niedziela, 19 września 2021

Słowo Boże na niedziele: Szwajcaria walka o równość małżeństw, Starokatolicy za małżeństwami jednopłciowymi, Franciszek i równość małżeństw, plus nabożeństwa niedzielne



Po referendum w Szwajcarii głosowaniu w 1992 r. homoseksualizm został zdekryminalizowany. W latach 70. komisja ekspertów, kierowana przez profesora prawa karnego z Uniwersytetu Berneńskiego, Hansa Schultza, uznała, że ​​homoseksualizm jest naturalną orientacją, jest tak naturalny jak heteroseksualizm.

Teolodzy, psychiatrzy, prawnicy, wielu byli zgodni. Dlatego uzgodniono, że absurdem jest ustalanie innego wieku dojrzałości płciowej dla homoseksualistów lub zakaz prostytucji homoseksualnej, gdy jest ona dozwolona dla heteroseksualistów. 

Pierwsza debata o legalizację małżeństw jednopłciowy zostały skierowane do kościołów w latach 60. i 70. XX wieku. Pomimo odrzucenia tych żądań, otworzyły się drzwi do dyskusji na temat normalności homoseksualizmu, do idei ewentualnego błogosławienia związków homoseksualnych.

Synod szwajcarskiego kościoła katolickiego z 1972 r. posunął się bardzo daleko w swoim myśleniu na ten temat, chociaż jego decyzje zostały później obalone przez Watykan. Kościoły okazały się bardziej otwarte niż politycy czy policja. Co więcej, tak jest nadal, ponieważ chociaż małżeństwo dla par jednopłciowy nie jest jeszcze dozwolone, niektóre kościoły już błogosławią pary jednopłciowe.

Akceptacja od osób LGBTQ w Szwajcarii ewoluowała niezwykle szybko, szczególnie w dużych miastach. Dziś dwie matki odprowadzają dziecko do przedszkola nie stanowi problemu. Ważną rolę odegrała również szwajcarska telewizja publiczna.

Po przyjęciu związków partnerskich w 2005 r. szybko pojawiły się pozytywne doniesienia o rodzinach tej samej płci. W społeczeństwie obywatelskim sprawy na ogół potoczyły się szybciej niż na poziomie legislacyjnym które wielu nadal ma problem z akceptacją skrócie politycy nadal nie akceptuje, a sami mieszkańcy nie ma problemu podobnie u nas. 

Szwajcaria będzie mieć referendum w sprawie równości małżeństw. Odpowiedzialna jest mała grupa fundamentalistów chrześcijański prawicowy. Nie od dziś są przeciwko LGBT też byli przeciwko dekryminalizacji homoseksualizmu w 1992 roku, czy związkom partnerskich. (Swiss info)



Papież Franciszek odniósł się do rezolucji Parlamentu Europejskiego nawołującej do tego, by wszystkie kraje uznały małżeństwa osób tej samej płci.

Stwierdził on, że są to "próby udzielenia pomocy osobom różnej orientacji seksualnej". - To ważne, by im pomagać - dodał. Papież podkreślił, że państwa mają możliwości prawne, by je wspierać przepisami cywilnymi. - Ale małżeństwo to małżeństwo. Jako sakrament to mężczyzna i kobieta - podkreślił papież.

Zastrzegł zarazem, że osoby innej orientacji seksualnej "to są nasi bracia i siostry, musimy ich wspierać", a "Kościół im pomaga."

My dodamy od nas badania przeprowadzone przez Wijngaards Institute for Catholic Research, który obala argumenty biblijne używane w celu dyskryminacji LGBT+, oraz argumenty tak zwanego prawa naturalnego.

Przełomowe badanie teologiczne wykazało, że twierdzenia, że ​​Biblia potępia związki osób tej samej płci, są oparte na błędnych interpretacjach i błędnych tłumaczeniach.

W raporcie stwierdzono, że fragmenty Księgi Kapłańskiej, często cytowane jako najbardziej wyraźne potępienie homoseksualizmu, zostały w rzeczywistości błędnie przetłumaczone.

W rzeczywistości te fragmenty potępiają tylko kazirodztwo i cudzołóstwo między mężczyznami, podczas gdy nie ma żadnej wzmianki o związkach seksualnych między kobietami, jak stwierdzono w badaniu.

Zakaz kazirodztwa i cudzołóstwa między mężczyznami sugeruje, że związki osób tej samej płci „poza kategorią zakazaną” były w rzeczywistości uważane za dopuszczalne.

Uczeni odkryli, że „dobrowolne i wierne” związki osób tej samej płci nie są nigdzie potępiane w Biblii, a nauki przyrodnicze stanowczo potwierdzają, że homoseksualizm jest „naturalną odmianą w zakresie ludzkiej seksualności”."


Kilka lat temu pewien katolicki ksiądz z południa kraju przyznał się publicznie do bycia gejem i opowiedział, że marzy o zalegalizowaniu swojego związku. Sprawa zyskała rozgłos w mediach, miejscowy biskup musiał oficjalnie zareagować i nakazał powrót do celibatu oraz pokutę. Wtedy jednak zareagowali parafianie, którzy przed mieszkaniem biskupa zorganizowali wielką manifestację w obronie swojego proboszcza. - pisze Piotr Oczko w książce "Pocztówka z Mokum. 21 opowieści o Holandii". Dla wychowanego w polskim katolicyzmie czytelnika, szokująco brzmią opowieści o relacjach z bogiem na holenderskich nizinach. 

Przystępują do komunii, ale nie chodzą do spowiedzi – wystarczy przecież ta powszechna. Spowiedź traktują zresztą jako rodzaj przemocy psychicznej, próbę zdobycia instytucjonalnej kontroli nad życiem jednostek. Gdy spytać ich o post, zdziwią się wielce: czy to nie jakiś średniowieczny obyczaj? Tylko około 1% wiernych chodzi co niedzielę do kościoła, reszta woli modlić się w domu lub na spacerze.

Po nabożeństwie w nawach rozkłada się tam stoły, proboszcz bawi się w kelnera, serwuje kawę i pyta o rodzinne sprawy, a członkowie rady parafialnej częstują ciastem. Na co dzień rada taka organizuje życie wspólnoty, czuwa nad finansami, wypłaca księdzu pensję oraz rozlicza się z datków i dotacji co do centa. Katholiké znaczy po grecku powszechny, modeli katolicyzmu jest przecież wiele, z czego mało kto zdaje sobie jednak nad Wisłą sprawę i przyjmuje to, co widzi, za normę.

Kilka lat temu pewien katolicki ksiądz z południa kraju przyznał się publicznie do bycia gejem i opowiedział, że marzy o zalegalizowaniu swojego związku. Gdyby tylko siedział cicho, nic by się nie stało, ale że sprawa zyskała pewien rozgłos w mediach, miejscowy biskup musiał oficjalnie zareagować i nakazał powrót do celibatu oraz pokutę. Wtedy jednak zareagowali parafianie, którzy przed mieszkaniem biskupa (to nie pomyłka, niepisanym obowiązkiem holenderskiego hierarchy jest jeździć na rowerze i żyć skromnie, tak jak najuboższe z jego owieczek) zorganizowali wielką manifestację w obronie swojego proboszcza, podkreślając, że równie dobrego, co więcej, z takim sympatycznym partnerem, już nie znajdą (...) - onet.pl
Katedra Hope

 

Metropolitan Community Church of Toronto


Metropolitan Community Church San Diego


Parafia Ewangelicka Opatrzności Bożej we Wrocławiu


Nabożeństwo z  Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego św. Marcina w Krakowie 


Reformowany Kościół Katolicki - Liturgia Eucharystii niedzielnej 


Nabożeństwo parafii ewangelicko-reformowanej w Warszawie - Link na stronie YouYube.

Bracia Dominikanie z Rzeszowa zapraszają do duchowej łączności w trakcie Liturgii w kościele św. Jacka. W niedzielę transmitujemy Eucharystię o godz. 7:00, 8:30, 10:00 (rodzinna), 11:30, 13:00, 16:00, 17:17 (młodzieżowa), 19:00 (akademicka). Link na stronie YouTube.

Dominikanie Łódzcy 


Parafia Ewangelicko-Augsburskiej Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie


Parafia Ewangelicko-Augsburskiej w Szczecinie 


Parafia Ewangelicko-Augsburska Świętej Trójcy w Katowicach 


Ewangelicy Trójmiasto - kościół Zbawiciela w Sopocie 


Kościół ewangelicko-augsburski z Łodzi.


Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie 


Ewangelickie ABC: Tym razem na pytanie czym jest homiletyka u ewangelików odpowiada ks. Jerzy Samiec - Biskup Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. 


Codziennik biblijny


Middle Church 


Metropolitan Community Church of Washington DC


Metropolitan Community Church of Richmond


Metropolitan Community Church w  Hendersonville, Karolina Północna 


Metropolitan Community Church Tampa 


Metropolitan Community Church - Los Angeles


First Church in Marlborough Congregational


Pikes Peak Metropolitan Community Church


Metropolitan Community Church of Windsor


Milwaukee Metropolitan Community Church


All God's Children Metropolitan Community Church


New Life Metropolitan Community Church


Metropolitan Community Church Melbourne


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz