czwartek, 4 stycznia 2024

Dlaczego jestem nadal singlem? Refleksje 43-letniego geja


Jestem 43-letnim gejem i singlem. Nigdy nie byłem w związku dłużej niż kilka tygodni. Naprawdę chciałbym być z kimś. Mam wyraźny obraz życia, jakie chciałbym prowadzić. Miły, seksowny mąż, piękny dom, podróże, zdecydowanie dziecko, może nawet kilka.

Marzę o tym całe życie i czuję, jak tikający zegar. Dlaczego jestem nadal singlem? Chodziłem na wiele randek, naprawdę wiele. Ale nie znalazłem "tego jedynego".

Moje przyjaciele mówią mi, że jestem zbyt wybredny, i twierdzą, że tak naprawdę nie chcę być w związku, bo inaczej już bym był. Całkowicie się nie zgadzam. Wiem, że chcę spędzić życie z kimś.

Ale to, co mówią, naprawdę mnie martwi, i obawiam się, że mogą mieć rację, chociaż nie sądzę, że to prawda.

W jakiś sposób nikt, kogo spotkałem, nie jest na tej samej fali co ja, w istotnych kwestiach. Niektórzy faceci nie chcą mieć dzieci. Inni skupiają się tylko na imprezowaniu. Niektórzy nie zwracają uwagi na utrzymanie przyzwoitej sylwetki. Niektórzy nie czytają nic poza Instagramem.

Podsumowując, jestem elastyczną osobą, ale mam kilka granic. Poważny, inteligentny, chcący założyć rodzinę, dbający o siebie. 

Rozstałem się tydzień temu z facetem, który naprawdę jest świetnym, słodkim gościem. Tak naprawdę wytrzymaliśmy prawie dwa miesiące. Moi przyjaciele go uwielbiają. Chce założyć rodzinę, jest zupełnie szczerym człowiekiem. Ale seks był naprawdę przeciętny.

Michael odpowiada: Mam przeczucie, że znajdujesz powody, by odrzucać potencjalnych partnerów, dzięki czemu nie musisz radzić sobie z rzeczywistością bycia w związku.

Tak, możliwe, że jeszcze nie spotkałeś faceta, z którym naprawdę się zżyjesz. Oczywiście chcesz spędzać życie z kimś, kto chce podążać w ogólnym kierunku, który sobie wyznaczyłeś. I oczywiście chcesz bardzo polubić tę osobę i uważać ją za atrakcyjną.

Ale myślę, że bardziej prawdopodobne jest, że odrzucasz facetów, z którymi moglibyście prowadzić życie, o jakim marzysz. Dużym tropem, oczywiście, jest ten ostatni facet, z którym się rozstałeś. Spełniał tyle twoich wymagań, ale seks był przeciętny.

Cóż, seks nie zawsze jest niesamowity, nawet z kimś, o kim dbasz i do kogo czujesz przyciąganie. Często można poprawić sprawy związane z seksem (czy rozmawiałeś z nim na ten temat?). I siedem tygodni nie daje ci zbyt wielu danych ani związku zbyt dużej szansy.

Dlaczego więc tak się śpieszysz, aby zrywać związki? Jeśli zależy ci na długotrwałym związku w przyszłości, zastanów się nad tym pytaniem. Kilka ogólnych punktów do rozważenia:

Jak wyglądał związek twoich rodziców, gdy dorastałeś? Związki, które widzimy w dzieciństwie, wpływają na nas. Gdy te związki były pełne gniewu, napięcia lub miały jakieś problemy, możemy nie uznawać związków za szczególnie atrakcyjne na głębokim poziomie, nawet jeśli myślimy, że tego chcemy.

Jak się czujesz ze względu na swoją orientację seksualną i bycie w związku z innym facetem? Wiele gejów odczuwa dyskomfort w związkach z wielu powodów. Możemy mieć negatywne uczucia względem siebie, uważając, że nie zasługujemy na wiele. Możemy mieć różne sądy na temat innych gejów, odrzucając potencjalnych partnerów. Możemy uważać, że związki gejowskie są gorsze. Możemy nie widzieć wielu wzorców zdrowych, długotrwałych związków homoseksualnych wokół nas.

Jakie masz uczucia wobec dążenia do bliskości z inną osobą bez gwarancji, jak to się potoczy? Połączenie intymności i podatności, jakie wymaga bliski związek, może wydawać się przerażające. Moje przypuszczenie jest takie, że unikasz tego - i jeśli nie rozmawiałeś ze swoim ostatnim facetem o problemie z seksem, to mam rację.

Podatność jest nieunikniona, jeśli chcesz być blisko. Idą ze sobą w parze. Jeśli nie jesteś gotów na podatność, będziesz sam, albo w zdystansowanym związku.

Jeszcze jedno zagadnienie do rozważenia: Akceptowanie partnera poniżej ideału.

W naszej kulturze, która promuje obrazy idealnych ciał, domów, wakacji, partner - Washington Blade

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz