niedziela, 20 lutego 2022

Słowo na niedziele: Love is Love, Maria Jaszczyk i jej walka o równość, plus nabożeństwa niedzielne





Dziś polecamy opublikowany w Wysokich Obcasach wywiad z naszą wspaniałą sojuszniczką Marią Jaszczyk:

"Tak zaczęła się trwająca do dziś podróż. Razem z koleżanką, by było jej raźniej, Maria pojechała do Krakowa na rekolekcje organizowane przez fundację Wiara i Tęcza. Obie miały wątpliwości i opory, bo termin i miejsce spotkania do samego końca utrzymywane były w tajemnicy. Marii się wydawało, że zobaczy transparenty, różańce, tarcze, będzie zadyma. Zamiast tego spotkała sporą grupę żarliwie modlących się, normalnych osób.

W trakcie rekolekcji były też rozmowy w grupach o najróżniejszych doświadczeniach, o tym, jak trudno żyje się w Polsce, należąc do społeczności LGBT+, z czym trzeba się mierzyć na co dzień. Maria Jaszczyk wszystko to chłonęła, a gdy na forum ktoś powiedział, że czuje się razem ze znajomymi jak smog, który nikomu nie jest potrzebny do życia, poczuła się wywołana do tablicy.

– Wstałam i powiedziałam, że przez 60 lat nigdy nie wytykałam nikogo palcami, nie nienawidziłam, ale jednocześnie, nie myśląc pozytywnie, krzywdziłam innych. Przez ponad 30 lat omijałam te tematy w szkole, lawirowałam, nie zadbałam o to, by moi uczniowie mogli zgłosić się do mnie po pomoc. Zapewniłam, że chcę się poprawić, i chociaż z powodu braku wiedzy daleko mi jeszcze do bycia sojuszniczką, to chcę nią jak najszybciej zostać – opowiada Maria.

Dostała wtedy owację oraz zapewnienia, że kiedy widzi się takie osoby jak ona, to pojawia się nadzieja. Marii zaczęły rosnąć skrzydła."

Katedra Hope 


Metropolitan Community Church of Toronto


Parafia Ewangelicka Opatrzności Bożej we Wrocławiu


Nabożeństwo z  Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego św. Marcina w Krakowie 


Reformowany Kościół Katolicki - 7. Niedziela po Epifanii


Nabożeństwo parafii ewangelicko-reformowanej w Warszawie - Emisja na YouTube

Bracia Dominikanie z Rzeszowa zapraszają do duchowej łączności w trakcie Liturgii w kościele św. Jacka. W niedzielę transmitujemy Eucharystię o godz. 7:00, 8:30, 10:00 (rodzinna), 11:30, 13:00, 16:00, 17:17 (młodzieżowa), 19:00 (akademicka). Link na stronie YouTube.

Dominikanie Wrocław 


Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie 


Kościół ewangelicko-augsburski z Łodzi


Kościół ewangelicko-augsburski z Katowic


Parafia Ewangelicko-Augsburskiej Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie


W trzeciej rozmowie w cyklu Pod kopułą rozmowy w kościele ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie gościem jest dr Mateusz Wilk, który opowie o jego powstaniu i relacjach islamu do judaizmu i chrześcijaństwa. 


Ewangelickie ABC. Tym razem na pytanie czym była kontrreformacja odpowiada Karol Werner z Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Łodzi.


Codziennik biblijny


Middle Church 


Metropolitan Community Church San Diego


Metropolitan Community Church of Washington DC


Metropolitan Community Church of Richmond


Metropolitan Community Church w  Hendersonville, Karolina Północna 


Metropolitan Community Church Tampa 


Metropolitan Community Church - Los Angeles


Pikes Peak Metropolitan Community Church


Metropolitan Community Church of Windsor


Milwaukee Metropolitan Community Church


All God's Children Metropolitan Community Church


New Life Metropolitan Community Church


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz