środa, 22 sierpnia 2018

News: Marc Malkin, Tęczowy Białystok, Pakistan, The Bi Life, Kamerun, Transpłciowość, Tęczowe Opole, Simone Campbell ...


Dziennikarz show biznesu Marc Malkin, który nie dawno ujawnił że ma HIV, najnowszym wywiadzie on i jego mąż Fabian Quezada. Opowiada Marc, że do dzięki jego mężowi ujawnił jest zarażony, zaakceptował się.

"Przeprowadziliśmy kilka rozmów na temat tego, obaj jesteśmy publiczni z naszym statusem plus" - mówi Quezada-Malkin. "Rozmawialiśmy o tym, jak chcieliśmy pokazać innym, że jesteśmy dwoma zdrowymi homoseksualnymi osobami, którzy mają HIV. Wierzymy również, że jesteś tak chory jak twoje sekrety. Wiedzieliśmy, że ujawnienie naszego statusu uwolni nas. Pozwoliło nam to również zaangażować się w walkę z HIV i AIDS, szczególnie naszą pracą dla Centrum LGBT w Los Angeles."

"Co najważniejsze, chcemy być w stanie pomóc ludziom, którzy zostali niedawno zdiagnozowani [zrozumieli], że twoje życie w żaden sposób się nie skończyło, i że możesz żyć długo i zdrowo dzięki leczeniu i wsparciu."

Obaj ujawnili swój status natychmiast po tym, jak zaczęli się spotykać w 2011 roku. Quezada-Malkin jako pierwszy wprowadził tę kwestię. Pamięta dokładnie dzień, w którym początkowo dowiedział się o HIV. "Byłem 12-letnim dzieckiem w szkole w Guadalajarze. Każdego dnia po tym dniu szukałem symptomów. Byłem zmartwiony i zestresowany."

Przyjechał do Stanów Zjednoczonych w wieku 17 lat i wspomina: "Mieszkałem w Long Beach i zapisałem się do liceum dla studentów LGBT. Pewnego dnia, w październiku 2001 r., Pracownicy szkoły zdrowia w Long Beach przyszli do szkoły oferującej testy na HIV. Zgodziłem się na test. Nie tylko byłem aktywny seksualnie, ale nigdy wcześniej nie miałem testu."

Kiedy pojawiły się wyniki, zaczęli przyjmować uczniów jeden po drugim do prywatnego pokoju, aby dać im wyniki. Quezada-Malkin "był tak zdenerwowany, przerażony i niespokojny. Byłem ostatnim, którego wezwano i zabrano do innego pokoju. Od razu wiedziałem, że coś jest nie tak. Kilka minut później mężczyzna z wydziału zdrowia wszedł do pokoju i usiadł."

Po tym, jak powiedzieli, że jest nosicielem wirusa HIV: "na początku wszystko było czarne - ale potem poczułem ulgę, ponieważ nie musiałem już martwić się, że nie wiem, czy jestem pozytywny. Ale w tym samym czasie miałem zaledwie 17 lat. Czy miałbym umrzeć? Co ma być dalej?"

Minęły prawie dwie dekady, zanim Quezada-Malkin ujawnił swój status mamie. Kiedykolwiek był optymistą, powiedział jej, że wierzy, że ma gdzieś anioła, który go oglądał, "ponieważ gdybym nie opuścił Meksyku prawie 17 lat temu, prawdopodobnie byłbym już martwy. Meksyk nie zapewnia opieki zdrowia taką jaką, otrzymałem w USA".

Pierwsze latach po jego diagnozie były trudne i spowodowały, że Quezada-Malkin stał się bezdomny. Wtedy dowiedział się o ośrodku i rozpoczął program przejściowego życia, 18-miesięcznej placówce dla bezdomnych w wieku od 18 do 24 lat. Program uczy umiejętności życiowych i oferuje zasoby, aby pomóc młodzieży bezdomnej stać się niezależną.

"Musiałem wyjść z trzech szaf: jako nieudokumentowany imigrant, jako gej i jako ktoś żyjący z HIV". "Za każdym razem, gdy mówiłem prawdę, widziałem, to może pomóc komuś innemu, nawet jeśli jest to tylko nieznajomy, który dociera do mnie na Facebooku, dziękując mi za podzielenie się moją historią."

Marc Malkin, sam na początku miał obawy dwóch jego braci umarło na AIDS, jego dwóch wujków podobnie. Musiał dodatkowo walczyć z uzależnieniem od narkotyków, miał wiele problemy żeby być dziś kim jest. Pogodzony, zaakceptować się i być szczęśliwy. (...) - Całość na Hiv Plus.

Foto: Andrzej Ciszewski/Onet
Dziś składają petycję do prezydenta miasta, bo wkrótce chcą pokazać się w mieście na Marszu Równości. Stowarzyszenie Tęczowy Białystok chce reprezentować osoby nieheteroseksualne i pomóc im przełamać poczcie zagrożenia, jakiego dziś doświadczają ze względu na swoją orientację seksualną.

- Osoby LGBT+ na co dzień spotykają się z dyskryminacją ze względu na orientację seksualną, tożsamość płciową. Nie mają żadnej gwarancji, że jeśli zwrócą się do miejskich ośrodków pomocy społecznej, nie spotka ich również dyskryminacja - mówi Katarzyna Rosińska ze Stowarzyszenia Tęczowy Białystok.

Stowarzyszenie Tęczowy Białystok skupia osoby LGBT+ (Lesbijki, Geje, Biseksualiści oraz osoby Transgenderyczne). Działa od lipca tego roku i chce zorganizować w Białymstoku Marsz równości na wzór podobnych odbywających się w różnych miastach Polski. Katarzyna Rosińska stwierdziła, że termin marszu nie jest jeszcze ustalony. Jej zdaniem najważniejszym celem takie marszu w Białymstoku byłoby przełamanie społecznego lęku osób LGBT+ i uwrażliwienie społeczeństwa na istnienie tej grupy społecznej - Onet.pl

Marcus Hastings/E! Entertainment
Pinksixty News wiadomości LGBT - dwie osoby aresztowane w Pakistanie, z powodu zastrzelenia i torturowania trans kobiety. Wielu działaczy transpłciowy w Pakistanie, mówią doświadczają wiele przemocy ponad tysiące ataków, wraz morderstwami.

Kamerun brat zabija brata, pobił tak swojego brata że zmarł tylko z powodu że nie akceptował że jest gejem. Australia doprowadzi do zakazu tak zwanego narkotyku "poppers", w popularny w społeczności gejowskiej.

Około 600 więźniów LGBT z hrabstwie San Bernardino, w Kalifornii wygrali pozwali więzienie za izolację. Przetrzymani byli w izolacji, odmawiano im dostępu do programów szkolenia zawodowego, programów edukacyjnych, rehabilitacyjnych, religijnych i programów ponownego powrotu do społeczności.

Kanał E! Entertainment wersja brytyjska zamówiła program The Bi Life, będzie na temat randek osób biseksualny.



Manifestacja środowisk proaborcyjnych przy opolskim ratuszu, brali udział miedzy innymi Tęczowe Opole, przemawiał miedzy innymi członek transpłciowy Jarek z Tęczowego Opola.


What Would You Do program ABC - na temat reakcji ludzi "rodzina" azjatycka ich syn wychodzi jako gej. Wielu klientów baru próbowało tłumaczyć niema problemu byciem gejem.



Ponad tysiąc katolickich teologów, oraz wiele parafian wezwało wszystkich katolickich biskupów do rezygnacji. Democracy Now! rozmawiali z siostrą Simone Campbell, która z wielu z innymi siostrami zakonnicami założyli Network, znany z liberalny poglądów.


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz