czwartek, 21 stycznia 2021

Dzień babci i dziadka wszystkiego najlepszego



Wszystkim Babciom składamy dziś wszystkiego najlepszego, a w szczególności:
- Babciom LBT
- Babciom, które mają wnuki i wnuczki LGBT - i je akceptują

Może macie jakieś fajne anegdoty o babciach? O ich reakcjach na Wasze coming outy? O ich relacjach z Wami i z Waszymi chłopakami/dziewczynami?

My pamiętamy co najmniej trzy - na zachętę:
1. Nasza Czytelniczka pisała, że wyoutowała się przed babcią tuż przed ostatnią Wigilią - czyli niecały miesiąc temu, "by mieć spokój w trakcie świąt", jak to ujęła. Reakcja babci? "Ja wszystko wiem, obcykana jestem, przecież oglądam seriale"

2. Piotr Grabarczyk (grabari.pl) w wywiadzie w "Replice" nr 69 opowiadał:

"Babcia dzwoni i mówi, że chciałaby, jak to babcia, zrobić mi praktyczny prezent i kupić pościel. „A ty na jakim łóżku śpisz… no, śpicie z tym twoim facetem? To ma być taka duża kołdra czy każdy ma swoją?”. Domyślam się, jak wiele musiało ją to na początku kosztować i aż w oku zakręciła mi się łezka. Druga babcia z kolei ostatnio

rozpływała się nad urodą mojego faceta. Czy można chcieć czegoś więcej?"

3. Nasz Czytelnik był niewyoutowany przed babcią, ale przyprowadzał do niej swojego faceta - jako kolegę. Nie podejrzewał, że babcia wszystko dobrze kojarzy... Któregoś dnia kłócił się z babcią w obecności "kolegi", gdy nagle ta wypaliła: "Jak będziesz mi tak pyskował, to Ci strzelę w papę przy Twoim chłopaku i dopiero się wstydu najesz!" - Replika.


W dniu Ich święta życzymy wszystkim Babciom, aby każdego dnia wnuki były źródłem ich radości - tak, jak mały Mateusz wywołuje uśmiech jego dumnej babci, Doroty. (Mateusz ma dwie mamy: Anię i Martę. I tatę: Leszka). A tęczowym Rodzinom życzymy, by babcie i dziadkowie okazywali swoje wsparcie, biorąc przykład z babci Doroty - Tęczowe rodziny.

"Droga Christine. Jestem rozczarowany Tobą jako moją córką. Masz rację, że mamy "wstyd wrodzinie" - tylko nie z tego powodu, co myślisz.

Skandalem jest nie to, że Chad jest gejem, tylko że za to wywaliłaś go z domu. Rodzic tak traktujący swoje dziecko - wydziedziczający je - to jest w tej sprawie "sprzeczne z naturą".

Jedyna inteligentna rzecz, którą powiedziałaś, to to, że "nie wychowałaś syna, żeby był gejem". Oczywiście, że nie. Taki się urodził - nie wybierał tego tak samo, jak nie wybrał tego, że jest leworęczny.

To Ty dokonałaś wyboru: zraniłaś go swoją ograniczoną, wsteczną postawą. A więc, skoro jesteśmy przy wydziedziczaniu dzieci - mówię Ci żegnaj. Mam teraz na głowie wychowanie cudownego (fabulous - zdaje się, że to słowo geje lubią szczególnie) wnuka i nie mam czasu na kontakty z taką s..., jaką mam za córkę. Jak wróci Ci zdrowy rozsądek i uczucia, zadzwoń do nas - Tata" (Replika)

W dniu Ich święta życzymy wszystkim Babciom, aby każdego dnia wnuki były źródłem ich radości - tak, jak mały Mateusz wywołuje uśmiech jego dumnej babci, Doroty. (Mateusz ma dwie mamy: Anię i Martę. I tatę: Leszka). A tęczowym Rodzinom życzymy, by babcie i dziadkowie okazywali swoje wsparcie, biorąc przykład z babci Doroty. Tęczowe rodziny.

Dzisiaj wyjątkowy dzień – Dzień Babci. Z tej okazji KPH chciałoby podziękować wszystkim babciom, które bezwarunkowo wspierają swoich wnuków i wnuczki. Jak dobrze, że jesteście. Tego dnia chcielibyśmy również przypomnieć niezwykłą osobę – Panią Halinę, która jest babcią dwóch gejów. Na zdjęciu z jednym z wnuków, których w sumie ma pięciu i jak podkreśla kocha ich wszystkich jednakowo!

Z okazji Dnia Babci nasz Czytelnik Tomasz Borowczyk pisze: "Moja babcia była twarda kobieta, nawet prawie w wieku 80 lat przyjechała do Berlina, by zobaczyć moje pierwsze wynajęte mieszkanie. Niestety musiałem tez w czasie jej pobytu iść do pracy i zostawiłem ją z moim włoskim chłopakiem w domu. Babcia mówiła słabo po niemiecku, wiec zaczęła uczyć mojego chłopaka polskiego. Herbata, kawa, on cię bardzo kocha, jak się liczy (żeby w Polsce cie nikt w „..uja“ nie zrobił“ ). Przywoziła mu zawsze jego ulubione kabanosy i kapcie z Polski."

Dziewczyna Lexie, podzieliła się zdjęciem swojej babci jak prasuje jej biseksualną flagę: "Wstałam dziś rano, aby przygotować się na paradę DCPride. Moja babcia weszła do mojego pokoju, spojrzała na moją flagę i powiedziała: "Och, to musi być wyprasowane wszystkie zagniecenia!" Taki prosty gest, ale ma dla mnie tyle miłości i znaczenia."
Później opowiedziała o niej więcej: "Minęło wiele lat, zanim ujawniłam się do niej ze strachu, że zobaczy mnie inaczej, ale nic się nie zmieniło. Powiedziała: "W porządku, w porządku". Nauczyła mnie kochać i akceptować wszystkich ludzi, a ona zawsze mnie wspierała."

Wyjątkowe selfie z okazji Dnia Dziadka. Pan Zdzisław i jego wnuk.

Przeczytajcie, co akceptujący dziadek ma do powiedzenia o swoim wnuku, który jest gejem.

„Na świecie jest wiele trójlistnych koniczynek. Ludzie się cieszą, gdy znajdą czterolistną koniczynkę, bo przynosi szczęście. Mój wnuk jest właśnie dla mnie taką czterolistną koniczynką”

Panu Zdzisławowi i wszystkim innym dziadkom życzymy tego, co najlepsze!- KPH


Replika: 84-letnia babcia geja oświadczyła w oficjalnym liście, że odchodzi z Kościoła Ewangelicko-Luterańskiego, bo nie może zaakceptować homofobii pastora.

Rzecz ma miejsce w Niemczech. 7 kwietnia br. telewizja NDR wyemitowała tam reportaż o stosunku kościołów protestanckich do osób LGBT. Pastor Gero Cochlovius z Dolnej Saksonii zaprezentował swój pogląd na ten temat, czyli m.in. „zgodnie z Biblią praktykowanie homoseksualizmu i ten styl życia są ciężkim grzechem”. Proponuje „leczenie”.

Pani Marie (nazwisko nieupublicznione) napisała w swym liście do kościoła m.in.:
„Szanowni Państwo, piszę do Was z bardzo osobistych powodów, ponieważ właśnie zrezygnowałam z członkostwa w Kościele Ewangelicko-Luterańskim. Nazywam się Marie (…), mam 84 lata i tuż po urodzeniu zostałam ochrzczona, więc przez całe niemal życie przynależałam do wspólnoty luterańskiej. Mam teraz dwóch wnuków o orientacji homoseksualnej, którzy mieszkają niedaleko mnie i widzę, jak żyją. Obaj żyją w szczęśliwym, długotrwałym związku pełni oddania dla siebie. Zajmują się przy tym mną i pomagają w codziennych sprawach. Zawsze mogę na nich polegać”.

Dalej Marie pisze:
„(Wypowiedzi pastora Cochloviusa) pokazują inne rozumienie miłości i związku, niż ja to widzę z mojej perspektywy wiary chrześcijańskiej. Traktują homoseksualistów jako grzeszników i proponują „leczenie”, co jest nieodpowiedzialne i może prowadzić młodych ludzi do destabilizacji i zagubienia. Czy takie są wartości chrześcijańskie? (…) Czy Pan Cochlovius nie nauczył się niczego z naszej historii? Czy na pewno ma w pamięci Żydów, Romów, homoseksualistów i nieuleczalnie chorych skazywanych na prześladowania i śmierć? Jeżeli jest Bóg, w którego wierzymy, to stworzył on ludzi takimi, jakimi są”.

Marie dodaje też, że nie porzuciła wiary, nadal będzie się modlić w domu i tęskni za tym, by Kościół zareagował oburzeniem na tego typu postawy.



Dziadek w wieku 90 lat ujawnia się jest gejem, do swojego wnuka który też jest gejem, pięć miesięcy przed śmiercią.  Grant Rehnberg, artysta z Seattle, Washington, mówił o tym, co powiedział mu jego dziadek. "Proboszcz Baptystyczny, weteran II wojny światowej.

"Pięć miesięcy temu, dziadek Jim powiedział mi, że jest gejem. Dziś jest dumny że można otwarcie żyć kim jest, nie jak kiedy on żył w latach. Dziadek opowiadał jak zakochał się w organiście w kościele. "Powiedział mi, że Bóg kocha każdą część nas. Powiedział mi, że gdyby mógł, by zamienić się miejscami ze mną. Powiedział mi, że mnie kocha."


Ponad 90-letnia Madeline Connolly, która ma 14 dzieci, 25 wnuków i 4 prawnuków, wierzy, że Bóg stworzył nas równi i jak każdy powinien mieć możliwość zawarcia małżeństwa. Matka i babcia zachęcała do głosowania na rzecz małżeństw jednopłciowy w Irlandii. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz