poniedziałek, 26 maja 2014

Jane Lynch o sobie jak odkryła że jest homoseksualna


Replika: "Odkrycie, że jestem homoseksualna było dla mnie jakby odkryciem choroby. Gdy miałam 14 lat, wytłumaczono mi, że gej to facet, który kocha innych facetów. Wtedy uderzyło mnie: ach, czyli ja jestem żeńską wersją geja! Prowadziłam dziennik, pamiętam, że napisałam w nim: "jestem lesbijką. Nikt nigdy nie może się o tym dowiedzieć." Potem wyrwałam tę kartkę z dziennika i szłam cztery przecznice, by wyrzucić ją do odległego kosza. Myśl, że rówieśnicy mogliby się ode mnie odwrócić i wyśmiać mnie, gdyby się dowiedzieli, była dla mnie gorsza niż śmierć.

Czułam, że jestem inna niż dziewczynki w mojej klasie. Identyfikowałam się bardziej z rzeczami, które kręciły chłopców. Bardziej podobały mi się męskie ubrania. Do 10 roku życia bez problemu grałam z chłopakami w baseball i uwielbiałam to. Potem oni zaczęli mieć problem, że gra z nimi dziewczyna - musiałam walczyć, by przyjęli mnie do drużyny. Sterczałam przy nich tak długo, aż mnie angażowali. Ale wiedziałam, że w tym wszystkim nie chodzi tylko o baseball.

Ten mój upór w baseballu opłacił się, bo w końcu grałam - robiłam to, co chciałam. Musicie znaleźć w sobie siłę, która pozwoli wam przetrwać,a przy okazji uczyni z Was wspaniałe osoby - będziecie z tego czerpać przez resztę życia." - mówi Jane Lynch w filmiku z nowej serii "It Got Better", w którym znane osoby LGBT opowiadają, jak poradziły sobie z dorastaniem w dyskryminującym otoczeniu.

53-letnia Lynch znana jest przede wszystkim z roli niepowtarzalnej trenerki Sue Sylvester w serialu "Glee".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz