piątek, 30 kwietnia 2021

Wieści LGBTQ: Przesłanie matki dzieci spektrum autyzmu; Joe Biden w Kongresie do transpłciowy osób; Kraków debata strefa LGBT; Eliot Page wywiad dla Oprah; Czechy równość małżeństw ...



Kolejna historia związana z akcją “Kochajcie mnie, mamo i tato” - tym razem od pani Kingi, Bolesławianki i mamy dwóch synów będących na spektrum autyzmu.
Oddajemy jej głos:

"Kiedy zobaczyłam po raz pierwszy w sieci grafikę “Kochajcie mnie mamo i tato", była to miłość od pierwszego wejrzenia.

Najpierw zaczęłam szukać kontaktu, by choć jeden taki billboard został umieszczony w moim kochanym Bolesławcu na Dolnym Śląsku. Dostałam odpowiedź, że będą. Potrzebowałam czegoś więcej. Poczułam, że chcę brać w tym czynny udział i zainstalować baner na swoim balkonie - dostałam przyzwolenie wraz z grafiką do wydruku. Następnego dnia baner był już gotowy i zainstalowany.

Wychowuję dwójkę dzieci ze spektrum autyzmu… Pamiętam, kiedy usłyszalam pierwszą diagnozę - mój świat się rozsypał na miliony kawałków.

Nie dostałam wsparcia ze strony rodziny - wręcz zarzucano mi, że wyszukuję i robię z niego takiego... Przez długie miesiące nie mogłam się pogodzić z faktem, że moje dziecko jest inne. Niejednokrotnie próbowałam wypierać ten fakt. To była żałoba i przeszłam przez wszystkie jej etapy, zanim przyszła akceptacja. Diagnoza drugiego syna nie była już takim dramatem. Pomyślmy teraz, o ile łatwiej byłoby nam przez to przejść, gdybyśmy otrzymali wsparcie najbliższych???

Moi chłopcy mają świadomość, że są inni. Moją misją jest to, aby byli szczęśliwymi ludźmi oraz by zawsze pamiętali, że inny nie oznacza gorszy.

Mogę sobie tylko wyobrażać, co czują rodzice dzieci LGBT.
W tych domach dzieją się straszne dramaty.

Wypierają fakty i krzywdzą własne dzieci w strachu przed odrzuceniem społecznym. Złość i żal, brak wsparcia najbliższych i państwa często przeradza się w przemoc. Jesteśmy bezradni.
Te dzieci, rodziny zostają bez jakiegokolwiek wsparcia ze strony państwa. To, jaki stosunek do osób LGBT ma nasz obecny rząd i jak bezczczelnie wyklucza nasze podstawowe prawa - prawa człowieka jest okrutne.

Musimy wziąć sprawy w swoje ręce i wspierać te dzieci, tych ludzi! Tolerancję trzeba budować między sobą w mniejszych i większych społecznościach, a przede wszystkim w naszych domach. To tutaj, u mnie w domu, zaczyna się tolerancja i akceptacja. To ja, rodzic, uczę tych wartości moich synów i żaden prezydent świata nie wmówi im, że LGBT to ideologia!!!

Chciałabym, by dzięki temu banerowi choć jeden człowiek uzyskał pomoc, akceptację, tolerancję i wsparcie u siebie w domu, w swojej rodzinie, na swoim podwórku. Dlatego głośno krzyczę ze swego balkonu “Kochajcie mnie, mamo i tato!" - takim, jakim jestem” (...) 

Pinksixty News wiadomości LGBT - Czeski parlament w pierwszym czytaniu projektu ustawy zagłosował za równością małżeńską. Projekt ustawy przechodzi więc do drugiego czytania, a Czechy mają ogromną szansę stać się - może już za kilka tygodni? - pierwszym postkomunistycznym krajem z równością małżeńską.

Posłowie czescy dali szansę propozycji wprowadzenia przepisów dotyczących małżeństw osób tej samej płci. Nowelizacja kodeksu cywilnego przeszła pierwsze czytanie w czwartek. Jest jednak prawdopodobne, że nowelizacja nie zdąży przejść przez rundę procesu legislacyjnego do październikowych wyborów.

Jeśli propozycja nie przejdzie wszystkich trzech czytań do października, znajdzie się całkowicie „pod stołem” i od nowych posłów będzie zależeć, czy będą chcieli wznowić ten temat od początku czy ustawę zabić. (Replika/CNN Prima News)

Gubernator stanu Alabama Kay Ivey, podpisał ustawę uchyla wymóg stanowy, zgodnie z którym edukacja seksualna w szkołach uczy, że homoseksualizm jest złym, a nawet mówiono homoseksualizm jest przestępstwem prawo pochodziło od 1992 roku.

Tasmania Australii stan odbędą się wybory do parlamentu stanowego 1 maja. Lokalna społeczność LGBTQ+ może teraz głosować ze świadomością, że wszystkie trzy główne partie polityczne - Partia Pracy, Liberałowie i Zieloni - publicznie zobowiązały się do popierania polityka LGBTQ+ i reformy prawa. 

Hannah Gadsby ogłosiła wiadomość w mediach społecznościowych - wyszła za mąż. 43-letnia australijska komik i pisarka ujawniła, że ​​ona i jej dziewczyna Jenney Shamash zawarły wzięli ślub w tajemnicy.


Prezydent USA Joe Biden w swoim pierwszym przemówieniu do obu izb kongresu obiecał wsparcie wszystkim trans osobom w Stanach Zjednoczonych. 

„Do wszystkich transpłciowy osób Amerykanów, którzy oglądają w domu - zwłaszcza do młodych, którzy są tak odważni: chcę, żebyście wiedzieli, że prezydent jest za wami” - powiedział Biden.

Dodał „Mam również nadzieję, że Kongres może przekazać mi ustawę o równości w celu ochrony praw Amerykanów LGBTQ”.

 
Przewodniczący HRC Alphonso David dla MSNBC komentuje słowa prezydenta Bidena na temat jak ważne słowa do transpłciowy osób zwłaszcza dzieci. 


W Krakowie rusza strefa LGBT. Będą mówić m. in. o sytuacji prawnej osób LGBTIQ w Polsce, o rodzicach osób nieheteronormatywnych, o sytuacji w kościele, na prowincji oraz o polskiej homofobii i jak jej przeciwdziałać.


Pierwsza debata z cyklu siedmiu, które odbędą się w ramach projektu UWAGA! Strefa LGBT. Tematy pozostałych to: rodzice LGBTIQ; LGBTIQ na prowincji; LGBTIQ a kościół; sztuka LGBT; drag queens; przeciwdziałanie homofobii.


Elliot Page ma zamiar otworzyć się przed Oprah Winfrey w wywiadzie dla Apple TV, aby pomóc transpłciowym dzieciom. Także mówi o antytrans ustawach które uchwalają nie które stany. Na temat swojej walki kim jest wiele lat. 


Queer News Tonight


Wiceprezydent Kamala Harris i przewodnicząca Izby Reprezentantów Nancy Pelosi przeszli do historii, kiedy to po raz pierwszy dwie kobiety, zasiadły za Prezydentem podczas przemówienia na wspólnej sesji Kongresu. 


Zza chmur wyjrzało słońce. Przynajmniej dla tych, którzy po wczorajszej konferencji rządu mogą szykować się do otwarcia swoich biznesów. U fryzjerów i kosmetyczek rozdzwoniły się telefony. Ale nadal nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, na czym stoją i kiedy właściwie będą mogli wrócić do pracy


Public Health England twierdzą, że także jedna dawka szczepionki nie tylko powstrzymuje ludzi przed zarażeniem się wirusem, ale także przekazuje go ludziom, z którymi żyjemy. Szybkość transmisji wirusa spadła o połowę. Przy drugiej dawce powinno być jeszcze lepiej. Patrząc w przyszłość, rząd Wielkiej Brytanii zapewnił jesienią 60 milionów zaczepiony będzie. 


Najważniejsze informacje z ShowBiznesu z czwartku, 29 kwietnia według Associated Press - Raper Kodak Black dostaje wyrok w zawieszeniu w sprawie o napaść na nastolatka; Elliot Page omawia swoje nowe życie w wywiadzie dla Oprah; Księże William i księżna Kate obchodzą 10. rocznice ślubu. 


Zwolenicy Trumpa i antyszczepionkowe ruchy zachęcają do fałszowania kart szczepień, tak żeby nie muszą szczepić żeby okłamywać wszystkim np na lotnisku, że są zaszczepieni - NBC News.


Jerzy Sułowski, redaktor naczelny "Gazety Krakowskiej", stracił stanowisko. Nowym szefem gazety z przejmowanej przez Orlen grupy Polska Press został Wojciech Mucha, publicysta "Gazety Polskiej". Dziś zwolniono także redaktora naczelnego "Dziennika Zachodniego" - gazeta.pl.

Witold Newelicz to nowy dyrektor programowy Telewizji Republiki. Kilkanaście lat temu siedział w więzieniu za produkcję twardych narkotyków i napaść na policjanta. Doświadczenie dziennikarskie? Redagował pismo w zakładzie karnym - Gazeta Wyborcza.

Democracy Now!


Najważniejsze informacje z czwartku, 29 kwietnia według Associated Press.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz