chcieć czegoś więcej?"

3. Nasz Czytelnik był niewyoutowany przed babcią, ale przyprowadzał do niej swojego faceta - jako kolegę. Nie podejrzewał, że babcia wszystko dobrze kojarzy... Któregoś dnia kłócił się z babcią w obecności "kolegi", gdy nagle ta wypaliła: "Jak będziesz mi tak pyskował, to Ci strzelę w papę przy Twoim chłopaku i dopiero się wstydu najesz!" - Replika.

W dniu Ich święta życzymy wszystkim Babciom, aby każdego dnia wnuki były źródłem ich radości - tak, jak mały Mateusz wywołuje uśmiech jego dumnej babci, Doroty. (Mateusz ma dwie mamy: Anię i Martę. I tatę: Leszka). A tęczowym Rodzinom życzymy, by babcie i dziadkowie okazywali swoje wsparcie, biorąc przykład z babci Doroty - Tęczowe rodziny.

"Droga Christine. Jestem rozczarowany Tobą jako moją córką. Masz rację, że mamy "wstyd wrodzinie" - tylko nie z tego powodu, co myślisz.

Skandalem jest nie to, że Chad jest gejem, tylko że za to wywaliłaś go z domu. Rodzic tak traktujący swoje dziecko - wydziedziczający je - to jest w tej sprawie "sprzeczne z naturą".

Jedyna inteligentna rzecz, którą powiedziałaś, to to, że "nie wychowałaś syna, żeby był gejem". Oczywiście, że nie. Taki się urodził - nie wybierał tego tak samo, jak nie wybrał tego, że jest leworęczny.

To Ty dokonałaś wyboru: zraniłaś go swoją ograniczoną, wsteczną postawą. A więc, skoro jesteśmy przy wydziedziczaniu dzieci - mówię Ci żegnaj. Mam teraz na głowie wychowanie cudownego (fabulous - zdaje się, że to słowo geje lubią szczególnie) wnuka i nie mam czasu na kontakty z taką s..., jaką mam za córkę. Jak wróci Ci zdrowy rozsądek i uczucia, zadzwoń do nas - Tata" (Replika)

W dniu Ich święta życzymy wszystkim Babciom, aby każdego dnia wnuki były źródłem ich radości - tak, jak mały Mateusz wywołuje uśmiech jego dumnej babci, Doroty. (Mateusz ma dwie mamy: Anię i Martę. I tatę: Leszka). A tęczowym Rodzinom życzymy, by babcie i dziadkowie okazywali swoje wsparcie, biorąc przykład z babci Doroty. Tęczowe rodziny.

Dzisiaj wyjątkowy dzień – Dzień Babci. Z tej okazji KPH chciałoby podziękować wszystkim babciom, które bezwarunkowo wspierają swoich wnuków i wnuczki. Jak dobrze, że jesteście. Tego dnia chcielibyśmy również przypomnieć niezwykłą osobę – Panią Halinę, która jest babcią dwóch gejów. Na zdjęciu z jednym z wnuków, których w sumie ma pięciu i jak podkreśla kocha ich wszystkich jednakowo!

Z okazji Dnia Babci nasz Czytelnik Tomasz Borowczyk pisze: "Moja babcia była twarda kobieta, nawet prawie w wieku 80 lat przyjechała do Berlina, by zobaczyć moje pierwsze wynajęte mieszkanie. Niestety musiałem tez w czasie jej pobytu iść do pracy i zostawiłem ją z moim włoskim chłopakiem w domu. Babcia mówiła słabo po niemiecku, wiec zaczęła uczyć mojego chłopaka polskiego. Herbata, kawa, on cię bardzo kocha, jak się liczy (żeby w Polsce cie nikt w „..uja“ nie zrobił“ ). Przywoziła mu zawsze jego ulubione kabanosy i kapcie z Polski."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz