środa, 21 grudnia 2011

Słowo Boże na dziś

W tym czasie Maryja wybrała się i poszła z pośpiechem w góry do pewnego miasta w pokoleniu Judy. Weszła do domu Zachariasza i pozdrowiła Elżbietę. Gdy Elżbieta usłyszała pozdrowienie Maryi, poruszyło się dzieciątko w jej łonie, a Duch Święty napełnił Elżbietę. Wydała ona okrzyk i powiedziała: „Błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona. A skądże mi to, że Matka mojego Pana przychodzi do mnie? Oto, skoro głos Twego pozdrowienia zabrzmiał w moich uszach, poruszyło się z radości dzieciątko w łonie moim. Błogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, że spełnią się słowa powiedziane Ci od Pana”. Oto słowo Pańskie.
Łk 1,39-45



Wiara i Tęcza chcę podzielić pewnym ćwiczeniem duchowym:
 
                                                      Mk, 6,30-34,
 
Prośba: O dogłębne pragnienie pustyni i umiejętność odpoczywania.
 
Na początku medytacji proszę Boga Pana naszego, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do slużby jego Boskiego Majestatu.
 
 -  Zbliżę się z Apostołami do Jezusa. Będę słuchała, jak opowiada o tym co zdziałali i czego nauczyli [w 30]. Wyobrażę sobie Mistrza, który patrzy z miłością w moją stronę i zaprasza, abym i ja opowiedział Mu o sobie. O czym chciałabym powiedzieć Jezusowi?
-  Jezus zna doskonale stan ducha uczniów, mój także. Zachęca, abym poszedł na pustynię i odpoczął[ w 31]. Czy mam pragnienie pustyni?
 -  "Odpłynęli" więc na miejsce pustynne" [w 30] Odpowiedzieli na słowa Jezusa. Podjęli decyzję. Jak ja odpowiadam na natchnienia ? Co mogę powiedzieć o mojej stanowczości i systematyczności w moim życiu z Jezusem?
 -  Nie zawsze to co zaplanowane, można przeprowadzić. Przewidziany czas pustyni zostaje przerwany przez tłumy [w 33]. Potrzeba wewnętrznej czujności i zgody, aby w każdej sytuacji odczytywać wolę Boga. Jezus z miłością przyjmuje tych, którzy zakłócili Mu czas odpoczynku. Ofiarowuje im swój czas. Jak zachowuję się w podobnych okolicznośiach?
 
Na zakończenie medytacji poproszę Jezusa, aby poprowadził mnie przez pustynię i uczył mnie odpoczywać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz