piątek, 11 października 2013

News: Josh Hutcherson z znany z Igrzyska śmierci, dla Out. Tej samej rodzina, 16 latek wynalazł metodę wczesnego wykrywania raka trzustki ...


W pracy najpierw się wyoutowałem jako gej, a trzy miesiące później mówię, że jestem ojcem. Po paru tygodniach mój wydział złożył się na dużego misia dla Mateusza. Zostałem przyłączony do klubu ludzi z dziećmi. Z Martą Abramowicz, Anną Strzałkowską i Lechem Uliaszem, rodzicami Mateusza, rozmawiają Marta Konarzewska i Piotr Pacewicz Całość na Gazeta Wyborcza.

Replika: "Sam siebie uznałbym za raczej hetero" - mówi aktor Josh Hutcherson ("Igrzyska śmierci", "Wszystko w porządku") w wywiadzie dla gejowskiego magazynu "Out". "Może teraz mógłbym powiedzieć, że jestem 100% hetero. Ale kto wie? Cholera, może za rok poznam faceta i nagle będzie: whoaa! Jak on mi się podoba! Ciągle spotykam facetów, o których myślę "do diabła, ale przystojniak!" chociaż jeszcze nie miałem myśli "Och, tego gościa chciałbym pocałować". Kocham kobiety - ale definiowanie się jako 100% hetero uznałbym za krótkowzroczne i ograniczone".

Josh kontynuuje: "Mam nadzieję, że w następnym pokoleniu orientacja będzie już sprawą obojętną. Marzę o tym, że moje dziecko przyjdzie któregoś dnia ze szkoły i powie: "Tato, podoba mi się jedna dziewczyna i jeden chłopak" a ja na to odpowiem: "No, dobrze, a z którą z tych osób jest ci lepiej? Oboje są dobrymi ludźmi, mają poczucie humoru? itd."

Aktor opowiada również o swoich wujkach gejach - Stevie i Jamiem. "Nie poznałem ich. Steve zmarł na AIDS dzień przed tym, jak moja mama powiedziała swemu bratu - Jamiemu - że jest w ciąży ze mną. Nie wiem, jaką byli parą - ale z tego co słyszałem - a krążą o nich opowieści rodzinne - to byli niesamowici. Strasznie żałuję, że nie dane było mi ich poznać.

Hutcherson jest współzałożycielem organizacji Straight But Not Narrow (co dosłownie znaczy "Prosty (hetero), ale nie płytki") skupiającej osoby hetero popierające równość małżeńską.

Przy okazji: jutro są urodziny Josha - skończy 21 lat. A więc nieco wczesne: Happy Birthday!

Cały wywiad z Joshem na Out Magazine.

Queer.pl: 16-letni Jack Andraka wynalazł metodę wczesnego wykrywania raka trzustki, która jest 168 razy szybsza od dotychczas stosowanych. Za swoje odkrycie został nagrodzony podczas Międzynarodowych Targów Nauki i Inżynierii Intel. Andraka jest ujawnionym gejem. "Moim marzeniem jest, by inspirować młodzież LGBT do zaangażowania się w naukę. Nie miałem wielu homoseksualnych autorytetów, oprócz Alana Turinga" - mówił w rozmowie z "The New Civil Rights Movement".

Jack Andraka jest ujawnionym gejem od 3 lat. O swojej tożsamości i coming oucie chętnie mówi głośno. "Moim marzeniem jest, by inspirować młodzież LGBT do zaangażowania się w naukę. Nie miałem wielu homoseksualnych autorytetów, oprócz Alana Turinga" - mówił w rozmowie z "The New Civil Rights Movement". O tym, że jest homoseksualny wiedział już w wieku 11 lat. Bał się powiedzieć rodzicom, ci dowiedzieli się przypadkiem. "Powiedzieliśmy mu z mężem, że lepiej być otwartym niż udawać kogoś kim się nie jest. Powiedzieliśmy mu także, że ludzie to coś więcej niż ich seksualność, najważniejsze to być szczerym i troskliwym człowiekiem, który wykorzystuje swój potencjał" - mówiła "The New Civil Rights Movement" mama Jacka, Jane. "Powiedzieliśmy mu, że powinien być sobą i jeżeli jest gejem to powinien być dumny, że wie o tym wcześnie, dzięki czemu możemy kochać go takim jakim jest" - podkreślała Jane, dodając, że nie każdy będzie popierał jego otwarte życie, ale dzięki niemu może być przykładem dla innych młodych gejów i lesbijek, a także pokazać społeczeństwu, że ludzie homoseksualni są ich ważną i wartościową częścią. Jack nie uważa, że coming out może wpłynąć na jego karierę. "Jeżli chodzi o naukę to młodzież LGBT nie musi się ukrywać. To co się liczy to wasze pomysły i jakość waszej pracy. To ważne, by być ze sobą szczerym" - mówił Andraka.

- Terlikowski pogubił się w swojej nienawiści. Z ustami pełnymi katolickich dogmatów wypacza sens tej religii. Jest największym szkodnikiem polskiego Kościoła katolickiego, robiąc mu krecią robotę. Szkoda, że sąd nie może wyznaczyć jako kary dla Terlikowskiego tygodniowego pobytu u papieża Franciszka - komentuje w rozmowie z Onetem wyrok, jaki zapadł w procesie znanego publicysty z Alicją Tysiąc Robert Biedroń - onet.pl

Po długich sporach i dyskusjach posłowie Platformy Obywatelskiej w końcu stworzyli jeden kompromisowy projekt ustawy o związkach partnerskich. Tyle że wcale nie jest przesądzone, czy ujrzy światło dzienne, bo PO boi się krytyki ze strony zwolenników związków, którzy na pewno efektem prac posłów będą rozczarowani...

Jak wynika z informacji "Rzeczpospolitej", w roboczej wersji ustawy o związkach posłowie Platformy w ogóle porzucili określenie "związki partnerskie". Mowa jest za to o "wspólnym pożyciu", które polega na prowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego przez partnerów pozostających w emocjonalnym związku.

Zainteresowani taką formą partnerstwa mieliby składać stosowane oświadczenie przed notariuszem. Ten zapisywałby ich deklarację w elektronicznym rejestrze prowadzonym przez Krajową Radę Notarialną. - Na Temat.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz