niedziela, 25 sierpnia 2013

Medytacja transcendentalna


Na temat medytacji transcendentalnej, założyciel jest Maharishi Mahesh Yogi. Transcendentalna Medytacja ( w skrócie TM ) jest prostą, naturalną techniką uzyskiwania głębokiego odpoczynku i kontaktu z wewnętrznym źródłem kreatywności, energii i inteligencji, eliminowania stresu i promowania zdrowia oraz osiągania wewnętrznego szczęścia, które wzbogaca nasze codzienne życie. Każdy może się jej nauczyć. Jest łatwa i przyjemna. Stosuje się ją 2 razy dziennie: rano i po południu po 20 minut, siedząc wygodnie z zamkniętymi oczami. Nie wymaga wysiłku, koncentracji, zmiany stylu życia ani żadnych szczególnych umiejętności czy nawet wiary w jej skuteczność. Wystarczy regularnie medytować, by uzyskać efekty. Więcej na tm.net.pl

Maharishi wyjaśnia mechanikę Transcendentalnej Medytacji

Ellen DeGeneres - "Jest to coś Transcendentalna Medytacja, jest to jedyny czas mam na spokój, to jedyny sposób, w jakim kiedykolwiek byłam w stanie siedzieć na tyle długo ... to daje mi to spokojne uczucie, ja po prostu kocham to tak bardzo i mówię o niej tyle, ile mogę ... Jestem szczęśliwa, że jestem częścią tej społeczności i mam nadzieję."



Ksiądz Leonard Dubi. Dla mnie, Transcendentalna Medytacja to technika, którą stosuję do pogłębienia mojego zaangażowania w religię. Medytuję każdego ranka przed mszą świętą. Czuję się o wiele bardziej oczyszczony, bardziej ugruntowany, o wiele bardziej cichy wewnątrz. To jest w wielu aspektach bardzo praktyczna technika, ale przede wszystkim, w tym sensie, że nie jest to nic innego, jak instrument poprzez, który możemy przejść do tego głębszego poziomu w nas samych. Myślę, że wzbogaca i potęguje nasze zrozumienie, które dodaje sił naszym modlitwom i wtedy doświadczamy tego ŚWIADOMEGO KONTAKTU z tą siłą, która jest większa niż my sami... dla chrześcijan to doświadczanie ducha Jezusa, ducha świętego, i jest się wtedy świadomym, że ten duch jest z nami i w nas... sam Święty Paweł mówi, że Jesteśmy w Chrystusie.


Ojciec Gabriel Mejia, człowiek pełen nieograniczonej miłości, energii i kreatywności, aby zmienić życie - otworzył pierwsze centrum "Centrum de Claret Hogares" w 1984 roku w Medellín, Kolumbia. Jego centrum było sanktuarium dla dzieci, które mogły dostać tam dobry posiłek i bezpieczne miejsce do spania.

Kilka lat później, podczas wizyty w Stanach Zjednoczonych, Ojciec Mejia nauczył się techniki Transcendentalnej Medytacji . Wiedział od razu, że znalazł się cenne narzędzie, które pomoże dzieciom przezwyciężyć stres oraz wspomnienia cierpień z życia na ulicy, i umożliwi im lepsze życia.


Jerry Seinfeld i Bob Roth o Transcendentalnej Medytacji

Russell Simmons jeden zwolenników praw LGBT też medytuje

Dr Oz o Transcendentalnej Medytacji

Oprah Winfrey w centrum udaje się z wizytą do Fairfield, gdzie wzniesiono ogromnych rozmiarów kopuła, pod którą prawie 10 tys. mieszkańców z okolicy oddaje się sztuce medytacji. (polska wersja na TLC sobotę 31 sierpnia, o 20:00)

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Są to rzeczywiście bardzo ważne kwestie i ja jeszcze chcę powiedzieć, że także bardzo ważnym jest to aby o samej medytacji wiedzieć jak najwięcej. W sumie ja sama bardzo chętnie zaglądam do https://pomedytuj.pl/ i sporo o niej czytam.

    OdpowiedzUsuń