czwartek, 26 maja 2016

It Got Better przestawia aktora Ian McKellen, który skończył wczoraj 77 lat


It Got Better przestawia aktora Ian McKellen, dorastał w północnej Anglii w 1930 roku, będąc gejem było nielegalne. Sir Ian McKellen mówi o poświęcił swoje życie walcząc o prawa LGBT i jakie jest uczucie kiedy ujawnia się publicznie.

It Got Better jest projektem wspólnym Dan Bucatinsky, Lisa Kudrow, Brian Pines i Dana Savage we współpracy Lexususem.



BritishCouncil India
Sir Ian McKellen obchodzi obchodził 77. urodziny: aktorowi. W 2013 roku, przy okazji premiery trzeciej odsłony “Hobbita”, McKellen obchodził 25. rocznicę coming outu. Aktor wyszedł z szafy w 1988 roku: w Wielkiej Brytanii toczyła się wtedy dyskusja dotycząca Sekcji 28, która zakazywała “promocji i uczenia” homoseksualizmu, zwłaszcza w szkołach. “Byłem zły z powodu homofobicznego prawa: byłem oburzony i łatwiej było się mi ujawnić” – mówił McKellen 25 lat po tym wydarzeniu. Sam podkreślał, że tak naprawdę jego kariera dopiero wtedy nabrała rozpędu. “Było łatwo, ale miałem 49 lat. Żyłem szczęśliwie i otwarcie jako gej. Decyzja o publicznym coming oucie była podyktowana pośpiechem. Gdy ludzie martwią się o reakcje po coming oucie, tak naprawdę martwią się tym, co powiedzą i pomyślą inni ludzie, martwią się, że stracą rodzinę. Żałuję, że się ujawniłem: powinienem zrobić to wcześniej” – dodawał McKellen.

Od wielu lat aktor angażuje się na rzecz praw ludzi LGBT: bierze udział w akcjach i kampaniach, odwiedza szkoły, często i chętnie mówi o coming outach i potrzebie widzialności LGBT.

77 lat to piękny wiek! A McKellen jest dowodem na to, że nie musi on być dla nas ograniczeniem. Aktor ma do siebie dużo dystansu i jeszcze więcej energii. Seniorzy LGBT, idźcie za przykładem McKellena i wychodźcie z szafy - Queer.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz