czwartek, 3 października 2013

News: Niemieckie stroje na zimową olimpiadę w Soczi w Rosji, Założycielki Codziennika Feministycznego dla Repliki, Folsom Fair San Francisco


W Dusseldorfie zaprezentowano oficjalne stroje dla niemieckich sportowców na zimową olimpiadę w Soczi w Rosji - ponieważ nieco przypominają tęczowe wzory, natychmiast zostały okrzyknięte "niemym protestem przeciwko homofobicznemu prawu w Rosji".

Zaprojektował je Willy Bogner we współpracy z firmami Adidas i Sioux. Niemiecka Konfederacja Sportów Olimpijskich zaprzecza, jakoby stroje miały polityczne przesłanie.

"Spiegel" pisze, że wśród komentarzy dotyczących strojów przeważają jednak opinie, że są one "jasnym politycznym oświadczeń - Replika

"Feministki? Miałam typowo polskie wyobrażenie: szajbuski, które krzyczą na ulicach i chcą nie wiadomo czego. Ale od wewnątrz to wygląda inaczej - radykalne działania są potrzebne, bo tylko one są zauważalne. Gdy poznałam Kamilę, okazało się, że od dawna mam w 100% feministyczne poglądy i chcę zmieniać to, co mnie wkurza dookoła" - mówi Dominika Wróblewska, jedna z trzech założycielek "Codziennika Feministycznego".

Kamila Kuryło, jej partnerka w "Codzienniku..." i w życiu, dodaje: "Ja od małej grałam w piłkę, wolałam towarzystwo chłopaków, chyba już wtedy zaczęłam zauważać dyskryminację dziewczyn"

Zuzanna Janisiewicz, trzecia z założycielek: "W dzieciństwie uwielbiałam oglądać "Akademię Pana Kleksa" i byłam wkurzona, że nie ma tam miejsca dla dziewczynek i tylko chłopcy uczą się czarować i śpiewają te wszystkie superpiosenki. (...) Znam środowisko les dość dobrze, sama jestem jego częścią, i zastanawiam się nieraz, skąd brak świadomości feministycznej u wielu polskich lesbijek (...) - nastawiają się raczej na walkę tylko o jeden - homoseksualny - aspekt życia"

Cały wywiad Marty Konarzewskiej z Dominiką Wróblewską, Kamilą Kuryło i Zuzanną Janisiewicz, założycielkami codziennikfeministyczny.org - do przeczytania w najnowszej 'Replice', dostępnej w klubach i w prenumeracie.

Miłośnicy skór z całego świata przybywali do San Francisco w ostatni weekend na Folsom Street Fair. Przyciąga ponad 400.000 osób rocznie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz