sobota, 14 września 2013

Czołowa rosyjska prawniczka wyszła z szafy


Ważny coming w Rosji! W wywiadzie dla "Moscow Times" czołowa rosyjska prawniczka Masza Bast, przewodnicząca Stowarzyszenia Rosyjskich Prawników/czek specjalizujących się w prawach człowieka, powiedziała:

"Miałam 10 lat, gdy zaczęłam nosić kobiece ubrania. Nie wiedziałam, dlaczego, co się ze mną dzieje. To było w czasach ZSRR - znikąd żadnej informacji. Wiedziałam tylko, że po prostu chcę być dziewczynką. Na własną rękę brałam hormony, od których się rozchorowałam. Gdy miałam 14 lat, poznałam pierwszego w życiu geja - musiał mi tłumaczyć, co to jest homoseksualizm, bo nie miałam pojęcia.
To nie jest kwestia wychowania ani wyboru. To natura! Dlatego uważam, że prawo zakazujące "propagowania" homoseksualizmu wśród nieletnich jest szkodliwe również dla samych nieletnich - potrzeba nam edukacji i informacji."

Rada Maszy dla wszystkich transseksualnych osób w Rosji: "Wyoutujcie się. Im szybciej, tym lepiej. Nie bójcie rodziców. Zgłoście się do lekarzy w sprawie korekty płci. W Moskwie i w Petersburgu są dobrzy lekarze".

Masza mówi nie tylko o swej tożsamości płciowej, ale i o orientacji seksualnej: "Jestem biseksualna." Jest w związku z kobietą.

O coming oucie: "Przed coming outem byłam, by użyć kosmicznej metafory, czarną dziurą. Teraz jestem jak wolny ptak - coraz szczęśliwsza i taka wolna!"

Foto: Masza Bast, biseksualna, transgenderowa prawniczka rosyjska - Replika 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz