niedziela, 21 stycznia 2018

Sam Smith piosenka Him na temat homofobii w Kościele katolickim


Album "Thrill of it All ", zawiera utwór zatytułowany "Him", który odnosi się do walki Sama Smitha z Kościołem katolickim jako gejem.

„Ta piosenka jest tylko w części biograficzna. Zrobiłem coming out, gdy miałem 10 lat. Właśnie skończyłem szkołę podstawową, szedłem do następnej szkoły i ujawniłem się mojemu najlepszemu przyjacielowi w wieku 9 lub 10 lat. Byłem tego bardzo pewny. Gdy powiedziałem mamie, przyznała, że zawsze o tym wiedziała, powiedziała, że wiedziała, gdy miałem 3 lata, a ojciec tylko spytał, czy jestem absolutnie pewny. I byłem pewny, nawet w tym wieku, a oni mnie niesamowicie wspierali.”

W rozmowie z Eltonem Johnem dla magazynu Attitude, wokalista przyznał, że jego ojciec zaniepokoił się wiadomością o jego orientacji. „Myślę, że mój ojciec bał się o mnie przez swoje doświadczenie życiowe. Widział wiele prześladowanych dzieci i był bardzo zdenerwowany w związku ze mną”.

Smith, który był katolikiem, napisał piosenkę jako "hymn oskarżycielski", który bezpośrednio kwestionuje idee anty-LGBTQ katolicyzmu. My So Called Gay Life, internetowy serwis informacyjny, donosił, że piosenka Smitha była dla niego mniej mechanizmem radzenia sobie. Smith mówi:

"Ta piosenka nie jest o mnie, to opowieść o przyszłości, dla każdego chłopca lub dziewczyny na świecie, którzy starają ujawnić się do swoich rodziców."

Piosenka mówi zarówno smutek, jak i gniew do Kościoła i do ludzi, którzy nadal nie akceptują tożsamości LGBTQ.

"W tej piosence jest gniew. Jestem zły, jestem gejem, miałem szczęśliwe wychowanie i miałem pięknych ludzi wokół mnie, którzy bardzo akceptują, kim jestem, ale nie ważne jak niesamowite jest twoje otoczenie, wciąż są ludzie na tej planecie, którzy cię tu nie chce wiedzieć."

"Każdego dnia dostaję homofobiczne hejt w mediach społecznościowych, chociaż nie zwracam na to uwagi, ale ważne jest, aby o tym mówić. Ważne jest, aby powiedzieć "to ja kocham siebie", ponieważ to jest klucz. Kocham mężczyzn i zakochuję się w mężczyznach i jestem taki sam jak każdy inny, właśnie to chciałem osiągnąć." (New Ways Ministry/groove.pl)

Tłumaczenie tekstowo.pl:

Ojcze Święty,
Musimy porozmawiać.
Mam sekret,
Którego nie mogę zatrzymać.
Nie jestem tym chłopcem,
O którym myślałeś i chciałeś.
Proszę, nie bądź zły.
Uwierz we mnie.

Mówię, że nie powinienem tu być,
Ale nie potrafię zrezygnować z jego dotyku.
To jest ten, którego kocham,
To jest ten.
Nie próbuj mi wmówić,
Że Bóg nie dba o nas.
To jest ten, którego kocham.
To jest ten, którego kocham.

Spaceruję ulicami Missisipi.
Trzymam mojego ukochanego za rękę.
Czuję Twoje spojrzenie, gdy jest ze mną.
Jak mogę sprawić, że zrozumiesz?

Mówisz, że nie powinienem tu być,
Ale nie potrafię zrezygnować z jego dotyku.
To jest ten, którego kocham,
To jest ten.
Nie próbuj i nie mów mi,
Że Bóg nie dba o nas.
To jest ten, którego kocham,
To jest ten, którego kocham.

Och, kocham
Nie, nie, kocham
Kocham
Jego kocham
Jego kocham
Jego kocham
Jego kocham

Ojcze Święty,
Oceń moje grzechy.
Nie boję się tego, co przyniosą.
Nie jestem tym chłopcem,
O którym myślałeś i chciałeś.
Kocham go.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz