wtorek, 17 kwietnia 2018

News: Act Up, Conchita Wurst, Organizację równościowe kontra konserwatyści. Weibo. David Buckel. LGBT Film Festiwal ...


Lepiej Późno Niż Wcale - Co nowego w Kampanii Przeciw Homofobii i o 9. LGBT Film Festiwalu.

"W 1982 roku, kiedy ze Stanów zaczęły do nas docierać pierwsze wiadomości o nowej, dziwnej chorobie, byłem 20-letnim gejem podążającym za marzeniami. Od kiedy pamiętam, chciałem zostać reżyserem. Epidemia AIDS zniszczyła moje sny, zostawiając we mnie wyłącznie strach." - mówi w wywiadzie w "Wysokich Obcasach" Robin Campillo, reżyser nagrodzonego 6 Cezarami filmu "120 uderzeń serca" o radykalnych francuskich aktywistach LGBT z lat 90.

"W prasie zaczęły się ukazywać artykuły o „klątwie, która zniszczy homoseksualistów, narkomanów i prostytutki”. Wpajano nam poczucie winy i przekonanie, że sobie na to zasłużyliśmy. Przyjaciółka, matka dwojga dzieci, kiedyś wyznała: „Nie chcę cię zranić, ale byłabym zrozpaczona, gdyby mój syn okazał się gejem”. Nawet starszy brat, wiedząc, że jestem homoseksualistą, mówił mi pół żartem, pół serio: „Ale wiesz, że oni wymrą?”. "

"Lata 80. były dekadą strachu. Ale jednocześnie narastała we mnie złość. Geje znów wracali do szaf i chowali się po kredensach. Nie wolno nam było nawet odwiedzać umierających partnerów w szpitalach, rosła homofobia. Z gniewu i niezgody w 1992 roku zapisałem się do Act Up. Byłem aktywistą, redagowałem manifesty, współtworzyłem plakaty. I oczywiście brałem udział w różnych akcjach. To doświadczenie mnie ukształtowało. Nauczyło bardziej krytycznie i wnikliwie obserwować społeczeństwo, patrzeć zawsze w stronę, która publicznie pozostaje w cieniu." Cały wywiad - w "Wysokich Obcasach".

Na Instagramie austriacka diva/drag queen (zwyciężczyni Eurowizji z 2014 r.; prawdziwe imię i nazwisko: Thomas Neuwirth) napisała:

"Żyję z HIV od wielu lat. Właściwie to nie jest informacja do rozpowszechniania publicznego, ale mój były chłopak zagroził. że ujawni mój status serologiczny - a ja nie pozwolę, by ktoś mi groził i próbował w taki sposób wpływać na moje życie.

Od dawna się leczę, mam niewykrywalną wiremię i nie zarażam.

Nie mówiłem o tym dotąd raz - ze względu na rodzinę i przyjaciół (którzy wspierają mnie od dnia diagnozy) a dwa - wychodziłam z założenia, że to jest informacja dla moich bliskich i dla tych, z którymi mam relacje seksualne.

Niemniej, lepiej samemu zrobić coming out niż być przez kogoś wyoutowanym. Mam nadzieję, że moje wyznanie doda odwagi innym osobom żyjącym z HIV i zmniejszy stygmę, jaka otacza ludzi żyjących z HIV, zarażonymi w wyniku ryzykownego zachowania lub nie" - Replika.

Organizacje równościowe pozywają stowarzyszenie rodziców. Bo ostrzega szkoły, że pod płaszczykiem walki z dyskryminacją promują wśród dzieci homoseksualizm.

Trzy doby – tyle zajęło trzem organizacjom zebranie 15,5 tys. zł na koszty procesu sądowego. W internetowej zrzutce wzięło udział ponad 350 osób. Członkowie Kampanii przeciwko Homofobii, Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej i Fundacji na rzecz Różnorodności Społecznej zamierzają wspólnie pozwać Stowarzyszenie Rodzin Wielodzietnych Warszawy i Mazowsza. Chodzi o list, który to ostatnie wysłało do blisko 20 tys. szkół. Ostrzega w nim przed wprowadzaniem do placówek edukacji antydyskryminacyjnej.

Ministerstwo Edukacji Narodowej postawiło też na większy konserwatyzm w podstawach programowych. Przedmiot Wychowanie do życia w rodzinie (WDŻ) opiera się na katolickiej etyce seksualnej. Zakłada, że dzieci będą się uczyć np. o relacjach w rodzinie, naturalnym planowaniu poczęcia i powściągliwości seksualnej. Jej wprowadzenie również stało się kością niezgody między organizacjami społecznymi (...) Dziennik.pl

Pinksixty News wiadomości LGBT - David Buckel działacz Lambda Legal i działacz ekologiczny podpalił się w samobójczym proteście ekologicznym. Chiński odpowiednik Twittera - Weibo usunął ze swoich zasobów treści nawiązujące do homoseksualizmu. Raport na temat praw LGBT na Bliskim Wschodzie i Afryce. Conchita Wurst wyznaje ma HIV. Bojkot zagraża filmowi Matta Bomera dotyczące jego roli transkobiety.


Na zaproszenie Fundacja Runport Grupa Stonewall byli jako wolontariusze przy 11. PKO Poznań Półmaraton.


Pinksixty Entertainment na temat Dusty Springfield - uosabiała brytyjski pop, od lat pięćdziesiątych do lat dziewięćdziesiątych. Jej kariera obejmowała muzykę folkową, soul i taneczną.


Piotr Grabarczyk, miał przyjemność być wysłannikiem MTV Polska podczas przygotowań i nagrań koncertu MTV Unplugged x Brodka. Jego krótką relację zza kulis.



Freelancerzy, konsultanci i przedsiębiorcy nie muszą już pracować w swoich domach lub garażach. Zamiast tego mogą wynająć przestrzeń w firmach "współpracujących", takich jak WeWork, które zapewniają miejsce do podłączenia, a także wszystkie korzyści z dzielonej przestrzeni biurowej. Wśród para gejów Michael Jensen i Brent Hartinger, są pisarzami i scenarzystami.


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz