niedziela, 13 lutego 2022

Prawie 40 procent amerykańskiego pokolenia Z i 30 procent młodych chrześcijan identyfikuje się jako LGBTQ


Prawie 40 procent amerykańskiego pokolenia Z i 30 procent młodych chrześcijan identyfikuje się jako LGBTQ, twierdzą badania

Trzydzieści procent milenialsów identyfikuje się jako LGBTQ, zgodnie z mającym wkrótce zostać opublikowanym badaniem opartym na danych z sondaży naukowych. Wśród chrześcijan liczby były niższe, ale tylko nieznacznie, a prawie 30 procent milenijnych chrześcijan identyfikowało się jako LGBTQ.

Odsetek populacji, który określa się jako nieheteronormatywny, zmieniał się na przestrzeni lat, od 10 procent, według badań Alfreda Kinseya i szeroko promowanych przez National Gay Task Force w 1977 roku, do mniej niż 6 procent w niedawnym sondażu Gallupa. Ankieter, który pracował nad nowym badaniem, George Barna, przypisuje te niezwykle wysoką liczbę mediom społecznościowych i informacyjnym, które sprawiają, że młodzi Amerykanie identyfikują się jako osoby LGBTQ, postrzegając to jako „bezpieczne i fajne” — niezależnie od tego, czy reprezentuje to ich faktyczną orientację seksualną, czy nie.

„To podzbiór większego problemu, to jest pokolenie, w którym trzech na czterech szuka sensu. To grupa, która nie ma powodu, by rano wstawać z łóżka” – mówi Barna. „Dlatego tożsamość LGBTQ zapewnia im komfort. Wiele osób z tego pokolenia twierdzi, że zmierza w tym kierunku, ale istnieje duża różnica między deklarowaniem tożsamości a faktycznym stylem życia”.

Sondaż dotyczył tzw. milenialsów, definiowanych jako osoba urodzona w latach 1984-2002, czyli około 78 milionów osób reprezentujących jedną czwartą populacji Stanów Zjednoczonych.

Wśród milenialsów 30 procent identyfikuje się jako LGBTQ, ponad trzy razy więcej niż reszta dorosłej populacji, a kiedy naukowcy wyłonili najmłodszą grupę w wieku 18-24 (którą niektórzy nazywają Pokoleniem Z), odkryli, że 39 procent określa siebie jako LGBTQ.

Barna opracował 124-stronicowe badanie we współpracy z Centrum Badań nad Kulturą na Uniwersytecie Chrześcijańskim w Arizonie i Fundacją Wolności, organizacją non-profit, która promuje tradycyjne amerykańskie wartości.

Wyniki znacznie różniły się od lutowego sondażu Gallupa, który pokazał, że zaledwie 5,6% dorosłych w Stanach Zjednoczonych ze wszystkich grup wiekowych nie jest heteroseksualnych, chociaż w sondażu stwierdzono, że 7,6% respondentów odmówiło odpowiedzi na pytanie, a kolejne 5% stwierdziło „ brak opinii” co do tego, czy są heteroseksualni. Badanie Gallupa wykazało, że jeden na sześciu Amerykanów w wieku 18-23 lat był gejem, lesbijką, osobą biseksualną lub transpłciową.

Ankieta Barna opiera się na próbie 600 respondentów reprezentujących milenialsów ważonych według czynników takich jak położenie geograficzne, rasa i płeć, którym średnio zajęło 17 minut, aby odpowiedzieć na 71 pytań.

W ankiecie nie pytano wprost, czy respondent jest gejem, czy hetero, prosząc zamiast tego o wybranie odpowiedzi na pytanie: „Myśląc o swoich życiowych zaangażowaniach, określiłbyś siebie jako…”.

Dozwolono sześć odpowiedzi, przy czym jedna, która uzyskała najwięcej odpowiedzi „tak” (75 procent) wśród milenialsów to: „Poszukiwanie celu w swoim życiu”, a następnie 74 procent odpowiedziało: „Uwierz, że wszystkie religie mają taką samą wartość”.

„Amerykański patriota” był następny (55 proc.), a następnie 54 proc., które odpowiedziały: „Często odczuwa niepokój, depresję lub poczucie zagrożenia”, a 52 proc. odpowiedziało: „Głęboko zaangażowany w praktykowanie swojej wiary”.

„Wolę socjalizm od kapitalizmu” było następne z 48 procentami, a „LGBTQ” było ostatnie z 30 procentami. Kolejność jest podobna wśród osób w wieku 18-24 lata, w których LGBTQ jest o dziewięć punktów procentowych wyższy.

„To pasuje do szerszej narracji. Millenialsi to grupa, która ma problemy z tworzeniem trwałych, znaczących relacji” – mówi Barna. „Jeśli czują, że niektórzy ludzie, z którymi chcą się przyjaźnić – i grupa, przez którą chcą być akceptowani – są LGBTQ, wtedy będą się z nimi identyfikować. Chodzi o wizerunek, przynależność i akceptację”.

Ponadto wysoki procent milenijnych chrześcijan (27 procent) i nowo nawróconych milenijnych chrześcijan (28 procent) określa siebie jako LGBTQ, mimo że wiele grup wyznaniowych popiera tylko małżeństwa heteroseksualne i czasami są odrzucani jako homofobowie przez obrońców praw gejów.

Chociaż duża liczba milenialsów, którzy identyfikują się jako LGBTQ, przyciąga uwagę, Barna mówi, że „naprawdę interesujące jest to, że 40 procent z nich należy do kategorii, którą nazywamy "don't"; nie wierzą, że Bóg istnieje, nie obchodzi ich, czy Bóg istnieje. To najwyższy poziom, jaki widzieliśmy ze wszystkich generacji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz