niedziela, 31 maja 2015

Chrześcijańskie wieści: kard. W. Kasper, transpłciowa Marianna, Sekretarz Stanu karc. Parolin, dokument muzułmanie LGBT ...

Cytat  z wywiadu kard. W. Kaspera (Queering the Church)

Jedyną instytucją, której nie udało się namówić na współpracę, był Kościół. Marianna i jej rodzina są bardzo wierzący, dlatego zależało mi na tym, żeby nakręcić rozmowę z księdzem, by pokazać, że takie osoby istnieją i że nie trzeba ich koniecznie potępiać. Uważałam, że taka rozmowa mogłaby pomóc nie tylko osobom transpłciowym, ale również ich rodzinom. Niestety, żaden z księży, z którymi rozmawiałam, a szukałam wśród autorytetów moralnych mówiących o odnowie Kościoła, się nie zgodził. Odpuściłam. Gdy Marianna trafiła do szpitala, ksiądz tam pracujący niespodziewanie wyraził chęć wzięcia udziału w filmie. Niestety, następnego dnia zmienił zdanie, powiedział, że zwierzchnicy mu zabronili. Nie pozwolił nawet wejść z kamerą do szpitalnej kaplicy - Wysokie Obcasy.

Po tym jak Sekretarz Stanu karc. Parolin określił ostatnie referendum w Irlandii jako "katastrofę dla ludzkości" zaprotestował bp Willie Walsh. Biskup Walsh stwierdził: "“Zdarza się wiele katastrof na świecie, ale referendum nie było jedną z nich. Sugerowanie, że przeszło milion ludzi, którzy poszli do urn i zagłosowali "tak" pomyliło się tak bardzo, że była to aż katastrofa dla ludzkości jest dla mnie nie do zaakceptowania." (Wiara i Tęcza/Queering the Church)

Dokument A Jihad For Love o LGBT Muzułmanach



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz