Młodzi robią furorę w nowej szkole, imponując wyglądem, modnymi ciuchami i najnowszymi gadżetami. Podobną falę podziwu wzbudzają wśród sąsiadów i nowych znajomych ich rodzice. Ona - ubrana w zachwycające, markowe stroje, seksowna bizneswoman, on - odnoszący sukcesy w swojej branży, przystojny, energiczny, szpanujący nowinkami ze świata techniki. Snobistyczne otoczenie darzy Jonesów podziwem, zazdrości im szyku i udanych relacji rodzinnych. Nie wiedzą jednak, że ich nowi sąsiedzi to specjalna jednostka zajmująca się ukrytym marketingiem. Jonesowie to w rzeczywistości chodzące reklamy konkretnych marek i trendów.
Zakamuflowany czy też ukryty marketing to odpowiedź na to, że ludzie próbują się bronić przed wszędobylską reklamą. W czasie spotów w przerwie ulubionego programu telewizyjnego można skakać po innych kanałach. Jeśli nie ma się ochoty oglądać wyskakujących na każdej stronie www banerów reklamowych, można zainstalować specjalny program blokujący tzw. pop-upy. Okazuje się, że pozostają jednak niewykorzystane przestrzenie reklamowe: na ulicy, w firmie, w szkole czy na przyjęciu można bezwiednie stać się obiektem chwytów reklamowych. Marketingowcom pomagają najprostsze mechanizmy społecznych zachowań. Ciężko się oprzeć, kiedy idol, ulubiony aktor czy po prostu kolega z pracy z satysfakcją nosi bądź używa dany produkt. Zjawisko to zainteresowało DERRICKA BORTE'A na tyle, że przy współpracy z Randym T. Dinzlerem stworzył na ten temat scenariusz filmu. Został również jego producentem i reżyserem, debiutując w ten sposób za kamerą. Podczas realizacji filmu posłużono się rzeczywistymi produktami wiodących marek, by w ten sposób przydać obrazowi wiarygodności i siły rażenia. Inspiracją do filmu były także reality show, w których grupa obcych sobie osób jest zmuszona zamieszkać pod jednym dachem i współpracować, aby osiągnąć jakiś cel. "Jednostka" Jonesów znajduje się w tej samej sytuacji, przy czym do ich zadań należy dodatkowo udawanie relacji rodzinnych także poza domem. W członków tytułowej rodziny wcieliły się hollywoodzkie gwiazdy. Uwodzicielską i zawsze elegancką Kate zagrała Demi Moore. Kiedy aktorka pierwszy raz zetknęła się ze scenariuszem odniosła wrażenie, że jej postać ma wiele wspólnego z nią samą. "Ludzie i firmy wysyłają do nas rożne rzeczy, mając nadzieję, że ktoś sfotografuje nas lub choć zobaczy podczas ich używania czy noszenia. To jest właśnie zakamuflowany marketing" - skarży się w jednym z wywiadów. Jej "zawodowego" męża zagrał David Duchovny - gwiazda "Z archiwum X", a dziś przede wszystkim serialu "Californication". Młodych Jonesów zagrali: Amber Heard ("Wszyscy kochają Mandy Lane", "Boski chillout", "Po prostu walcz!") oraz początkujący aktor Ben Hollingsworth, którego najważniejszą rolą przed "Niedościgłymi Jonesami" był występ w "Na ostrzu: Goniąc marzenia".
No cóż ten film pokazuje jasno co jest dla wielu ludzi ważne. Trzeba mieć najdroższe gadżety, za wszelką cenę przebić swoich znajomy, podążać jak stado baranów za wytyczanymi przez korporacje trendami wtedy jesteś kimś. Miłość, rodzina w tym przypadku substytut rodziny i dobre relacje międzyludzkie schodzą następny plan. Niestety w wielu przypadkach takie sytuacje mogą być prawdziwe naszym życiu. Biegamy za luksami chcemy mieć co inni, ale nie patrzymy że miłość czy relacja ludzkie prawdziwa przyjaźń szybko oceniani ludzi nie masz ładne gadżety ubrania do nie wyśmiewają cie.
Emisja telewizyjna na Canal + i na Canal + na życzenie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz