niedziela, 26 sierpnia 2018

John McCain, senator i bohater wojenny, nie żyje. Miał 81 lat


Do końca była przy nim żona Cindy. W nocy czasu polskiego w USA zmarł John McCain, senator i bohater wojenny. Miał 81 lat. W lipcu 2017 roku u McCaina zdiagnozowano raka mózgu - glejaka wielopostaciowego. W piątek jego rodzina poinformowała, że "z typową dla siebie siłą woli zdecydował się przerwać terapię".

W przeszłości McCain był pilotem w marynarce wojennej USA. W 1967 r. podczas wojny w Wietnamie został zestrzelony nad Hanoi i przez 6 lat (do roku 1973 r.) był przetrzymywany jako jeniec wojenny. Mimo ciężkich tortur nie ujawnił żadnej informacji poza swoimi danymi oraz stopniem wojskowym. Wielki szacunek zyskało mu to, że jako syn admirała marynarki wojennej USA, dowódcy operacji wojennych na Pacyfiku, mógł zostać zwolniony z wietnamskiej niewoli przed innymi jeńcami, ale odmówił preferencyjnego traktowania. (TVN24)

Wpływowy republikański senator John McCain odniósł się do sytuacji wokół ustawy o polskim Sądzie Najwyższym. "Jeden krok do tyłu dla demokracji" - napisał polityk na Twitterze. (TVN24)

Córka senatora, Meghan McCain wydała wzruszające oświadczenie. "Byłam z ojcem w jego ostatnich dniach, on był w moich pierwszych. Przez 33 wspólne lata wychował mnie, uczył, poprawiał, pocieszał, dodawał mi siły i wspierał. Kochał mnie i ja kochałam jego. Nauczył mnie jak żyć. Jego miłość, opieka, stała i niezawodna, sprawiła, że z dziewczynki stałam się kobietą. A on pokazał mi, jak być mężczyzną" - napisała dziennikarka ABC News.

Odejście ojca jest ogromnie smutne dla mnie, mojej mamy, braci i sióstr. Był wielkim ogniem, który jasno płonął, a my żyliśmy w jego świetle i cieple. Wiemy, że ten płomień będzie żył w każdym z nas. Dni i lata, które nadejdą, nie będą takie same bez ojca, ale będą dobre, wypełnione miłością, bo taki przykład nam dawał (gazeta.pl)

Senator, był silnym sojusznikiem LGBT w ostatnich latach, choć nie zawsze tak było, wcześniej był na drugiej stronie. Był zwolennikiem " Nie pytaj, nie mów".

W zeszłym roku McCain wystąpił jednak wbrew proponowanemu przez prezydenta Donalda Trumpa zakaz dla transpłciowy osób w wojsku. "Każdy członek wojska, który spełnia standardy medyczne i standardy gotowości, powinien mieć możliwość służenia - także ci, którzy są transpłciowi" - mówił McCain

W 2015 roku McCain znalazł się na pierwszych stronach gazet, gdy poparł nominację Baracka Obamy, Eric Fanning, który jest ujawnionym gejem, na sekretarza armii. (PinkNews)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz