sobota, 23 czerwca 2018

News: Radek Szumełda, Alzheimer, Burmistrz South Bend, Angora, Japonia, Holland Taylor, Gay USA, Ottawa, Hayley Kiyoko ...


"Mam takie marzenie, żeby wziąć ślub z Arkiem w mojej Ojczyźnie i żeby to nikogo nie niepokoiło i nie dziwiło" - napisał pomorski lider KOD Radomir Szumełda. Z nim i z jego partnerem rozmawiają z Onet.pl o postulatach środowisk LGBT, o tolerancji w Polsce, dyskryminacji ze strony duchownych i adopcji dzieci przez pary homoseksualne. Obaj panowie opisują nam też swoje osobiste historie, które często wyłamują się ze stereotypowego postrzegania związków partnerskich.

Ponad pół roku temu. Byłem bardzo spanikowany. Także przez to, co wcześniej czytałem, że rodzice potrafią wywalić z domu, że jest się wykluczonym ze swojego środowiska. Ale ja jak oświadczyłem, że jestem gejem, to reakcja mojej mamy była: "powiedz mi coś, czego nie wiem". Nikt tego tematu nie poruszał wcześniej w mojej rodzinie. Mama czekała na mój krok, kiedy to ja wyjdę ze swojej strefy komfortu i będę na tyle dobrze się czuł sam ze sobą, że będę w stanie o tym z nią porozmawiać. A ja byłem gotowy na to, że następnego dnia będę musiał rano wyjeżdżać z domu. A tu był szok. (...)

RS: Jeżeli chodzi np. o moje środowisko, to problem był raczej z różnicą wieku między nami. Mam 46 lat, Arek ma 23. Z tą różnicą zmagałem się przez pierwsze miesiące. Dla mnie to też był problem. Musiałem się przełamać. I rzeczywiście z tego co wiem, komentowana była raczej różnica wieku. I to w taki sposób dość niewybredny. (...)

Ale musimy pamiętać, że my żyjemy w dużym mieście. I w dużych miastach jest trochę inaczej. Wystarczy pojechać np. do Kartuz, żeby się przekonać, że młodzież homoseksualna w liceach jest naprawdę źle traktowana. Jest traktowana w sposób dramatyczny. (...)

Uratowałem chłopaka 18-letniego, który chodził do liceum w Kartuzach. Ten chłopak był nieprawdopodobnie niszczony przez swoje środowisko, przez swoich rówieśników, którzy przypadkiem dowiedzieli się, że jest gejem. Trzeba było jego ewakuować z tych Kartuz do Gdańska. Było to m.in. możliwe za sprawą wiceprezydenta Kowalczuka, któremu udało się w trakcie roku szkolnego załatwić szkołę, gdzie ten chłopak mógł zostać przeniesiony. I Dawid odżył w Gdańsku. Jego nowa klasa licealna od samego początku wiedziała, że jest gejem, i nie miała z tym absolutnie żadnego problemu. A z Gdańska do Kartuz to jest raptem kilkanaście kilometrów. To pokazuje, że Polska jest bardzo różna. (...)

AW. Mam dużo znajomych gejów, którzy są bardzo wierzący, którzy studiują teologię i są nauczycielami religii. Chodzą na każde msze i są gejami. I często z nimi rozmawiam, bo dla mnie to jest abstrakcja. I starali się wytłumaczyć mi, że to można połączyć. Że to może iść ze sobą w parze. Dla mnie to dziwne, bo przecież wiara katolicka to także i księża, którzy wygłaszają tezy, jak to osoby LGBT są złe, straszne, perwersyjne, żyją w grzechu. I teraz mam iść do takiego kościoła, modlić się do Boga, w którego wierzę i słuchać na kazaniu, jak ksiądz mówi, że my jesteśmy tego gorszego sortu? (...)

RS: Na Zachodzie są Kościoły protestanckie, które są absolutnie otwarte na osoby homoseksualne. Biskupi, księża, pastorzy odwołują się do prawa naturalnego, definiowanego przez pryzmat chrześcijaństwa. I teraz ja się zastanawiam, człowiek rozumny chodzi po świecie – o ile pamiętam – od kilkudziesięciu tysięcy lat. A chrześcijaństwo to są ostatnie dwa tysiące lat. To co było wcześniej? Czym jest prawo naturalne?

RS: No właśnie. Z drugiej strony, jak poczytamy Ewangelię, jak poczytamy nauki Jezusa, to Chrystus w metaforyczny sposób odnosił się do wszystkich aspektów funkcjonowania człowieka. Proszę zauważyć, że w żadnej Ewangelii nie ma cytatu Chrystusa, który odnosił się do osób nieheteroseksualnych czy homoseksualnych. Można to zinterpretować, że albo w jego czasach nie było osób homoseksualnych, co jest oczywistym absurdem, albo dla Chrystusa to w ogóle nie był żaden problem. I traktował takie osoby w zwyczajny, normalny sposób. Jeżeli człowiek jest bardzo wierzący i słucha Chrystusa, naprawdę nie powinien mieć problemu z tym, że jest homoseksualny. Bóg jest miłością. Powiem bardzo kontrowersyjną tezę: jestem niemal pewny, że gdyby dzisiaj żył Chrystus i mieszkał w Polsce, to maszerowałby z nami w paradach równości, bo Chrystus zawsze stał po stronie wykluczanych, poniżanych, lżonych, pozbawionych praw. Całość na Onet.pl

To nie tylko miesiąc Pride - ale też miesiąc Alzheimera 56-letni Phil Gutis, homoseksualista z chorobą alzheimera. Gutis zdiagnozowano Alzheimera dwa lata temu. Chociaż mamy tendencję do myślenia o chorobie Alzheimera jako choroba osób w podeszłym wieku, Gutis jest jednym z 4% pacjentów, u których rozwinęła się choroba Alzheimera o wczesnym początku.

Gutis urodził się i wychował w Pensylwanii, ale spędził czas mieszkając w Waszyngtonie i Nowym Jorku, zanim przeniósł się z powrotem do Filadelfii. Wrócił do swojego stanu rodzinnego, kiedy jego nieżyjący ojciec zaczął tracić zdrowie. Jest z swoim partnerem od 13 lat.

Gutis pracował jako reporter dla New York Times, a później jako adwokat dla organizacji pozarządowych, w tym ACLU i obrońcy zasobów naturalnych.

Poprzez Skype, Gutis wyjaśnia wydarzenia, które doprowadziły do ​​jego diagnozy. "Od dawna miałem to, co nazywam dziurami pamięci. To nie było tak bardzo moje wspomnienie, że to była bezpośrednia rzecz, która zmusiła mnie do przetestowania, ale zdolności poznawcze: matematyka, mapy, kierunki. Wszystkie stały się bardzo trudne, prawie niemożliwe.

"Mój partner, Tim, powiedział, że też widzi, ale niekoniecznie mi wtedy powiedział. Wyszłem z sypialni i spytałem go, czy widział kota, ale właśnie zobaczył, jak witam kota. Ale wciąż wychodziłem i pytałem go, czy widział, gdzie jest kot.

Gutis twierdzi, że diagnoza głęboko wpłynęła na jego zdrowie psychiczne. "Nadal walczę. Cierpiałem na depresję przez większość mojego życia i bardzo szybko odkryłem, że moje leki nie wystarczają i musiałem wzmocnić leki i musiałem przejść przez coś niepokoju. Zdecydowanie zebrał swoje żniwo.

"Mówię, że mam dobre i złe dni z Alzheimerem i mam dobre dni i złe dni psychicznie. To bardzo kruchy stan istnienia. Jego diagnoza Alzheimera zmieniła to i obaj mężczyźni pobrali się w ciągu kilku miesięcy. (...) - GayStarNews

Burmistrz miasta Indiana poślubił swojego partnera i później świętował swój ślub na paradzie Pride. Burmistrz South Bend Peter Buttigieg i Chasten Glezman, wzięli ślub w Indianie minionym weekend. Ślub był religijny w kościele Episkopalnym.

Buttigieg został nazwany przez prezydenta Baracka Obamę wschodzącą gwiazdą w Partii Demokratycznej. W artykule dla Politico został nawet wskazany jako możliwy prezydent USA pewnego dnia.

Demokratyczny burmistrz w republikańskiej twierdzy, Buttigieg został pochwalony za jego bezpośrednie podejście i polityki.

Spotkali się po przez aplikacji randkowej i umawiali się na Facetime, zanim spotkali się osobiście. Buttigieg i Glezman podzielają miłość do gier. Niezwykły dla polityka, Buttigieg jest introwertyczny i nieśmiały w związkach.

Postanowił ujawnić się, odpowiedz na projekt ustawy o wolności religijnej podpisany przez wiceprezydenta Mike'a Pence'a, kiedy był gubernatorem stanowym.

"Słowa nie mogą wyrazić tego, jak szczęśliwy jestem, będąc mężem Chastena. Absolutnie gotowy na spędzenie reszty życia z nim. Wielkie dzięki wszystkim, którzy z nami w sobotę celebrowali naszą miłość!" - napisał na Twitterze. (GayStarNews)


Pinksixty News wiadomości LGBT - Nowy eksperymentalny schemat szczepionek, dopasowany do struktury HIV, wygenerował przeciwciała u myszy, świnek morskich i małp, i zneutralizował dziesiątki szczepów HIV.

Nowej Południowej Walii ustawa dotyczące zbrodniach przeciwko homofobii, została uchwalona w tym tygodniu, będzie chronić mniejszości, w tym osoby LGBTI przed oczernianiem ich.

Na początku tego miesiąca Stowarzyszenie Iris Angola (Associação Íris Angola) stało się pierwszą organizacją praw obywatelskich, która opowiada się za prawami LGBT i została prawnie zarejestrowana przez rząd Angoli.

Co raz więcej Japońskich szkół wprowadza mundurki szkolne jednolite dla wszystkich płci, aby wspierać uczniów, którzy identyfikują się jako LGBT.


Zdobywczyni Emmy Holland Taylor gościła u Larry'ego Kinga i swojej dziewczynie Sarah Paulson, i omawia powody, dla których kwestionuje twierdzenie, że publicznie trzy lata temu ujawniła się.


Gay USA wieści LGBT od Free Speech TV


W Ottawie, stolicy Kanady, premier Justin Trudeau to już trzeci raz z rzędu jak wciągnął tęczową flagę na maszt przed parlamentem Kanadyjskim.


Pokazano trzem starszym lesbijkom klip Girls Like Girls and Feelings od Hayley Kiyoko, ich reakcja na klip muzyczny lesbijski.


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowej


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz