czwartek, 5 grudnia 2013

Adam, tata trzech synów gejów


Adam, tata trzech synów gejów – 22-letniego Alana i 18-letnich bliźniaków Adriana i Krystiana: „Zauważyłem, że Alan ciągle przebywał z tym samym kolegą. (…) W końcu się zebrałem i porozmawiałem z nim. Serce biło mi strasznie, nie chciałem go spłoszyć. (…) Zapytałem, czy jest odmiennej orientacji. Powiedział, że tak. Starałem się opanować, ale nie było łatwo. To wstyd, ale myślałem: no, jakoś to będzie - mam jeszcze dwóch synów. Zamiast 3:0 dla hetero, jest 2:1 dla hetero. (…)

Wszystko wróciło do normy, ale zrobiłem jeden wielki błąd. Przed Alanem zachowywałem się tak, jakby było w porządku, ale bliźniakom mówiłem niedobre rzeczy na temat homoseksualizmu – np. żeby mieli dziewczyny. (…) Jakbym starał się ich „ochronić” przed homoseksualizmem. (…) Przez takie moje zachowanie oni mieli jeszcze trudniej niż Alan. (…)

O Krystianie dowiedziałem się od ich mamy, bo przed nią się ujawnił. (…) Zabrałem go do restauracji, rozmawialiśmy. Wyoutował się. (…) Krystian ma koleżankę, która jest lesbijką, o czym też wcześniej nie wiedziałem. Czasem zostawała na noc – można by się spodziewać, że do czegoś dojdzie, a tymczasem do niczego nie dochodziło (śmiech).

(…) Całkiem niedawno dotarła do mnie informacja, że Adrian na Facebooku zrobił coming out.
Jak to, a więc wszyscy trzej? Pytałem znajomego lekarza, psychologa. Mówił: „Co mam ci powiedzieć, stary, czasem po prostu tak jest”. No, więc mam 3:0 dla homo. Żeby aż takie szczęście mieć? Muszę chyba w Totolotka zagrać (śmiech)
Teraz, gdy mówię o tym wszystkim otwarcie, to zaczynam czuć moc i pewność siebie. Jak człowiek to ukrywa, w towarzystwie czuje się zepchnięty na pobocze, jak jakiś oszust – jakbym miał coś na sumieniu. A jak mówię prosto z mostu, to czuję się silniejszy.”

Cały tekst z wypowiedziami Adama a także Alana, Adriana i Krystiana oraz ich mamy – Kasi – do przeczytania w najnowszej „Replice”.

Na zdjęciu: Adam (foto: Agata Kubis)