sobota, 26 stycznia 2019

News: Michał Kotański, Michał Olszański, Madox, Matt Pacifici, Równość małżeństw, Darek i Cezar, Jean Wyllys, Kiss cam ...


W wywiadzie w najnowszym "Dialogu" (nr 1/746) wyoutował się Michał Kotański, reżyser, dyrektor Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach:

"Kiedy patrzę na to ze swojej perspektywy – czterdziestoletniego homoseksualisty, który próbuje uprawiać teatr – to dla mnie się ten świat aż tak bardzo nie zmienił. PiS mówi głośno to, co myśli PO. A jednocześnie wszyscy są poddani tym samym mechanizmom kapitalistycznym. Jesteśmy peryferyjnym krajem, który nie ma wielkiego wpływu na to, co się dzieje w świecie. PiS mówi o wstawaniu z kolan z pozycji populistyczno-nacjonalistycznych, PO miało swoją bajkę kapitalistyczną zagospodarowującą lęki, aspiracje i frustracje Polaków. To jest awers i rewers tego samego. (...)"

"- A czy Kielce są homofobiczne?
- Ja tego nie doświadczam, ale większość czasu w Kielcach spędzam w teatrze. Myślę, że jeżeli są, to w takim samym stopniu jak większość miast w Polsce. Jest potencjał zarówno na homofobię, jak i na rozwój i rozmowę. Wszystko zależy od polityków, Kościoła, lokalnych elit i tego, co będą widzieli jako swój interes. Moja praca polega też na tym, że na wiele imprez chodzę ze swoim partnerem i o ile wcześniej patrzyli na mnie jak na pedała z Warszawy, to teraz dla części z nich jestem już ich pedałem. I uważam, że to jest praca równie ważna jak praca teatralna." (Replika)

Wyoutował się znany dziennikarz Michał Olszański (Trójka, "Pytanie na śniadanie". Ale nie jako gej, tylko jako tata geja.

Znany dziennikarz, a wcześniej wychowawca trudnej młodzieży, miał odwagę przyznać, że jego syn jest gejem. Dziś obaj walczą o tolerancję dla środowisk LGBT. Udzielają tego wywiadu nie dla sensacji, tylko w ramach tej walki, bo ci, którzy milczą, nie mają racji. Tylko mówiąc głośno, można przekonywać społeczeństwo „normalnych”, że ludzie o innej orientacji seksualnej nie są w niczym gorsi. Michał i Antek Olszańscy w wyjątkowej rozmowie z Krystyną Pytlakowską.

Michał udzielił wywiadu "Vivie" wraz ze swym homoseksualnym synem Antkiem. Oby jak najwięcej było takich coming outót. "Michał: Zapytałem otwarcie, czy jesteś gejem, czy nie. Antek: Odpowiedziałem, że jestem i „nara, bo muszę biec”.

Michał, jak to przyjąłeś? Michał: Uważałem, że to kolejny bunt, szpila, którą mi wbija. Nie dość, że jest dziwadłem i nosi dziwne ubrania, że chodzi swoimi ścieżkami jak dziki kot, to jeszcze mówi ojcu, że jest gejem. Taka manifestowana niechęć i zrobienie mi na złość.

Nie uwierzyłeś synowi? Michał: Nie mogłem powiedzieć, że mu nie wierzę, bo Magda powtarzała mi wielokrotnie, że nasz syn pewnie jest gejem." - Viva Magazyn/Replika


- Jakiś czas temu odwiedziło mnie kilku francuskich znajomych. Poszliśmy na zakupy. Jedna z przyjaciółek od razu zauważyła, że ludzie się na mnie gapią, ale raczej nie są to pozytywne spojrzenia - przyznaje Madox, wokalista i muzyk.

Madox: Bardzo dawno temu, tuż po powrocie z Francji, w której mieszkałem przez parę lat. Zaczynałem drugą klasę podstawówki. Już wtedy przylgnęło do mnie słowo: „pedał”.

Mówiono tak na mnie tylko dlatego, że przyjechałem z Paryża. Ja sam nie rozumiałem wtedy znaczenia tego słowa, nic nie wiedziałem na temat orientacji seksualnej. Byłem hejtowany zanim jeszcze słowo „hejt” pojawiło się w debacie publicznej.

Miałem własny styl, pasję. Mówiono, że jestem zbyt wrażliwy, że to coś złego. Wyróżniałem się, odbiegałem od stereotypowego polskiego chłopaka. Często stykałem się z nienawiścią i przemocą słowną – ta fizyczna zdarzała się, na szczęście, dużo rzadziej. Kiedy zacząłem startować w konkursach, traktowano mnie jak dziwadło, a nie młodego artystę.

Zawsze miałem do tego dystans. Mam wrażenie, że nienawiść wezbrała w na sile ostatnich latach. Nie wiem, czy to kwestia ludzi czy może szerszego dostępu do mediów społecznościowych. Nikt nie jest ze stali, słowa mogą mocno zranić, nawet człowieka zahartowanego na nienawiść. (...) - elleman.pl.

Były piłkarz Columbus Crew Matt Pacifici wychodzi z szafy. 21 stycznia były gracz MLS zamieścił zdjęcie na swoim kanale na Instagramie, z swoim chłopakiem Dirkiem Blanchatem. Para oboje dorastali w Charlotte, NC.

Pacifici miał krótką karierę w MLS, dołączył w 2016 roku. Podczas swojego pierwszego sezonu doznał poważnego urazu głowy podczas sesji treningowej. Niestety kontuzja zakończyła jego zawodową karierę.

Pacifici twierdzi również, że kontuzja zmusiła go do pozostania w szafie, ponieważ obawiał się, że jego wyjście może zaszkodzić jego karierze. "Grać w rolę heteryka profesjonalnego sportowca była wtedy dla mnie ważniejsza niż bycie wiernym sobie" - powiedział dla OutSports.

"Kiedy jesteś w związku, którym ci sprawia, że ​​czujesz się szczęśliwy, a w mediach społecznościowych widzisz, że ludzie piszą o swoich dziewczynach, to czuje się dziwnie, nie będąc częścią tego" - mówi Pacifici. "Chcesz, żeby to wiedzieli. Związek sprawił, że ​​jestem najbardziej szczęśliwy w moim życiu. Im więcej osób wyjdzie, tym łatwiej będzie podążać za innymi."

Pacific dołącza piłkarzy ujawniony, takich jak Robbie Rogers, Colin Martin, Matt Hatzke, David Testo, Liam Davis, Marcus Urban, Anton Hysén, Thomas Hitzlsperger czy Justin Fashanu.

Cesar w tym roku skończy 40 lat. Darek - 31. Prowadzą wspólnie firmy: ogrodniczą i design wnętrz, vloga i bloga ogrodniczo-florystycznego. Znają się od czterech lat. Nie są tylko partnerami biznesowymi, kolegami z pracy czy parą przyjaciół. Pomimo tego samego nazwiska nie są też braćmi.

"Cesar: Tak jak wszyscy obywatele płacimy podatki, wydajemy pieniądze w kinach, sklepach czy kawiarniach, mamy te same obowiązki wobec państwa co heteroseksualne osoby. Dlaczego więc nie mamy takich samych praw?

Darek: Na szczęście mamy je w 35 innych krajach. Nie wszyscy w Polsce są źli i homofobiczni. Liczymy więc, że i tutaj się to zmieni. W tej walce potrzebujemy heteroseksualnych sojuszników, a wiemy, że z roku na rok ich przybywa. Właśnie dlatego dziś z tobą rozmawiamy, jeździmy na marsze równości, wspieramy akcje organizowane przez Kampanię Przeciw Homofobii i inne stowarzyszenia pozarządowe walczące z dyskryminacją i wykluczeniem." - Gazeta Wyborcza.

Miłość nie wyklucza: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę pary jednopłciowej, której w Urzędzie Stanu Cywilnego odmówiono transkrypcji aktu małżeństwa zawartego w Edynburgu.

Zdaniem sądu niezależnie od tego, czy Artykuł 18 Konstytucji dopuszcza małżeństwa jednopłciowe, czy też nie, wyklucza je Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Skoro zaś są one niedopuszczone, rejestracja byłaby naruszeniem porządku publicznego.

Czego dotyczyła skarga? Franek i Bartek w kwietniu 2018 roku wzięli ślub w Edynburgu, a w maju 2018 roku zwrócili się do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Warszawie o transkrypcję ich aktu małżeństwa czyli przeniesienie go do polskiego rejestru stanu cywilnego. Kierownik USC odmówił, powołując się na tak zwaną klauzulę porządku publicznego: wpisanie do polskiego rejestru stanu cywilnego zagranicznego aktu małżeństwa zawartego przez dwie osoby tej samej płci uznał za sprzeczne z „podstawowymi zasadami porządku prawnego Rzeczypospolitej Polskiej".

Decyzję Kierownika USC utrzymał w mocy Wojewoda Mazowiecki. Franek i Bartek skierowali więc skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

Zgodnie z ustawą „Prawo o aktach stanu cywilnego" transkrypcja jest obowiązkowa w sytuacji, gdy w Polsce sporządzono akty stanu cywilnego dotyczące zdarzeń wcześniejszych. Franek i Bartek mają polskie akty urodzenia, obowiązkiem USC jest zatem odnotowanie w rejestrze stanu cywilnego faktu zawarcia przez nich małżeństwa, gdyż zgodnie z intencją ustawodawcy zapewnia to ciągłość wiedzy w rejestrach państwowych.

Transkrypcja nie oznacza, że Polska uzna wszystkie skutki prawne zawarcia małżeństwa. Stanowi jednak krok w tę stronę. Mając transkrybowany akt małżeństwa w ręku para może następnie dochodzić swoich praw w urzędach i przed sądami.

Odmowa transkrypcji to dyskryminacja i naruszenie prawa do poszanowania życia rodzinnego - Europejski Trybunał Praw Człowieka odmowę dokonania transkrypcji we Włoszech uznał za naruszenie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka (sprawa Orlandi i inni przeciwko Włochom, wyrok z 14.12.2017 r.). Pary tej samej płci mają potrzebę prawnego uznania i ochrony ich związku. Odnotowanie faktu zawarcia małżeństwa za granicą pozwala państwu choćby częściowo odpowiedzieć na tę potrzebę, przy niewielkim koszcie.

Skarżących pro bono reprezentowała adwokatka Anna Mazurczak, członkini wspierająca Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.

Pinksixty News wiadomości LGBT - Departament Zdrowia i Opieki Społecznej USA, administracja Trumpa zwolni agencję adopcyjną z Karoliny Południowej, od prawa dyskryminacji można będzie odmawiać dzieci parom jednopłciowym, ale także innym w tym żydom wszystko w imię wolności religijnej.

Jean Wyllys, drugi ujawniony polityk w Brazylii ucieka z swojego kraju po wyborze na prezydenta Bolsonaro, dostaję coraz więcej gróźb śmierci.

Transpłciowa kobieta pochodzenia latynoskiego Linda Dominguez, została oskarżona przez policję Nowojorską, poniżali i wyzywali używali jej imię męskie, a nie kobiece.

Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos na temat włączenia osób LGBT, po  jak pokazuje ONZ, że dyskryminacja i homofobia szkodzi nie tylko LGBT ale też rozwijanie się krajów.

Powstanie serial wersja filmu “Trophy Boy”, opowiada o James – wydaje się ma wszystko. Przed swoimi 30 urodzinami jego starszy chłopak, porzuca go. James wraz ze swoim kumplem przechodzą kurs życia i stara się udowodnić, i nauczyć dorosłym życie.


 Gay USA wieści LGBT od Free Speech TV


Chicago Bulls podczas "kiss cam" pokazywał pary jednopłciowe, wcześniej podobnie L.A. ClippersLos Angeles Lakers.


Urodzony w Bułgarii tancerz Kosta Karakashyan był tak poruszony "przerażającymi" opowieściami o torturach przeciwko społeczności LGBT w Czeczenii, że używa tańca do wyrażania cierpienia osób LGBT w tym kraju.


Tancerka genderowa Dasha wróciła do Rosji po dorastaniu w USA. Dasha prowadzi warsztaty taneczne dla osób transgenderowych, nie binarnych i genderqueer w Rosji, opowiada o życiu i pracy w Rosji.


Patricio "Cacahuate" Manuel pierwszy bokser transpłciowy


Cheryl i Oti jive reakcja sędziów na parę jednopłciową Santrę i Piia w programie BBC - The Greatest Dancer



Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz