niedziela, 17 czerwca 2018

Trevor Project - uchowali za swoją walkę i bycia sobą Lena Waithe, Greg Berlanti, Sam Brinton, Brendon Scholl ...


(Craig Barritt/Getty)
Ujawniona scenarzystka telewizyjna Lena Waithe została uhonorowana Nagrodą Bohaterki za swój wkład w rozwój reprezentacji osób LGBTQ w mediach przez organizację Trevor Project, zajmującą się zapobieganiem samobójstw wśród queerowej młodzieży. "W tych czasach próby, obrazy są bardzo istotne, w szczególności dla naszej podatnej na wpływy młodzieży. Oni zwracają się do wielkiego i małego ekranu, by dostrzec tam siebie" - mówiła Waithe odbierając nagrodę.

Lena została uhonorowana przez Trevor Project za swoją pracę na rzecz zwiększania reprezentacji osób LGBTQ w telewizji i poza nią. Odbierając nagrodę, Waithe w swojej przemowie zwróciła się bezpośrednio do młodzieży LGBTQ.

"W tych czasach próby, obrazy są bardzo istotne, w szczególności dla naszej podatnej na wpływy młodzieży. Oni zwracają się do wielkiego i małego ekranu, by dostrzec tam siebie" - rozpoczęła swoje przemówienie scenarzystka.

"Zbyt często queerowe historie są przesiąknięte tragedią. Zbyt często queerowe historie są opowiadane przez ludzi, którzy nie należą nawet w queerowej społeczności. Nasze udręki i zgryzoty są często wykorzystywane przez Hollywood tylko po to, by zarobić".

W przemówieniu Waithe nawiązała też do niedawnych informacji o samobójstwie projektantki torebek Kate Spade i naszego sojusznika - szefa kuchni i pisarza Anthony'ego Bourdain. Scenarzysta powiedziała: "Ostatni tydzień był ciężki. Straciliśmy dwie niezwykłe dusze i szok jest jeszcze bardziej dotkliwy, bo wszyscy wiemy, że samobójstwom da się zapobiec. Wiele queerowych dzieciaków nie czuje się kochanymi. Nie czują się widziani i nie czują się słyszani. Nie chcę tylko tego, by te dzieciaki żyły - chcę, żeby żyły swoim najlepszym życiem, bo jako społeczeństwo skorzystamy na wszystkich licznych darach i talentach, które posiadają i którymi mogłyby się dzielić" - Queer.pl


The Trevor Project TrevorLIVE NYC 2018 - Arrivals And Cocktails
Robbie Rogers i Greg Berlanti/Dave Kotinsky/Getty
Reżyser i producent czy ostatniego "Love Simon" obecnie w Polski kinach. Greg Berlanti został również uhonorowany podczas tego wydarzenia za swoją pracę w filmie i telewizji, przemówienie na temat tego, jak wiele się zmieniło, odkąd był homoseksualnym nastolatkiem, ile jeszcze pozostaje do zrobienia.

Nigdy nie czułem się jak bohater, ale mam pewne doświadczenie w świecie superbohaterów i często mówimy o tym, jakie supermoce sprawiają, że różnią się one od nas lub od siebie nawzajem. (...)

Poznałem mojego pierwszego bohatera LGBTQ, gdy skończyłem 14 lat. Gdy byłem nastolatkiem, ale żaden z nich nie sprawił, że ​​stałem się popularny. Jak wykazałem, byłem fanem komiksowym na długo przed tym, jak był w dobrym stylu. Byłem przy ołtarzu w mojej katolickiej parafii. Byłem szefem klubu audiowizualnego. Byłem najmniejszym dzieckiem w mojej klasie, byłem miejskim lalkarzem i wykonywałam przedstawienia lalek na przyjęcia urodzinowych. Zacząłem też uświadamiać sobie, że jestem gejem. Jakimś sposobem rzeczą homoseksualista był jedyną z tych cech charakteru, którą chciałem się pozbyć. Każdego wieczoru modliłem się, aby nie być gejem.

W każdym razie, późną wiosną 1986 roku zostałem wybrany na ministranta do odprawienia mszy z kardynałem Nowego Jorku w katedrze św. Patryka. Byłem potwornie podekscytowany, ponieważ był to weekend moich 14 urodzin. I w końcu to był też sam dzień - Hands Across America. (...) Więc rano odprawiłem mszę świętą w St. Patrick's, wykonał tak dobrą robotę, że kardynał O'Connor zasugerował, abym wstąpił do kleru. (...)

Opowiadał też o spotkaniu na ulicy gejów, protestowali przeciwko epidemii AIDS. "W rzeczywistości doniesienia prasowe na temat AIDS w tamtych czasach były prawie równe na temat gejów w telewizji. Nie było prawie żadnych fikcyjnych postaci LGBTQ w telewizji lub w filmie, na pewno nie w filmach, do których miałem dostęp. I chociaż jestem pewien, że spotkałem już kilku gejów w moim życiu, nigdy nie spotkałem ani nie widziałem osoby ujawnionej homoseksualnej i nagle pojawiła się fala otwartych gejów zbliżających się do mnie. I tak, oni krzyczeli, i tak, wielu było chorych, ale nie widziałem tylko choroby. Widziałem też po raz pierwszy w moim życiu mężczyzn trzymających się za ręce. (...)

Chciałbym szybko wspomnieć o dwóch innych bohaterach, którzy są częścią Love Simona, mojego filmu, mimo że nie ma ich tu dzisiaj. Pierwsza była moja mama. (...) Około rok wcześniej dostałem możliwość reżyserowania Love, Simon, tym samym zdiagnozowano u niej raka płuca i spędziliśmy większość roku po tym, jak zaczęła leczyć się. Kiedy w końcu dostałem pracę, aby wyreżyserować film, byłem niezdecydowany. Wiedziałem, że to oznaczałoby, że odejdę na pięć miesięcy - pięć miesięcy, to był bardzo cenny czas, który mogę spędzać razem z mamą. Poszedłem prosić tak pośrednio, jak to tylko możliwe, o pozwolenie mojej mamy na wyjazd. Nie pytałem jej wprost, ponieważ nie chciałem jej ani tego, co najbardziej obawiam się powiedzieć, więc powiedziałem jej o filmie - że chodzi o nastolatka, który zakochuje się w innym chłopcu i wychodzi z szafy do swojej rodziny i przyjaciół. I nie mogła w to uwierzyć. "Duże studio robi ten film, i chcą, żebyś to zrobił? "Moja mama była moją najbardziej dumną fanką. Kazała mi się pośpieszyć i powiedzieć "tak", zanim zmienią zdanie. (...)

Ostatniej nocy koniec filmowania moja mama poszła do szpitala po to, co było jej ostatnim razem. Pędziłem do domu, by być obok niej, a 10 dni po tym, jak skończyłem film Love Simon, moja mama odeszła. Nigdy nie widziała filmu, ale za każdym razem, gdy ktoś rozmawia ze mną o filmie, zwłaszcza gdy wymieniają go w kategoriach własnych rodziców lub własnego dziecka LGBTQ, wiem, że to ich pocieszające. A w tamtych czasach czuję się najbliżej niej.

Ostatnim bohaterem, o którym wspomną wieczorem, opowiadał o chłopcu który, miał 14 lat po pokaże Love, Simon w Kansas jak dziękował za ten film. Podszedł do niego, dziękował mówił on w jego wieku nie podtrawił taki odważny, wstydził uścisnąć rękę gejowi. (...)

Dodał, jako członkowie społeczności LGBTQ, uważam, że obowiązkiem nas jest przypominanie sobie, abyśmy byli bardziej współczujący dla siebie i dla siebie nawzajem. Droga do ciągłej równości lub do utrzymania praw, które czujemy, jakbyśmy zabezpieczyli, może nie wydawać się tak rozległa, ale tak jest. Będzie to wymagało od nas wszystkich działania w roli bohaterów i współczucia, jak to tylko możliwe, na wielką skalę i w małych nadal budować świat, który chcemy zobaczyć.



Sam Brinton wzywa do zakończenia terapii konwersyjnej



Dominic Barton o tworzeniu środowisk integracyjnych LGBTQ w miejscu pracy, Dominic wiele zrobił dla swoi pracowników LGBT wspiera organizację LGBT w tym Trevor.



Brendon Scholl ma sławną ciocie jego mama jest siostrą Jennifer Lopez, który jest płynnej płci - trochę więcej na NY Post.



Amit Paley, prezes The Trevor Project, zaczynał jako wolontariusz gospodarzami gali byli olimpijczycy Gus Kenworthy i Adam Rippon.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz