niedziela, 24 czerwca 2012

Dzień z coming out szwedzka narciarka Anja Pärson

The Local: Anja Sofia Tess Pärson urodzona 25 kwietnia 1981 w Umeå jest szwedzka narciarka alpejska, jest 6-krotna medalistka olimpijska, 12-krotna medalistka (7-krotna mistrzyni) mistrzostw świata. Mieszka w Monako. Zadebiutowała w Pucharze Świata 25 marca 1998 mając niespełna 17 lat. 2-krotnie wygrała Puchar Świata w 2003/2004 oraz 2004/2005. Jest specjalistką slalomu, wygrała ich aż 18. Czterokrotna mistrzyni świata juniorów.

Potwierdziła że jest lesbijką i ma dziewczynę oraz będą mieć razem dziecko. Parson tym samym zakończyła od lat plotki były na temat jej seksualności. "Jestem zmęczona byciem kimś innym i grać już".

31-letnia mistrzyni olimpijska, która zakończył karierę i jest obecnie na emeryturze sportowej po mistrzostwach świata na początku tego roku w Schladming, Austria.

Parson powiedział słuchaczom, że nigdy nie myślała, że zakocha się w kobiecie, ale po poznaniu  39 letnią Filippa, w 2005 roku.

"Nigdy nie myślałam że zakocham się w kobiecie. Nigdy nie myślałam, że moje serce może bić tak szybko, do kobiety", powiedziała. "Wyznała teraz będzie robić dziewięć miesięcy, mam zamiar być matką".

Też sport Szwecki ma który ujawnił się piłkarz Anton Hysén (syn byłego piłkarza Liverpoolu Glenna) i też szwedzka lekkoatletka, skoczkini wzwyż Kajsa Bergqvist która wyznała że jest biseksualna i też jest w związku kobietą obecnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz