środa, 21 listopada 2018

News: Adam Rippon. Fotografia. Jeff Rohrer. Michał Olszański. Kijów. Russell Tovey. Wybory USA. Transpłciowość ...


Ogłoszono siedmiu finalistów Konkursu Fotograficznego im. Krzysztofa Millera "Odwaga patrzenia"

Wśród nich jest Anna Liminowicz/inPro i jej zdjęcie podpisane tak: "To historia o życiu w zgodzie ze sobą i o miłości. Honorata (40 lat), absolwentka teologii, i Agnieszka (30 lat), absolwentka zarządzania, są parą. W 2013 roku przeprowadzają się za pracą z Gdańska do Kalisza. 19-metrową wynajmowaną kawalerkę zamieniają na trzypokojowe własne mieszkanie. Wychowują dwoje dzieci. Chcą przenieść się do Anglii. "Państwo polskie nic mi nie dało. Wychowywałam samotnie córkę, nie dostawałam pomocy. Teraz jestem w związku, całą rodziną jesteśmy poza systemem. Nie chcę tak żyć" - mówi Honorata. W grudniu 2016 roku wyjeżdża. Pracuje w restauracji, na najniższym stanowisku, ale wie, że nauczy się języka i będzie kierownikiem. Pół roku później dołącza do niej Agnieszka. Antek ma zacząć naukę w angielskiej szkole. Tylko 18-letnia Natalia nie chce mieszkać w Anglii, bo w Polsce ma przyjaciół i chłopaka. Po maturze chce wrócić do Gdańska." Anna Liminowicz Photography - gratulujemy - (Replika/Gazeta Wyborcza)

Był gracz Dallas Cowboys, Jeff Rohrer, poślubił swojego partnera Joshua Ross, w niedzielny wieczór w Los Angeles, co czyni go pierwszym byłym lub obecnym graczem NFL który wziął ślub jednopłciowy - People Magazine.

"Kiedy dotarło do mnie, że jest gejem, zacząłem się zastanawiać, jak sobie z tym dać radę" - takimi słowami Michał Olszański odpowiedział na pytanie dotyczącego swojego syna, Antoniego. Mężczyzna kilka lat temu dokonał przed znanym ojcem gejowskiego "coming outu".

"Nie od razu to zaakceptowałem. Od początku z kolei zaakceptowała to i wyczuwała Magda. Od małego był zabawnym, przebierającym się dzieckiem. Kiedy dotarło do mnie, że jest gejem, zacząłem się zastanawiać, jak sobie z tym dać radę. Nie ukrywam, że miałem z Antkiem konflikty na tle tego, jak wygląda, jak się ubiera. Potem mi szalenie zaimponował, bo gdy odkrył przede mną tę swoją tożsamość, poczułem, że dojrzał" - zauważył w rozmowie Michał Olszański

Z drugiej strony, wyznanie Antoniego zmieniło sposób, w jaki Olszański postrzegał swoje dziecko: "(…) szalenie mi zaimponował, bo gdy odkrył przede mną tę swoją tożsamość, poczułem, że dojrzał".

Jak dziś układają się stosunki między 38-letnim dziś Antonim i jego ojcem? Tak o tym mówi Michał Olszański: "jest przystojnym facetem, ogarniętym, bez maniery zachowania w znakomitym, partnerskim związku. Bardzo cenię i lubię jego partnera. Myślę, że gdy człowiek przeżyje to we własnym domu, z bliskimi, to jest cenne doświadczenie, zmierzenia się ze swoimi odwiecznym stereotypem, który masz. Nie mam teraz żadnego problemu z tym, że mój syn jest gejem, nie psuje to naszej relacji ojciec-syn" - plejada.pl/Onet.pl

Klienci w centrum handlowym Tynwald Mills na Wyspie Man, rozbawili i także w szoku, zobaczyli dwóch niedowidzi ustawiony jak mają seks ze sobą.

Agencja 180heartbeats + Jung v Matt otrzymała trzy statuetki, dwie złote i srebrną, na międzynarodowym konkursie reklamowym Epica. Nagrody przyznano za kampanię "Niezniszczalna tęcza" (The Unbreakable Rainbow) dla marki Ben & Jerry's (Unilever), Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Równości. 

Holenderska policja miała tego dnia pełne ręce roboty. Musiała aż dwa razy zająć się polskim kierowcą. Ostatecznie służby skonfiskowały jego samochód, a mężczyzna trafił do aresztu. To który już raz słuchać pijacki polakach w Holandii.

Pinksixty News wiadomości LGBT -20 listopada, obchodzony Dzień Pamięci Osób Transpłciowych. Przypominamy o osobach, które doświadczały przemocy czy zostały zamordowane ze względu na swoją tożsamość płciową.

Z roku na rok coraz więcej osób transpłciowy są mordowani, ostatnim roku 369 morderstw osób transpłciowych - donosi Trans Murder Monitoring. Najwięcej morderstw w krajach taki jak Brazylia (167), Meksyk (71), USA (28) i Kolumbia (21).

Ponad 56% kandydatów LGBT w USA zostało wybranych wyborach informuje Victory Fund. Australijski magazyn dla nowożeńców został zamknięty, po kontrowersji odmawiał mówienie o równości małżeńskiej i pokazywanie par jednopłciowy.


Prawicowi bojówkarze zakłócili marsz aktywistów transgenderowych w Kijowie. "Poziom skrajnie prawicowej radykalnej agresji i przemocy na Ukrainie rośnie" - napisali później organizatorzy w oświadczeniu.

Jeden z aktywistów wyznał agencji Reutera, że marsz był ważny, by pokazać, że przedstawiciele mniejszości seksualnych istnieją na Ukrainie. Miejscowi eksperci zwracają uwagę, że zjawiska homofobii są tu wciąż powszechne.

Na niedzielnym marszu pojawiło się około 30-40 osób. Uczestnicy mieli ze sobą flagi tęczy oraz transparenty. Na jednym z nich znalazł się napis "Transfobię trzeba zatrzymać". (TVN24)


Olimpijski łyżwiarstwie figurowym, Adam Rippon, dla CBS News, że przechodzi na emeryturę kończy jeździć na łyżwiarzach


 Pinksixty Entertainment, na temat aktora Russell Tovey.


Democracy Now! - na temat nazistów, skrajnej prawicy w Ameryce coraz bardziej popularność nazizmu w USA.


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz